Stel je persoonlijke vraag #7

Voor de mensen die kinderen willen of al hebben:

Wat lijkt (of leek van tevoren) jou de leukste fase van een kind om ouder te zijn?

• Pasgeborene (eerste paar weken/maanden)
  • Baby (0-1)
  • Dreumes (1-2)
  • Peuter (2-4)
  • Kleuter (4-6)
  • Basisschoolkind (6-12)
  • Middelbare schoolkind/puber (12-18)
  • Jonge volwassene (18-24)
  • Volwassene
  • Ouder (dat je kinderen zelf kinderen krijgen en jij grootouder bent)

0 stemmers

Vouwen voor de grote boodschap, proppen als het enkel plassen was.

2 likes

Ik had hier dus laatst een discussie over en kwam er dus achter dat de wereld ook is verdeeld in zittend en staand afvegen??

Dus: veeg jij zittend of staand af na de grote boodschap?

• Zittend
  • Staand

0 stemmers

1 like

Wel zittend, maar ik ga wel altijd een beetje naar een kant hangen/op een bil zitten ofzo?! Hahah

15 likes

Verschilt per boek.

17 likes

Hahahah dit heb ik niet vaak, maar wel eens gehad inderdaad!

1 like

Zeker als ik moe ben wil ik geen moeite doen voor Engels.

Terwijl Engels wel goed voor mij is, omdat ik beter wil worden in de taal.

5 likes

Ik vind dat een vertaling al gauw heel anders overkomt, ik lees enkel Engelstalig!

2 likes

Meestal in het Engels, dingen als grapjes komen in de originele taal toch beter over dan in de vertaling. Het verschilt ook een beetje per boek, bij A Game of Thrones waren de vele verschillende verhaallijnen wel wat lastiger te volgen in het Engels, dus dan moest ik mijn aandacht er wel goed bijhouden. En een standaard roman leest dan wat makkelijker weg.

1 like

Ik lees dan meestal de Engelse versie. Ik heb altijd het gevoel dat het verhaal in de vertaling anders net weer iets anders overkomt dan het origineel. Maar ook de woordkeuze van de schrijvers vind ik interessant om in het origineel te zien.

1 like

Ik snap nooit dat mensen zittend kunnen vegen. Dan moet je met je handen toch de pot in. Brrr

12 likes

Nu moet ik weer denken aan en lachen om die forummer die zei dat de broek goed zat bij haar poepgat.

12 likes

Wat een toffe test! Heerlijk die filmpjes tussendoor :purple_heart:

1 like

ik zat me kapot te ergeren aan de test maar het klopt wel weer of zo -_-

1 like

Ja het is ook een creatieve test dus je moet een beetje omdenken :joy_cat:

Ja, ze is verschrikkelijk. Kom haar zo vaak tegen dat mn empathie volledig is omgeslagen in irritatie. Jo, wat denk je nou, dat ik je geld ga geven als je me om de zoveel dagen uitkaffert? Het is echt een bitch. Die voor mn huis zegt tenminste nog vriendelijk goedendag, die geef ik wel regelmatig.

2 likes

Is dit in Nijmegen? Daar is dr ook een die je uitscheld als je niks geeft. Of als je zegt sorry ik heb niks bij me dan roept ze " IK VROEG TOCH NIET OM GELD "

1 like

Hahaha ja, die is het.

Ze begint altijd met ‘mag ik iets vragen’.
Dan heb je een beslisboom: Nee = ze gaat verbaal op je los. Ja = ze vraagt om geld. Haar negeren is dat ze je gaat zeggen dat je geen manieren hebt WANT JE KAN TOCH ANTWOORDEN VIND JE DAT NORMAAL OFZO. Als je sorry zegt ontkent ze idd dat ze om geld wil vragen (maar dat wil ze uiteraard wel.

Als je dan nee zegt = ze gaat verbaal op je los, als je eerlijk zegt dat je geen kleingeld hebt dan gaat ze dat omstandig in twijfel trekken met scheldwoorden en als je haar geld geeft zegt ze geen bedankt en loopt ze gelijk weg.

9 likes

Ik werk in de straat waar ze regelmatig te vinden is en elke keer krijg ik weer kuthoer naar m’n hoofd ja
Zie het ook altijd gebeuren als ik naar buiten kijk op mn werk

4 likes

Ja, ik vanuit mn huis. Dat vind ik dan weer wel leuk. Dan ga ik uit mijn raam kijken hoe ze onschuldige nietsvermoedende mensen aanklampt en heb ik er veel te veel lol om dat ik weet wat er gaat gebeuren en zij niet :biggrin: Mensen zijn altijd totaal overdonderd de eerste keer.

3 likes