Stel je persoonlijke vraag #7

Al 27 jaar duurt deze periode bij mij

60 likes

En vrouwen?

Dat heb ik wel eens maar de keren dat dat zo was was ik vooral erg ontevreden over mezelf en nogal somber. Maar momenteel heb ik dat helemaal niet. Dat gaat gewoon in vlagen.

Ah het lijkt idd of ik uit de kast kom, maar ik ben gewoon teleurgesteld in de kwaliteit van mannen.

Vrouwen vind ik heel knap vaak maar ja ik val er niet op.

4 likes

Ik ben nu ook somber

Ook nog nooit verliefd geweest? Ik wel, heb gewoon een rare periode waar alle mannen op aliens lijken wat mij betreft

Nu lijkt het alsof ik altijd de lunch van mijn collega’s bekritiseer, maar meestal zijn het opmerkingen als “dat ruikt lekker, zeg, wat heb je mee?” of “aha, spaghetti, de klassieker” (tegen een collega die vaak spaghetti mee heeft), dus voornamelijk als het lekkere dingen zijn. En nooit over de hoeveelheid of hoe gezond/ongezond het is, ik ben daar zelf niet mee bezig en dat boeit me echt niets (en ik heb zelf al vaak genoeg comments gekregen over mijn eten, dat ik dat zelf niet doe).

2 likes

Bij ons op werkt neemt niemand eten mee, maar wordt er vanalles gekocht aan vers brood, beleg en sla en is er altijd wel een gekookt eitje en gegrilde groenten etc. Dus iedereen maakt op werk een broodje of een salade. Eigenlijk heeft niemand commentaar op elkaar, behalve af en toe “Oh dat ziet er lekker uit, dat ga ik ook maken.”. En ik eet eigenlijk altijd salade, dus als ik een keer een broodje eet maken ze daar nog wel een grapje over, maar dat vind ik ook niet erg!

2 likes

Heeft er iemand wel eens een Ikea kast met fineer een andere kleur gegeven? Van die Kallax etc.
We gaan vanavond een Hemnes ladekast ophalen bij iemand die op z’n zachtst gezegd niet mijn smaak is qua kleur. Ik heb wel eens een boekenkastje gehackt met plakfolie maar schilderen zou wel makkelijker zijn. Primers etc?

Hmm. Ja “makkelijker” was niet helemaal wat ik bedoelde eigenlijk, meer dat je meer keus hebt qua kleuren etc dan als je folie gebruikt. Ik denk dat ik eerst maar een stukje aan de achterkant ga proberen met schuren en verven. Weinig zin om weer allerlei dure primers te moeten aanschaffen en de kast is voor in de slaapkamer dus hoeft niet geboend te worden oid.

Als ik op het forum of social media foto’s/filmpjes van snacks of lekker eten zie, dan wil ik dat echt instant. Krijgen jullie ook altijd zo’n trek als je plaatjes van eten ziet?

• Ja, overwegend zorgt het er voor zien wel voor een gevoel van ‘dat wil ik!’
  • Nee, overwegend heeft het zien van eten geen invloed op mijn trek

0 stemmers

(ik zag dus foto’s van Pringles in een topic en nu wil ik datttt)

Hebben jullie ook altijd dorst na het douchen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja, zo zie ik het ook. Ik heb een tijdje op kantoor gewerkt en was een beetje een einzelgänger en paste niet echt in het team, dus als we gingen lunchen had ik echt niks te bespreken. En dan zei ik meestal maar gewoon iets over de salade. ‘Oh wat lekker, wat zit daar allemaal in?’

3 likes

Ik draag meestal alleen mascara en wenkbrouwpotlood, en daar ben ik vaak te lui voor. Maar als ik heb uitgepakt (wat bij mij inhoudt bb-cream, concealer, oogschaduw en lippenstift, en in de winter soms nog wat bronzer), dan haal ik het er meestal wel netjes af.

@Luzarl Ik doe het om de een of andere gekke reden juist als ik dronken ben wel, dan ga ik ineens heel grondig mijn gezicht reinigen, en braaf stokeren en flossen, terwijl ik dat normaal ook echt niet elke dag doe. Alsof ik dan moet compenseren voor de alcohol en even extra goed voor mezelf moet zorgen ofzo.

@Linda Ik heb het vooral als ik (te) veel podcasts heb geluisterd à la The Guilty Feminist (of veel artikelen heb gelezen over op hoeveel manieren vrouwen nog steeds worden achtergesteld), dan haat ik sws de wereld en mensen in het algemeen even, maar mannen nog net even iets meer. Duurt meestal een paar dagen en dan is het wel weer ok. Mag van mezelf daarom ook niet meer dan 3 afleveringen bingen.

2 likes

Wat is je favoriete museum in Nederland? (als de poll goed werkt mag je er 2 kiezen)

• Rijksmuseum
  • Van Gogh Museum
  • Stedelijk Museum Amsterdam
  • Hermitage Amsterdam
  • NEMO Science Museum
  • Anne Frank Huis
  • Foam Fotografiemuseum
  • Tropenmuseum
  • Kröller Müller Museum
  • Naturalis Leiden
  • Gemeentemuseum Den Haag
  • Mauritshuis
  • Museum Voorlinden
  • Museum Boijmans Van Beuningen
  • Centraal Museum Utrecht
  • Spoorwegmuseum Utrecht
  • Bonnefanten Maastricht
  • Het Noordbrabants Museum
  • Andere…

0 stemmers

1 like

Niet uit te kiezen want ieder heeft zijn eigen (belangrijke) collectie maar kies voor Rijks vanwege de beroemde grote meesters en Anne Frank huis omdat ik het belangrijk vind dat dat huis bewaard blijft en iedereen daar ooit eens moet kijken. Andere musea moeten je misschien net aanspreken, maar qua geschiedenis en toekomst waardeer ik deze 2 net iets meer haha.

1 like

Ik heb geen dorst na het douchen, maar wel altijd na het tandenpoetsen. Dus aanvullend hierop:

Heb jij ook altijd dorst na het tandenpoetsen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vergeet nooit weer dat ik als kind in het Anne Frank museum was en ik dacht, pff waar is die trap nou eens eindelijk en hoezo mag ik daar niet op?!

4 likes

Wat zijn voor jou redenen geweest waarom je soms niet in slaap kon vallen de afgelopen tijd?

• Piekeren of stress
  • Angst
  • Boosheid
  • Verdriet
  • Blijdschap/enthousiast over iets zijn
  • Te warm
  • Te koud
  • (Lichamelijke) pijn
  • Honger of dorst
  • De dag erna vroeg op moeten en daarom de druk voelen om snel te slapen
  • Door alcohol/drugs
  • Met een ander in bed liggen die snurkt/beweegt
  • Geluidsoverlast
  • Lukte gewoon niet zonder duidelijke reden
  • Geen problemen gehad met in slaap vallen
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Haha ja snap ik maar ik denk ook dat je de waarde pas in kan schatten (en het grotere geheel pas kan zien) als je ouder bent.

1 like