Stel je persoonlijke vraag #7

Ik woon midden in de stad, dus ik geef niet altijd wat want dan blijf ik bezig, maar denk ik gemiddeld wel meer dan de meeste mensen. Denk een keer per drie weken.

Ik word er ook wel eens ingeluisd, dan vraagt iemand een euro voor de telefoon of de bus en dan denk ik later: he, maar er is helemaal geen telefooncel meer/in de bus kan je niet meer contant betalen. Maar goed, ik mis het niet en zij zijn er hopelijk wel blij mee.

Enige die ik nooit iets geeft is de dakloze met een dubieus verdienmodel. Ze spreekt je mega militant aan en als je niets geeft of niets hebt gaat ze je uitkafferen :thumbsup:

2 likes

Geen eten of drinken, geen geld want heb nooit cash, maar wel een sigaret als ze die willen

4 likes

Ik geef wel vaak wat, maar niet altijd. Ik woon in een stad waar ik in het centrum redelijk veel daklozen tegenkom, dus dan kan ik in 3 minuten zo 6 mensen tegenkomen oid. Maar ik vind dit suuuuperalstig want, wat besluit nou wanneer en wie ik wel of geen geld geef?! Kan hier echt heel lang over nadenken en over inzitten.

2 likes

Een paar dagen geleden liep ik 's avonds laat nog even naar de winkel. Bij het station stond toen een man die daar vaker staat en hij hield een heel verhaal tegen me over een treinkaartje wat hij moest kopen waar hij contant geld voor nodig had. Toen gaf ik hem wat geld, maar een kwartiertje later liep ik terug en kwam ik weer langs hem. Hij had niet door dat hij me net ook al had aangesproken en vroeg me weer om geld, maar dit keer hield hij een totaal ander verhaal, over de nachtopvang waarvoor hij nog een bepaald bedrag nodig had. :thinking:

Maarja, ook al klopt iemands verhaal helemaal niet, diegene heeft dat geld waarschijnlijk veel harder nodig dan ik. Je zult niet voor je plezier 's avonds laat op het stationsplein mensen om geld staan te vragen en ik was nota bene op dat moment naar de supermarkt aan het lopen om mijn geld aan latenightsnacks uit te geven :redface:

10 likes

Is deze al geweest? Van Adobe, over wat voor creatieve ziel je bent haha :ok_woman:t3:

• The Artist
  • The Thinker
  • The Adventurer
  • The Maker
  • The Producer
  • The Dreamer
  • The Innovator
  • The Visionary

0 stemmers

2 likes

Jezus wat een irritante test hahah ben tot vraag 2 gekomen

7 likes

Je kan die filmpjes skippen rechtsonderaan :ok_hand:

1 like

Dan ben je ‘The Opgever’

63 likes

Ik vind mezelf nooit creatief, maar vergeet dat ik sommige eigenschappen (nieuwsgierigheid, dingen helemaal uitvragen/analyseren) ook als creatief kan zien. Dus dank voor dit inzicht :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik dacht meteen door
De (kantoor of kamer)deur is open; je staat open voor spontane plannen en iedereen kan langswaaien, dicht; je wilt meer controle behouden en je bent meer in je coconnetje.
Fortune cookie; je weet niet wat er gaat komen, van alle markten thuis, birthday cake; het is duidelijker wat er gaat komen.

2 likes

facts

1 like

Terwijl ik denk: fortune cookie droge hap met suffe spreuk bah, kom maar door met die taart!!

11 likes

Hahha dat is ook een interpretatie.
Ben je meer zoet/speels of droog/hard. Kleurige sprankelende persoonlijkheid of een kil iemand :’)

1 like

In NL en Duitsland geef ik nooit iets, maar ik heb nog in drie andere (armere) landen gewoond en daar gaf ik vrij vaak iets. Meestal kocht ik ter plekke in de winkel iets wat ze wilden of een uitgebreide maaltijd of iets lekkers. Ik heb ook een keer een heleboel goedkope leesbrillen gekocht en ter plekke gegeven aan oude mensen die dat nodig hadden omdat ik zoveel mensen daarmee zag worstelen :sweat_smile: Was wel even lastig en awkward met het vinden van de sterkte, maar ik hoop dat mijn daad geholpen heeft. Ik vertel dit nooit tegen mensen omdat ik mezelf zo hypocriet vind (hier geef ik immers nooit wat en erger ik me kapot aan bedelaars).

7 likes

Kut, ik zit bij alles boven het gemiddelde :sob:

Ja als mensen me bang maken geef ik ook nooit wat. Ik ga ook nooit met ze naar de pinautomaat (wat wel eens gevraagd wordt) want dat voelt toch beetje onveilig ofzo. Wat misshchien ook wel stom van me is.

Hahah ik ook!

1 like

snap sowieso niet waarom mensen vragen of je geld wil pinnen. je moet minimaal 10eu pinnen, dat ga je never geven + kleine kans dat de zwerver in kwestie kan wisselen

1 like

De populaire vraag: Vouw of prop jij je wc-papier?

• Vouwen
  • Proppen

0 stemmers

Hmm ja ik zie hier ook wel een aantal vrouwelijke bedelaars die niet veel ouder lijken te zijn dan ik, dus weet niet of ik me niet zou kunnen verweren als het moet. Maar kom ook liever niet in die situatie terecht, al zou ik er mss wel ongeschonden uitkomen.