ik ga echt stuk om deze reveal weer @grace van harte gefeliciteerd!
Hahahaha SORRY maar uiteindelijk kon ik mijn tweede baby toch niet meer online disownen!! Hij is al ruim een maand oud ![]()
Als hij een naam heeft dat niet met een K begint dan neem ik dat zo aan. Heb 0 behoefte om de achternaam van mijn grootouders te houden.
hahahahaha omg deja vu
gefeliciteerd!!!
Wat bedoel je met problemen met je achternaam?
Ik heb een Nederlandse achternaam, mijn man een buitenlandse achternaam. Toen wij kinderen kregen zeiden ook veel mensen ik zou wel de kinderen jouw achternaam geven, want dan worden ze minder gediscrimineerd straks met solliciteren etc. Nou no way dat ik daarom de achternaam ga aanpassen, zij passen hun bekrompen gedachten maar aan.
ik heb âik wil die van mijn manâ gestemd omdat mijn partner een prachtige achternaam heeft en ik draag de (saaiere) achternaam van mijn vader, die een nare deadbeat is die ik al sinds mijn 19e niet meer gesproken heb
dus als we gaan trouwen dan zie ik dit gewoon als een kans om een mooiere naam te fixen én de herinnering aan de stomme kant van mijn familie eruit te mieteren ![]()
Ik heb die van mijn man om de oppervlakkige reden dat ik het een supermooie achternaam vind. Kan me niet iets bedenken wat ik nog mooier zou vinden (en dat dan ook nog bij mijn voornaam past). Mijn eigen achternaam vond ik altijd een beetje boers.
Maar op mijn werk krijgt iedereen standaard alles met meisjesnaam aangemaakt. Dus in de praktijk wisselt het eigenlijk wat ik gebruik. We willen geen kinderen, dus daar hoeven we niks in te kiezen.
- Ja
- Nee, van mijn vader
- Mijn moeder heeft ook mijn vaderâs naam overgenomen. Dus nee
- Anders
- nvt
0 stemmers
- Ja
- Nee
- Ik heb ook de vader zijn naam
- Ik krijg never een kind dus is geen issue
- anders
0 stemmers
Kinderen hebben beide namen
Ohja die optie was ik vergeten
Toevaaaaalllig hebben mijn man en moeder dezelfde achternaam dus ik heb nu ook mijn moeders achternaam.
Ik zou heel graag een dubbele achternaam aan mân hypothetische kinderen geven alleen zijn onze achternamen allebei maar één lettergreep en klinken ze zo lelijk bij elkaar ![]()
Wat is dan de overweging om de achternaam van je vent te kiezen en niet die van jou?
Welke artiesten hebben jullie allemaal geblokkeerd op spotify/ander muziekplatform?
Zijn weinig goede argumenten voor, ik neig meer naar de zijne en hij meer naar de mijne.
Ik heb ook echt een bloedhekel aan de term meisjesnaam. Het is gewoon mijn achternaam/geboortenaam.
Een collega van mij vertelde dat haar dochter haar twee kinderen (van dezelfde partner) twee verschillende achternamen heeft gegeven.
Ze waren/zijn namelijk nog niet getrouwd, maar die dochter wilde dat wel heel graag. Nadat ze het eerste kind de achternaam van de partner had gegeven, zei ze dat als ze tegen de tijd dat het tweede kind geboren zou worden nog steeds niet getrouwd waren, het de naam van de moeder zou krijgen. En dat was dus het geval.
Ik wilde graag dat mijn kinderen mijn achternaam achter die van mijn ex kregen. Wilde hij niet, dus het feest ging niet door. Echt belachelijk.
Ik ben zelf half half en bevind me dus in de positie van het kind dat ook niet de Nederlandse achternaam heeft gekregen. Mijn moeder dacht er hetzelfde over als jij.
Ik begrijp ook dat jij ervoor kiest. Maar ik, met mijn eigen ervaring, heb er dus voor gekozen om het anders te doen (of eigenlijk gewoon volgens de oude standaard dat kinderen de achternaam van hun vader krijgen).