Stel je persoonlijke vraag #7

Toen ik nog 2 GB internet had ging ik er soms overheen, maar heb er sinds begin dit jaar 7 en die krijg ik nooit op. Bellen en sms’en heb ik onbeperkt dus daar kan ik sowieso niet overheen

1 like

Omdat ik bezig met mijn cv ben:

Heb jij een profielschets of iets soortgelijks op je cv?

• Ja
  • Nee
  • Een wat?

0 stemmers

En een foto?

• Ja
  • Nee
  • Anders (bijv. een illustratie van jezelf)

0 stemmers

Waar heb jij je cv mee gemaakt (ook als je een template hebt gedownload en dan hebt ge-edit)?

• In een programma van Adobe (bijv. InDesign)
  • In een programma van Microsoft (bijv. Word)
  • Een andere programma/app etc.
  • Anders

0 stemmers

Wat heb jij bovenaan staan?

• Eerst werkervaring dan opleidingen
  • Eerst opleidingen dan werkervaring
  • Werkervaring en opleidingen staan naast elkaar
  • Anders…

0 stemmers

Ik heb de mijne gemaakt in Canva! Is een website met allerlei mogelijkheden. Ze bieden ook al een aantal CV formats waar je uit kan kiezen en het is super makkelijk in te vullen en te bewerken.

6 likes

Misschien ligt het aan het vakgebied waarin je solliciteert, maar een profielschets wordt meestal wel aangeraden. Maakt je cv veel persoonlijker. (en een foto, maar dat is volgens mij al standaard tegenwoordig).

1 like

Ik ben het gewend om een profielschets toe te voegen. Maar ik ga nu stage lopen in een compleet andere richting dan mijn werkervaring. Dus het standaard verhaaltje dat ik daar meestal plaats is nu absoluut niet van toepassing. Misschien toch maar eenmalig doen aan de kunst van het weglaten.

Dat is begrijpelijk! Je loopcomfort gaat voor. Ik heb helaas ook last van blaren bij open schoenen, en dan gaan de pleisters er sneller af bij de teen, dus dan moet ik soms toch dichte dragen. Heb je concrete voorbeelden van sandalen/slippers die bij jou goed zitten? Ik heb vanalles al geprobeerd, zelfs lelijke comfortschoenen.

meer over schoenen

Qua dichte schoenen zou jij misschien de Unisa Durito kunnen proberen. Ik heb ze helaas terug moeten sturen omdat ik tussen twee maten in zit, maar het zijn echt de zachtste leren loafers die ik ooit gezien heb, en het voetbed is ook fijn! Ik heb meer lovende reacties erover gelezen op FF. Ik had zelf de gladde zwarte variant besteld.

Ik heb het daarin over karaktereigenschappen en wat ik in een baan zoek, doordat ik nog geen relevante werkervaring heb. Misschien kun je ook zoiets doen? Meer jezelf omschrijven dan dingen die je hebt gedaan/die erg aan je werkervaring hangen.

Ik heb geen foto omdat ik alleen een academisch cv heb en foto’s daar not done zijn (in mijn vakgebied tenminste), maar ik zou er misschien wel een foto bij zetten als ik in een andere sector zou gaan solliciteren. Dan heb ik zelf tenminste de regie over de foto, want anders gaan ze me toch googlen en vinden ze misschien een oncharmante foto hahaha

1 like

Snap echt niet waarom het toevoegen van een foto op een cv zo normaal is, wat boeit het hoe je eruit ziet. Net als dat het niet boeit hoe oud je bent (vind ik). Dat mensen je zo makkelijker onthouden gaat ook niet op, je moet er gewoon voor zorgen dat de opmaak van je cv onderscheidend is

9 likes

Oh zijn dat dan een soort wintertenen? Of is dat weer iets anders?

Als een product zoals een crème of parfum bijna op is dan…

• Gebruik ik extra veel, zodat het sneller op is
  • Net zoveel als altijd
  • Gebruik ik iets minder, zodat ik er langer meedoe

0 stemmers

Ja, dat lijkt me dan wel een goed idee. Thnx!

1 like

Ja en juist daarom zou eigenlijk niemand het moeten doen.
En hoe ziet iemand er vlot uit op een foto haha

2 likes

Ik heb een cv format gekocht op etsy!

Haha ja ik ook wel, denk ook dat veel mensen het doen omdat het “hoort”. Dat vind ik stom

Oooh echt? Ik heb tot nu toe enkel op academische functies gesolliciteerd maar over 't algemeen wel met een cv incl foto.

Je kunt gewoon een beter beeld vormen bij een kandidaat als je een foto hebt. Sollicitaties doornemen zijn echt heel saai (vond ik)

2 likes

Oh ik weet helemaal niet of het in het algemeen slecht ontvangen wordt hoor! Maar ik heb zelf in een paar sollicitatiecommissies gezeten, en ik heb nooit een foto voorbij zien komen en ik heb denk ik zo’n 50 sollicitanten behandeld. Verder zit ik in een nogal stoffige hoek waar opsmuk en innovatie niet zo gewaardeerd wordt, dus dat maakt waarschijnlijk ook wel uit :sweat_smile: Sommige mensen vermelden trouwens wel hun ac.ademia.ed.u profiel of Linked.In in het cv, waar wel een foto op staat (dat doe ik zelf ook).

2 likes

Haha ga eens rondvragen bij oud-studiegenootjes en collega’s. Zit op zich ook in een vrij traditionele hoek.

1 like

Dat is vervelend, dat je ook blaren krijgt bij open schoenen! Heel onhandig, snap dat pleisters dan ook niet meer werken. Bedankt voor jouw tip! Ze zien er ook nog eens leuk uit.

sandalen/slippers

De sandalen/slippers van het merk lazamani vind ik fijn. Het voetbed is namelijk zacht, maar toch stevig. Kan het niet helemaal goed uitleggen, maar ik loop er fijn op. Ik heb beide slippers die hieronder zijn afgebeeld, maar het zijn nou niet echt goede loopschoenen haha.

1 like