Stel je persoonlijke vraag #60

Denk dus dat dat het verschil is in ervaringen. De regering heeft op een gegeven moment bedacht dat middelbare scholieren 1040 uur naar school moesten en dat betekende gewoon elke dag van 8:30 tot 3 of 4 uur.
Er waren overigens bij ons niet genoeg leraren hiervoor dus wij zaten zo’n 10 uur per week in ‘keuzelessen’ waar je gewoon stil moest werken met een soort surveillant. Kon je wel alvast je huiswerk maken of leren, dat wel

3 likes

Dit hadden wij ook, je mocht ook zelf je uren elke week indelen. Ook zoiets als een “computeruur”. Waar je niks deed en gewoon op EGF zat. Maar no way zat ik tot 4 uur op school. Moet niet elke school precies dezelfde regels hebben haha. Ik vergeet dat nooit, NIEMAND, heeft daar ooit geleerd lol. Wat erg eigenlijk. Klasgenootje zat elke keer op marktplaats prulleria te proberen te kopen wat een grap. Zolang je stil was, was het eigenlijk prima.

1 like

Wat las je?
  • Ik tot tel drie
  • Ik tel tot drie
  • Ik tot drie tel

0 stemmers

2 likes

Wat voor cijfer zou jij geven aan je gehele middelbare schooltijd? Ik doe niet met 0.5 want dan wordt het wel erg lang.

1 is afschuwelijk
10 best days of my life

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

2 likes

Ik heb werkelijk geen idee, ik heb van 1998-2004 op de middelbare school gezeten iig. :older_woman: En ik deed N&G + Geschiedenis 2 + Latijn. Samen met nog een of ander hoogbegaafd kind was ik hierdoor een probleem bij het examenrooster, haha, ik deed die extra vakken alleen maar voor m’n gemiddelde, want ik was niet zo geweldig in die N&G-vakken. :smiling_face_with_tear: Maar ik zou m’n middelbare school-tijd alsnog wel een 8 geven, want ik had ondanks de lange schooldagen toch schijnbaar genoeg tijd voor agenda’s vol tekenen en plakken, heel veel MSN’en, ene vriendje na de andere, twee avonden per week uit gaan vanaf m’n 16e en lol hebben met vriendinnen en vriendjes, dussss, haha.

3 likes

Echt geweldig maar net geen 10 om inderdaad wel de hoeveelheid aan shit wat je moest haha

Maar ook al mijn studiejaren daarna :cry: zooooo’n heerlijke tijd
Bijbaantje erbij wat ook altijd gezellig was

3 likes

Wat is eigenlijk normaal nu? Ik ging ook mee rellen en staken omg weet nog hoe we over de hekken klommen. Zoooo rebels :thumbsup: :geek:

Heel eerlijk. Ik wist niet eens precies wat nou de impact zou zijn ofzo, vond het gewoon stoer ofzo

2 likes

Oh wow dan ben je nog ouder dan mn zus haha (grapjee ik vind je niet als een oud wijf overkomen). Ik wist ook niet dat geschiedenis 2 bestond moet ik zeggen. Dit klinkt zo grappig. We gaan je NOG ergere geschiedenis geven. Next level geschiedenis jongens. Ik denk dat ze ook in mijn middelbare tijd al elk jaar weer dingen aanpasten.

Het was zo leuk om “onzin” verhaaltjes in elkaars agenda schrijven met nieuwe pennen van de v&d! Wat dan bij notities moest natuurlijk. Na 2 weken was ik als adhd’er er klaar mee en had ik dat ding in m’n tas voor verhaaltjes wat anderen er in konden schrijven. Groetjezzz

1 like

Geen 10 want hoop dat dat niet m’n piek was haha maar zeker een 8 want was echt een leuke tijd!!

2 likes

Niet een antwoord op de vraag maar waarom moet elke influencer een opvoedpodcast?

14 likes

Ik ben toen een dag niet naar school gegaan om in Amsterdam een uurtje te demonstreren op het Museumplein en daarna te gaan winkelen in de Kalverstraat. Wel de voorpagina van de krant gehaald in dat uurtje

4 likes

Haha ja ik ben nu heel hard aan het denken of Geschiedenis 2 wel echt een ding was, misschien heb ik dit verzonnen, het is namelijk AL 22 JAAR GELEDEN. :joy:

Edit: haha Wikipedia redt me:

Sinds de invoering van de profielen in 1998 werd het vak geschiedenis opgesplitst in twee delen:

• Geschiedenis 1 (Gs1): Het basisdeel dat verplicht was voor cultuurprofielen of als algemeen vak.
  • Geschiedenis 2 (Gs2): Het uitgebreide, verdiepende deel dat specifiek gekozen kon worden als profielvak of in het vrije deel.
3 likes

Lol dit geeft RAWE CEEK vibes (race week dus :sob:)

Is nog steeds een Formule 1 meme haha

9 likes

Nog even en de citoscores komen weer van stal

27 likes

En welke trap haalde je bij de piepjestest???

7 likes

Ik had geen toestemmingsbriefje van m’n ouders voor de rellen dus mocht de school niet uit :frowning: (op zich begrijpelijk ik was 10 of 11)

4 likes

Oké fancy big city meid, in de provincie hebben we niet eens trams :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wat drink je liever?

• Duvel met fristi erin
  • De goedkoopste bubbel wijn (geen Hugo, gadver) met AA sport drink

0 stemmers

1 like

Wtf? Is dit op iets gebaseerd? Drink jij dit?

Dit zijn 2/3 dingen die ik vandaag heb gedronken ja

Wat moet je anders dan (niet solo, dat zou een beetje verdrietig zijn) met je zondagmiddag?

Edit: de duvel fristi heb ik van insta en is dus veeeeel beter te pruimen dan je nu misschien denkt? Het is eigenlijk best wel lekker.

1 like