Stel je persoonlijke vraag #7

Aw wat vervelend! En wat onaardig dat mensen er opmerkingen over maken. Wat zeggen ze dan? Ik moet bekennen dat ik ook wel eens een schoen met dichte teen aan doe omdat ik bang ben voor opmerkingen, maar dan krijg ik juist ergere blaren. Lijkt me zo rot als omstanders die opmerking dan ook horen, en de hele tijd op mijn tenen gaan letten.

1 like

Heb wel opmerkingen gekregen zoals: “Wat zijn je tenen rood!!”, “Wat heb jij met je tenen?!”. Super irritant. En net als jij heb ik heel snel blaren op mijn voeten. Daarom zijn open schoenen zo fijn.
En inderdaad rot als iemand er een opmerking over maakt en de omstanders dan naar mijn voeten gaan kijken. Vind dat altijd ongemakkelijk :sweat_smile:

1 like

Door een merk word ik het liefst:

• Met u aangesproken
  • Met jij je aangesproken
  • Interesseert me geen reet

0 stemmers

Ligt het er nog aan wat voor merk?

• Ja (waarom?)
  • Nee

0 stemmers

Ben wel benieuwd, dit is al heel lang een discussie op mn werk

Ja dat vind ik ook zo eng! Je hebt tot een bepaalde leeftijd nog enige invloed en controle over je kind, maar op een gegeven moment moet je ze natuurlijk ook los laten en dan heb je nog zo weinig invloed op hun geluk. Dat je geen zekerheid hebt dat je kind gelukkig wordt vind ik zo beangstigend.

2 likes

Ik wil door elk merk met u aangesproken worden, tenzij we samen in de zandbak gespeeld hebben.

7 likes

Als de service maar uitstekend is, maakt het me niet uit.

Pff vooral die tweede opmerking is zwaar irritant. Die eerste kan nog wel als het een lief persoon is die het op een bezorgde manier vraagt (en niet uitschreeuwt), maar ik vind dat ook ongemakkelijk. Heb jij misschien een tip voor zomerschoenen? Ik ben echt wanhopig aan het worden.

1 like

Maakt me echt niet uit, maar ik vind het wel irritant als het niet consequent is. Dus de aanhef en de eerste zinnen met u en daarna ineens met je/jij. Dat haat ik echt

7 likes

Ik vind dat ‘u’ sowieso afgeschaft moet worden hehehe :upside_down_face:

24 likes

Ik heb gekozen voor ‘u’, omdat ik het idee heb dat als bedrijven je met ‘je’ aanspreken, de algehele taal gelijk popi jopie wordt ofzo. Als ze voor de rest wel beschaafd praten/typen dan zou ik ‘je’ niet zo’n probleem vinden. Bij formele bedrijven vind ik ‘u’ wel veel passender, dan doe ik het andersom ook

2 likes

Bij automatische e-mails vind ik het niet heel belangrijk, maar bij reacties op mijn e-mails wel, want ik spreek de klantenservice wel formeel aan.
Op Facebook ben ik wel vaak wat losser en ik vind het daar ook iets beter bij passen

Afhankelijk van het merk. Bij een jonger/hipper/goedkoper merk vind ik jij normaler. Bij een luxe/duurder/formeler merk vind ik u passender.
Het ergste vind ik als bedrijven hun klanten/gasten aanschrijven met “liefjes”. Echt damn. Festivalorganisatoren doen dat vaak op Social media en ik snap er werkelijk waar niks van, vind het zo vreselijk (om te kotsen).

2 likes

Ik was echt een vreselijke puber… mentale problemen waardoor ik continue zorgde voor ruzies. Elke avond blowen, drinken, laat thuis. Dingen kapot smijten als iets niet ging zoals ik in m’n hoofd had.
Achteraf allemaal goed te verklaren door m’n diagnoses, maar man ik hoop zo erg dat mijn kinderen mij het niet zo zwaar maken :see_no_evil:

2 likes

Dat ja.

Niet van:

Hé < naam > ,
Als makkers hebben wij elkaar al lang niet gesproken. We hebben je zelfs gemist.
[…] Daarom bieden wij u de mogelijkheid om…

Cheers, Kees

9 likes

Bij een merk maakt het me niet zoveel uit, maar ik krijg zo vaak berichten op linkedin van recruiters die me aanspreken met 'Hi mijnnaam! Ik vind dat zo raar? Zeg gewoon ‘beste’

2 likes

Grace, je moet het niet zo persoonlijk opvatten maar wij van VANYA B.V hebben je gemist.
Daarom kunnen wij je een leuke korting aanbieden op onze nieuwe collectie. Wanneer je minstens 250 euro in onze webshop spendeert krijg je met de kortingscode arrabbiatabovenbolognese 1 euro korting op een pizza Calzone.

Hoe vaak heb je het afgelopen jaar gehad dat je kosten had buiten je (bel)bundel?

• 1 keer
  • 2 - 4 keer
  • 6 keer
  • nog vaker
  • Ik blijf altijd binnen mijn bundel.
  • geen idee

0 stemmers

4 likes

Klopt, de toon zegt inderdaad veel! Qua schoenen vind ik het zo lastig. Snap dat je wanhopig wordt! Ik loop in de zomer eigenlijk altijd op sandalen waarin de tenen open zijn. Ik heb toch liever de opmerkingen dan dat nare gevoel van blaren. Ik heb geen tips voor fijne dichte schoenen. Dus als er meer mensen zijn met dit probleem en wel een tip hebben, hoor ik het ook graag haha

6x, maar dit was steeds door te bellen met een betaald nummer (klantenservice bv), die komen dan buiten je bundel er bovenop. Echt over mijn minuten/sms’jes/mb heen nooit het afgelopen jaar.

Ik kan niet over mn bundel heen gaan (onbeperkt bellen/sms en als ik door mn data heen ben gaat de snelheid gewoon omlaag naar schildpadsnelheid), maar ik heb laatst wel 1 euro moeten betalen voor een gesprek naar de helpdesk van dhl :rolleyes:

Ik kan niet zozeer buiten mijn bundel gaan, maar ik kan wel extra tegoed kopen als mijn bundel op is en dat heb ik helaas denk ik wel vaker dan 3-4 keer (waar is 5?) moeten doen afgelopen jaar.