Nee? Want de instanties waar je naam relevant is gebruiken altijd je meisjenaam.
Ah je hebt het over de Nette Spijkerbroek.
Niet gescheiden. Maar merkte dat ik mijn eigen achternaam miste. En dat werd nog eens versterkt door aantal mensen in mijn schoonfamilie.
Wie heeft het ook verzonnen dat de vrouw standaard maar de achternaam van de man moet aannemen. Flikker toch op. Hij mag blij zijn als hij mijn achternaam krijgt. Stel kut mannen die dat hebben verzonnen.
Alleen nog jouw meisjesnaam mag worden doorgegeven als je gaat trouwen:
- Ja dat wil ik
- Nee ik wil die van mijn man
- Maakt me echt niks uit
0 stemmers
Maakt me niet veel uit, maar vind het wel echt heel chill dat ik het nu niet meer moet spellen en mensen het dan alsnog fout schrijven. Love m’n man z’n Hollandse naam.
Ja en een hollandse naam als bijv. De vries, zou je alsnog overal ter wereld moeten spellen.
Ja klopt, maar die 99% van de tijd dat ik in Nederland ben niet.
Ik heb iedere keer als ik naar het pakketpunt ga weer een identiteitscrisis als ik me probeer te herinneren op welke achternaam het pakketje staat. Gelukkig heb je nu steeds vaker een code die je moet scannen en vragen ze helemaal niet meer naar de naam.
Ik heb een buitenlandse achternaam. Mochten we ooit trouwen, zou ik wel graag m’n eigen achternaam behouden, maar vind ik het prima dat mijn partner zijn achternaam behoudt.
Ik wilde wel ook dat mijn kinderen zijn achternaam kregen, omdat ik vaker problemen met mijn achternaam heb ervaren dan hij met zijn achternaam.
ik vind dat ook zo stom en ouderwets, net als wanneer de ouders niet getrouwd zijn en het kind krijgt dan de achternaam van de vader. alsof die het 9 maanden heeft gedragen
Zo mee eens! Wat is dit voor burgertruttig gedoe gatverdamme. Mn ex had eerst de achternaam van zn moeder want ze waren nooit getrouwd en weetikhet. Toen trouwde zij, de moeder dus en moest mn ex daarom per se de achternaam van zn stiefvader (wtf whyyy) toen hij 12 was mocht hij zelf kiezen. Hij koos de achternaam van zn vader. Oke eigen keuze maar wat een stom gezeik. Mijn kind krijgt mijn achternaam. Klaar.
Bij een vriendin van mij hadden ze afgesproken dat het kind haar naam kreeg. Toen veranderde hij opeens van gedachten, hebben ze een muntje opgegooid en heeft hij natuurlijk gewonnen ![]()
Ik heb net een tweede kind gekregen en zijn naam staat incl mijn achternaam op de kaart en nog STEEDS krijgen we soms kaartjes gericht aan de baby met de achternaam van mijn vriend
jail
Girl?!
Ahw gefeliciteerd!!
ik weet het is geen zwanger/kinderen whatever.
Ja mijn fervente eenkindpolitiek heeft geen stand gehouden ![]()
Beetje droog om dit zo te droppen maar heb deze zwangerschap ook offline gehouden hahaha. Maar de tl;dr is dat dit ook weer een topbaby is en alles heel goed gaat
alleen ik vond zwanger zijn mega kut dus ik heb dat een beetje hermit style in de overlevingsmodus gedaan. Surprise??
Hahahaha love dat je dit gewoon twee keer flikt. Feli!
Jij gooit gewoon 2x een kylie jenner!!!
Onze dochter heeft mijn achternaam. En als we trouwen neemt mijn partner ook mijn achternaam en ik niet zijne.
Dikke proficiat ![]()