Stel je persoonlijke vraag #60

Goth op z’n Anne-Fleurs

28 likes

Ook al heet ik de boer of boersma etc. Ik gun mijn zaaddonor niet zijn achternaam. En btw er is niks mis met boeren hoor. Het moet wel echt achterlijk lelijk zijn wil ik het niet doorgeven. Dan heb ik het over brabantse achternamen als poepjes en de pijperd etc.

Ken jij iemand met echt een belachelijke achternaam?

• Nee
  • Ja
  • Meerdere

0 stemmers

Zo, ja, ik hoor graag welke. Mn vriend heeft zelf een hele standaard achternaam, zoiets als johnson zegmaar.

Meau omdat ik haar stem niet kan aanhoren. Ik luister wel andere Nederlandse/Vlaamse artiesten dus dan kwam ze eerst nog wel eens voorbij.

2 likes

Hahaha echt love it eigenlijk. Hoe kom je erop?

https://www.ernieramaker.nl/raar.php?t=achternamen

Ik moest lachen om almekinders, is dat niet brabants of limburgs voor “al mijn kinderen”? Wel schattig

2 likes

Huh maar dat mag toch niet? Kinderen van dezelfde ouders krijgen automatisch dezelfde achternaam.

9 likes

In Oostenrijk blijkbaar wel…

1 like

Lijkt me een sterk verhaal, want dit kan alleen als die vent een van zijn kinderen niet erkent heeft.

2 likes

Slettenhaar

2 likes

Uniqlo

• Ja
  • Wel ok
  • Mwoah
  • Nah
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik heb nog nooit iets van uniqlo in m’n bezit gehad, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de kwaliteit.

2 likes

Ok dit is misschien een domme vraag maar wat gebeurt er als Pietje De Bakker-Jansen een kind krijgt met Karen Vermeulen-Smit? En zij willen ook een dubbele naam voor hun baby :sparkles:Wolf :sparkles:?

4 likes

Volgens mij kies je dan allebei 1 achternaam uit van de dubbele achternaam. Dus bijvoorbeeld dan Klaas de Bakker - Smit

Edit: sorry Wolf de Bakker Smit :joy:

5 likes

Mag je zelf kiezen dan?

2 likes

Vgm wel!

3 likes

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ouders-kunnen-kind-dubbele-achternaam-gaan-geven-na-een-generatie-wordt-het-al-ingewikkeld~b52982da/

3 likes

je moet wel voorbij de gare winkel kijken want ze kleden de poppen vaak aan als floris-jan en annabel die na de hockey lekker op zeilkamp gaan. dus ik snap het wel als mensen denken van ‘wtf is dit het nou’ maar ze hebben echt fijne basics

3 likes

In Oostenrijk is dit dus wel mogelijk. :wink:

1 like

Opzich is de kwaliteit okee, ik ben zelf alleen echt geen fan van al die saaie typische gen z enkel uniqlo outfits met 0 creativiteit en in de winkel zijn vind ik een vrij traumatische ervaring op de zaterdag

5 likes

In België kan je dan:

• Wolf Vermeulen-Smit De Bakker-Jansen (of andere volgorde)
  • Wolf Vermeulen-Smit
  • Wolf De bakker-Jansen