Stel je persoonlijke vraag #7

Ik zou niet zo snel beledigd zijn als iemand mijn leeftijd verkeerd schat, maar ik zou het wel gek vinden. Ik zie er volgens mij niet echt oud uit, dus als iemand mij 35 of ouder (ben 31) zou schatten vind ik dat wel raar. En het is ook niet dat het mijn hele dag maakt als iemand mij jonger schat, dus echt een compliment is een groot woord misschien.

2 likes

Rationeel weet ik dat ik het nooit een belediging zou moeten vinden, maar ik word al mijn hele volwassen leven jonger geschat dan ik ben (inmiddels meestal een jaar of 8) en zou het echt kut vinden als ik ineens mijn eigen leeftijd of ouder zou worden geschat.

9 likes

Ik ben 21 en word altijd jonger geschat, laatst zelfs 16…
Ik weet dat ik een baby face heb maar dit vond ik extreem :sob: zou liever ouder worden geschat.

2 likes

Dit is echt zo’n gras is groener dingetje. Want ik word altijd ouder geschat en ben altijd dolblij als m’n id gevraagd wordt.

5 likes

Ja dit. Ik word altijd jonger en daardoor onervaren geschat, echt vervelend.

Ik ben nog nooit ouder ingeschat, dat komt wrs ook wel doordat ik nog niet helemaal bij mijn leeftijd ben. Ik vind het vooral grappig als veeel jongere gasten me proberen te versieren en toch een beetje geschokt zijn als ze mijn leeftijd horen.

1 like

Uiterlijk zo rond de 27, innerlijk 40 of zo.

4 likes

Ik ben echt benieuwd wanneer dit moment gaat aanbreken. Ik word ook meestal begin 20 geschat en denk echt dat er moment poef komt dat ik gewoon op leeftijd (of erger: ouder). En rationeel vind ik het niet erg. Een mens wordt nou eenmaal ouder en krijgt rimpels en alles wordt slap, accepteer het. Maar zou wel ff opkijken en me bedenken waarom ik opeens een “oude rotkop” gekregen zou moeten hebben.
Mijn ex plaagde me daar altijd mee, mensen met Aziatische roots zien er (volgens hem dan) schijnbaar lang jong uit, en dan opeens is dat voorbij :’)

Goh, dus de meesten zouden eigenlijk hun huidige leeftijd willen houden?

Ik hoop rond m’n 35ste wat zelfverzekerder te zijn.

3 likes

image

58 likes

Toch niet als je eind 20 bent en wel begin 20 zou willen zijn?

Ik denk ook echt dat kortere werkdagen/ minder weekdagen het ziektecijfer kan doen dalen.

In ons team (van 7 mensen) is er dit jaar bijna elke week wel iemand ziek geweest en ik denk echt dat dat komt omdat ze meer uren werken dan ze aankunnen.

2 likes

Ja dat denk ik ook! Er staat me ook iets bij van een Scandinavisch(?) land waar ze kortere werkweken hebben, maar iedereen wel veel efficiënter werkt. Ik ga eens kijken of ik dat nog terug kan vinden.

1 like

Ik zie aan de poll dat wij allebei het peter pan syndroom hebben

2 likes

Oh dat zou wel kunnen! Lekker voorbeeld van mij haha :sweat_smile:

1 like

Ja dat laatste vind ik echt vervelend. Als ik vrij ben krijg ik minimaal 2 appjes (op mijn privé telefoon, we hebben geen werk nummer) met vragen of mededelingen. Dan maakt het ook niet uit of ik een dag ziek ben, vrij of met vakantie. Terwijl dit vaak ook dingen zijn die wel een paar dagen kunnen wachten, of die ze ook prima zonder mij kunnen uitvogelen. Ik snap ook niet waarom dit maar de norm is.

afbeelding

Dit is:

• Limonade
  • Ranja
  • Ik gebruik beide
  • Ik zeg iets anders namelijk…

0 stemmers

Wat zit er in dit glas dan? Want dit lijkt op hele sterke siroop met water of iets van roosvicee ofzo.

5 likes

Ik werd vorig jaar door een mondhygiëniste van rond mijn eigen leeftijd minderjarig geschat en dat vond ik verbazingwekkend en niet leuk (ik vroeg info over tanden bleken en zij antwoordde dat ik wel moest wachten tot ik meerderjarig zou zijn, haha), maar ook niet beledigend? Ik zou het wel beledigend vinden als het door mijn manier van doen ofzo kwam, maar als het door m’n hoofd komt: :woman_shrugging:.
Ik word wel al sinds ik 12 ofzo ben 20 geschat en ik ben er wel klaar voor om ouder geschat te worden, maar ik heb wel een babyhoofd, een onvolwassen kledingstijl en een babystem, dus misschien ook tijd voor een makeover.

3 likes

Ik zeg aanmaak of siroop. Ranja doet me denken aan die slappe troep die je op school in van die makkelijk breekbare plastic bekertjes krijgt.

3 likes