ja salmiak vind ik ook wel echt lekker. die pastilles en lolly’s en napoleons ook omg. en die ene manneke pis drop trouwens ook
ff opnieuw want heb mn vorige reactie verwijderd zodat die van @issa direct eronder staat want is grappig
ja salmiak vind ik ook wel echt lekker. die pastilles en lolly’s en napoleons ook omg. en die ene manneke pis drop trouwens ook
ff opnieuw want heb mn vorige reactie verwijderd zodat die van @issa direct eronder staat want is grappig
Heb jij wel eens pijn in je kaak als je iets eet dat heel erg sterk één van de 5 smaken heeft?
0 stemmers
Ik krijg echt een kaakverlamming van heel zure dingen, vroeger ook een keer die afgrijselijke jawbreakers geprobeerd en echt ik had PIJN. Voel het nu ook zo langs m’n kaak gaan als ik zure matten shot drink oid
Gewoon onderzoek naar gedaan hoor!
Conclusie: cream liquors met zuurdere dranken geeft schifting en klonters. ![]()
Edit: bij Fristi en bier is dit effect obv samenstelling en pH waarschijnlijk minder aanwezig.
Is gewoon je speekselklier die even snel speeksel aanmaakt en kwijt wil in je mond!
Oh jongens ik heb onderzoek gedaan en dit komt doordat je speekselklieren zich samentrekken om heel snel speeksel los te laten als reactie op een zure vloeistof. Het zit zo onder je oor als het goed is.
Dus alle stemmen op niet-zuur ga ik als frauduleus markeren want daar reageren je speekselklieren niet zo op dus dan heb je ook niet die pijn.
@Krabsalade dank collega je was me net voor.
Met extreem zoute dingen zoals dubbelzoute Zweedse doodshoofden heb ik dit ook. Maar ik vind het alsnog wel lekker.
Haha ben ik nu frauduleus?
Nou in principe kan het bij alles zijn waarbij het water je letterlijk in de mond loopt, maar die pijn is idd wel vooral typisch bij zuur.
Aangezien @Krabsalade iets anders zegt dan ik houden we het erop dat de Medische Wereld verdeeld is over dit onderwerp.
Edit: de poll is terug idk
sluit jouw huidige werk aan bij je laatst afgeronde opleiding?
0 stemmers
Klonters doet me denken aan één van mijn favoriete woorden voor overgeven: brokken. Ik brok, jij brokt, wij brokken.
Schitterend toch.
Mensen hebben soms speekselstenen, die blokkeren dan de speekselbuis en als je daarmee bij de kaakchirurg komt poederen ze pure vitamine C (= heel zuur) op je tong en dan masseren ze met de golf speeksel mee die steen naar buiten.
@Zemraluani De huisarts daarentegen adviseert gewoon om een zak citroen Napoleon zuurtjes te kopen en wenst je veel succes ermee.
Oja! Ik heb een tijdje jenever 7up gedronken.
Klinkt echt vreselijk pijnlijk dit ![]()
Ik mis sprotten zoooo erg, die zijn uit de handel gehaald
Als je nu een sieraad zou cadeau zou mogen krijgen, helemaal naar keuze, weet je dan wat je meteen wat je zou kiezen? De prijs is helemaal aan jou.
0 stemmers
Als je wel weet welke categorie je zou kiezen, welke is dat dan?
0 stemmers
Als je specifieke voorbeelden weet, dan ben ik ook benieuwd!!
een specifieke septumpiercing die ik wil nadoen van fka twigs hahah
Oh cool! Welke precies?
deze, hoop dat de link werkt maar ik kan hem dus nergens vinden. bvla heeft hem maar wil niet online bestellen ivm de diameter ![]()
![]()
![]()