Same! Plus ik voel bij zulke verre reizen naar arme plekken ook zoveel ongelijkwaardigheid met lokale mensen, dat hele privilege van ver reizen voelt voor mij gewoon verkeerd. Ik blijf ook liever gewoon dichtbij. En de uitstoot van het vliegen is ook zo insane, doe mij idd maar vakantie om de hoek of gewoon een treinreis in europa. Is leuk zat.
Namibiƫ
Ik denk niet dat je het zo bedoelt en de uitstoot is ook compleet een valide reden, maar niet heel Aziƫ en Afrika is arm.
Ik vind het zelfs weer zo verheven voelen. Kijk mij niet ver reizen en alles eco bladibla doen come on. Schei uit. Alsof daar onze planeet is op gemaakt. Voor zover ik weet is dit een testplaneet. Ja we gaan eraan ooit en ja we leren van onze fouten maar als we onze ass nooit hadden vervoerd was er ook niks van terecht gekomen.
Verre reizen maken:
- Nee het is 2026 kan niet, doe het niet
- Ja kan gewoon
0 stemmers
Ik vind het niet āgewoon kunnenā als dat betekent dat je voor 5 dagen naar Dubai of voor een weekje naar Bali vliegt 4x per jaar, maar nooit-nooit is ook weer wat te kort door de bocht.
Geniet met mate, zeg maar.
?? ![]()
Qua natuur zou ik heel graag naar Tanzania (en Zanzibar) gaan maar er is nu politieke onrust.
Zanzibar schijnt dus echt heel ruk te zijn. Monica geuze moest daar opnemen voor the bachelor. En ja het was alles behalve wat je op plaatjes ziet ![]()
oh dat lijkt me inderdaad wel een betrouwbare bron wat betreft aan- en afraders voor een natuurvakantie
Ja dat mens zat er wel een maand, dan heb je wel het 1 en ander gezien. Zanzibar schijnt wel een scam te zijn. Zijn ook allerlei tiktoks over gemaakt maar daar ben ik te oud voor.
Oh een vriendin van mij is net terug van Tanzania en dus ook Zanzibar en die zei dat het primareis baar is en Zanzibar heel chill is.
Vertrouw haar meer dan Marbella Monica.
Zanzibar is vooral wat je verwacht en hoe je daar mee omgaat.
Zanzibar is prachtig maar er is ook veel armoede. Je moet geen rijk eiland verwachten nee
Tanzania 10/10 beste vakantie ooit en zanzibar is een top afsluiting van een safari
Haha ja ik heb denk ik andere verwachtingen dan Monica Geuze ![]()
Ik hoor juist alleen maar hele positieve reacties over Tanzania en Zanzibar.
Het voelt voor mij hetzelfde als dat mensen jaren geleden massaal naar kaap verdie werden gestuurd/op vakantie moesten. En ze zich dan kapot schrokken van de armoede. Ja moet je daar als euopeaan aan mee doen.
Nee tuurlijk niet, maar genoeg plekken wel
@jumpsuit Als ik zeg dat het voor mij niet goed voelt hoeft dat toch niet te betekenen dat ik anderen meteen veroordeel en mijzelf erboven plaats? Het is wel een reden voor mijzelf om niet te reizen, you do you
Ik hou van Marokko!
De natuur, het eten, de mensen.
Waar zou jij eerder heengaan?
- Marokko
- Algerije
0 stemmers
Zou jij elke ochtend met een man facetimen terwijl je jezelf opmaakt voor 20 euro per dag? Je hoeft er verder niets voor te doen, ook niet te praten. Even los van of je een relatie hebt, hier tijd voor hebt, überhaupt make-up op doet.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Elke ochtend dezelfde? Of wisselen ze door?