Stel je persoonlijke vraag #7

Ik snap wel wat je bedoelt met deze vraag, of ik herken het in ieder geval een beetje, ik voel me echt niet altijd 100% vrouw. Eerder gewoon mens? Kan het niet echt uitleggen maar ik ben me niet continu bewust van het feit dat ik een vrouw ben.

7 likes

Ja, dat je je meer gewoon mens ipv vrouw of man voelt herken ik erg.

1 like

Ik ben het met @Banananana eens. Uiteindelijk is je geslacht bepaald op basis van je voortplantingsorganen, maar ik ben er zelf van overtuigd dat bijna alles wat wij verder als mannelijk of vrouwelijk zien ‘nurture’ is. Dus dat wij iets als vrouwelijk zien hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat dat het ook is, maar alleen dat wij geconditioneerd zijn om dat zo te zien.

4 likes

Precies hierom heb ik nee gestemd.

Ik voel me wel echt 100% vrouw, ookal weet ik wel dat ik ook wel een paar mannendingetjes heb. Als ik me in een groepje jongens/mannen bevind, ben ik meestal ook echt one of the guys. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik me ooit minder of geen vrouw zou voelen.

Maar oh, ik zou wel heel graag als het zou kunnen 24 uur als man leven, dat lijkt me echt heel leuk haha. Mijn vriend en ik hadden hier laatst een discussie over. Hij zou bijv voor geen goud 24 uur in een vrouwenlichaam willen zitten, ook als er 100% zekerheid is dat je na 24 uur weer jezelf bent. Dat snap ik dus niet, mij lijkt het fantastisch om gewoon ff 1 dag een lul te hebben :tipping_hand_woman:t2:

2 likes

Wat zijn mannendingetjes?

Scheten laten onder de deken en het alfabet boeren uiteraard! :tipping_hand_woman::man_facepalming:

5 likes

Ik heb vrij groffe en soms seksistische humor, grof taalgebruik, ik kan heel veel hebben voordat ik iets erg of beledigend vind, ik voel me snel comfortabel genoeg bij iemand om openlijk te boeren of scheten. Tja, ik vind dat mannendingetjes. (Maar dat kan ook weer een hele andere discussie zijn :yum:)

21 likes

5 likes

Ik ben er helemaal van overtuigd dat het meeste gedrag wat wij ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’ vinden aangeleerd is. Kan het ook echt zó irritant vinden als mensen dingen zeggen als ‘als je met alleen maar vrouwen bent dan wordt er sowieso gebitcht’ of ‘ach, zo zijn mannen nu eenmaal’

Ik voel me niet 100% een vrouw, maar ook niet 50/50. Eerder 80 of 90% ofzo ook. Ik denk namelijk ook dat dingen die ik doe en ik normaal vind, ook aangeleerd gedrag zijn. Aangeleerd gedrag dat ik als vrouw in deze wereld eigen heb gemaakt en ik deel met andere vrouwen in mijn omgeving. Dus ik voel me in dat opzicht echt vrouw, maar die 10 a 20 procent is dan het stukje wat in opstand komt tegen de stereotypes haha.

13 likes

Ik voel me 100% vrouw omdat ik me prettig voel bij vrouw zijn. Maar ik houd niet van roze en drink bier en ik ben lomp en my little pony heb ik altijd stom gevonden. Denk juist dat dat soort eigenschappen toedichten aan een gender problematisch is en dat je je niet alleen 100% vrouw kan noemen als je wel van my little pony houdt.

35 likes

Ik zou wel vaker een man willen zijn, mensen snappen dat ook niet en dat snap ik dan weer niet.
Ik denk dan vooral aan; mezelf veiliger voelen en niet zo bewust van mijn vrouwelijke geslacht. Met daarbij horend mijn ‘zwakkere’ positie in de maatschappij en fysiek zwakkere vorm.

7 likes

Dan zou ik gewoon zeggen dat ‘North’ heb gekozen omdat ik die regio van Game of Thrones het meest interessant vind.

2 likes

Ik heb dit bericht al 40x bewerkt omdat ik niet kan beschrijven wat ik bedoel en ik wil niemand voor het hoofd stoten. Ik sluit me in ieder geval aan bij de post van @Damnatio aan en pas m’n eerste bericht wel aan.

1 like

Oh hoe vaak ik wel al niet voor stront ben uitgemaakt door haar

1 like

Meestal in het Engels. Leest toch lekkerder weg, vind ik. Maar soms ook gewoon in het Nederlands.

1 like

Ongedifferentieerd androgyn (ik neem aan dat je dat bedoelde met 50/50)?

69% vrouwelijk (hoog) en 61% mannelijk (gemiddeld)

1 like

Maar dit zijn toch ook opgelegde waarden aan man/vrouw zijn?

3 likes

Ik voel me bijzonder slecht geïntegreerd nu ik deze persoon niet blijk te kennen, ik ga even op en neer lopen door @Damnatio ‘s straat :stuck_out_tongue:

1 like