Stel je persoonlijke vraag #60

ik hoor echt heel veel negatieve verhalen over noord-afrikaanse landen; tunesië, marokko en egypte. vooral over dat de mannen erg creepy en opdringerig zijn. daardoor wil ik ook niet meer naar bijv marrakesh gaan want ik kan daar echt niet tegen. echt jammer want het lijkt me heel mooi maar zoiets zou mijn ervaring echt verpesten (ik heb niet echt mannelijke vrienden/mensen die mee zouden willen)

ik ben vorig jaar een keer ‘upskirted’ door een VROUW!!!’ tijdens een vakantie en toen voelde ik me daar ook de rest van de week niet fijn meer (weet niet of ik dat hier gedeeld heb)

2 likes

Ja, echt heel jammer, van al mijn vrienden die met een groepsreis waren gegaan hoor ik wel andere verhalen, misschien is dat iets voor jou?

2 likes

wtf ja mijn tiktok fyp is constant Kyrgyzstan!!!

Ik was jaren geleden in marrakech met een groep (incl mannen) en vond dit ook heeel vervelend. Maar volgens mij is dat vooral in marrakech een probleem en is de rest van marokko heel anders/heel gastvrij. Dus ik zou het best nog weleens een kans willen geven en dan marrakech overslaan! Egypte lees ik bijna alleen maar negatieve dingen over ook, dat zou ik niet zo snel meer doen

1 like

Ik vond idd marrakech niks aan qua sfeer in ieder geval en de rest van marokko fantastisch! Was wel met een man, maar ben ook met momenten alleen met mijn moeder op pad geweest en op wat gestaar na viel het mee. En ik vind Italië wat betreft mannen eigenlijk net zo erg, daar kan je ook niet veilig over straat zonder enorm bekeken te worden of aangesproken te worden.

Egypte vond ik als enige echt minder chill qua mensen en dat terwijl ik iets van 10 was toen :sob:

1 like

Dit is allemaal maar mijn ervaring natuurlijk maar ik heb juist helemaal geen problemen gehad in Marrakech, ook niet toen ik alleen op pad was. Ik heb wel echt op mijn kleding gelet: lange broek, lange mouwen, hoge halslijn, alles ruim. En ben ook wel in de redelijk toeristische stukken gebleven. Misschien dat dat heeft uitgemaakt? Maar kan ook gewoon geluk zijn natuurlijk. Ik vond het trouwens wel mooi maar hoor vaak dat de rest van Marokko nog veel mooier is, dus wel spijt dat ik alleen daar ben geweest toen ik er was

Omdat ik blond ben riepen mannen in Marrakesh altijd ‘Shakira shakira’ (I wish) :joy: maar daar bleef het vaak bij. Ik vond de vrouwen die zo’n armbandje om je pols deden en dat je dan moet betalen irritanter. Maar dit is allemaal 9+ jaar geleden, geen idee hoe het nu is.

Ik ben in Marrakesh geweest met een vriendin en het viel me op dat we in restaurants best veel solo reizigers zagen! Ik had dat niet verwacht omdat je vaak vervelende verhalen hoort. Ik heb niks vervelends meegemaakt, maar ik vond het af en toe wel een grimmige sfeer. Idd omdat er op straat veel mannen zitten/hangen en omdat het vaak smalle straten zijn en soms overdekt. Je kan zo een bocht omgaan en je bent ineens de enige toerist + allemaal lokale mannen.

1 like

is er een plek die je hebt bezocht waar je de mensen het aardigst vond?

• ja namelijk
  • nee niet echt

0 stemmers

en juist het minst aardig?

• ja namelijk
  • nee geen idee

0 stemmers

mijne zijn nepal voor aardig en zuid-korea voor minder aardig

Super specifiek maar ik vond de mensen in Milaan zo vreselijk onaardig en bot.

4 likes

Oh jammer, ik heb juist het tegenovergestelde ervaren in ZK. Ze staan niet bekend om het accepteren van ‘buitenlanders’ of toeristen en daardoor komen ze erg koud en afstandelijk over. Ondanks dat heb ik wel leuke gesprekken gevoerd met locals toen ik daar was en weet nog dag het mij verbaasde.

1 like

Ik vond de mensen in mexico echt zooo lief, allemaal. Ik vind de mensen in kroatie en frankrijk echt heel onvriendelijk. :sweat_smile:

1 like

India: als ze je niet kennen echt vreselijk als ze je wel kennen echt ontzettend lief

2 likes

Liefste mensen: Canada en Griekenland.
Minst fijne mensen: EGYPTE!!!

3 likes

Thailand en Italië (daar wel vooral de kleine dorpjes) vond ik de meest vriendelijke mensen.

3 likes

Ieren zijn zó ontzettend aardig, lief, gastvrij, behulpzaam. Echt heerlijk.

9 likes

Liefste mensen: Albanië, delen van het zuiden van USA
Onvriendelijkse mensen: Zuid-Korea met stipt op één

1 like

liefste mensen: indonesië
minst kan ik niet zeggen

2 likes

Aardigst: zuid-Italië, terwijl ik het daar echt had begrepen als ze onaardig zouden doen tegen alle toeristen. Oh en in Liverpool ook

Minst aardig: Zeeland, haha. Sorry, maar daar wonen echt rare, botte mensen (toch kom ik er dus heel graag)

1 like

Ik had altijd een georganiseerde koelkast, maar mijn man tieft alles gewoon terug zonder te kijken waar en is het dus chaos. Ik heb het inmiddels op gegeven om het netjes te houden. Helpt niet mee dat we kleinere koelkast hebben dan hiervoor en eigenlijk te klein. Dus pas als we weer een grotere koelakst hebben, ga ik weer mijn best doen, haha. Mijn droom is ook echt zo een grote Amerikaanse koelkast en die dan helemaal netjes te organiseren.

Canada en Bali

Parijs

1 like