Stel je persoonlijke vraag #7

Hmm ik ervaar dit zelf niet zo, ik heb nog nooit een foto op m’n cv gezet maar ik werd wel vaak uitgenodigd. Met een foto maak je echt niet meer kans op een baan? Ik denk dat dat eerder ligt aan een saaie opmaak, een simpel Word-bestandje bijvoorbeeld, want dat heeft iedereen (net als die foto), daarin gaat een foto echt niet onderscheidend zijn ofzo. En recruiters hebben ook allemaal Google

Maar ik snap dat de maatschappij zo werkt helaas en dat gaat voorlopig ook niet veranderen, maar ik doe hier iig niet aan mee

@Karl_Lagerfeld ja lijkt me ook saai om allemaal dezelfde Word-bestandjes te moeten doornemen

1 like

Ben benieuwd wat eruit komt! Maar als je foto passend en netjes is en niet een heel a4’tje beslaat, denk ik dat je niet afgerekend zult worden op de aanwezigheid van een foto.

Dank je wel! :blush: Ik ga ze allebei proberen, en bestel dan ook teenslippers erbij van hetzelfde merk. Hopelijk is het wat en kan ik eens normaal de zomer door. En ik hoop ook dat die Unisa loafers iets voor jou zullen zijn!

1 like

Ik vind het ook lastig maar doe het wel. Ik heb een naam waarvan de meeste mensen denken dat het een mannennaam is en studeer/werk in een technische richting met vooral mannen. Ik weet dus dat het feit dat ik vrouw ben mij al een voordeel oplevert en ik weet niet hoe ik anders kan aangeven dat ik een vrouw ben haha. Het gaat ook wel weer een beetje tegen mijn principes in, want ik wil aangenomen worden omdat ik geschikt ben, niet alleen maar omdat ik een vrouw ben. Maar ben al regelmatig ergens ontvangen met “Oh we hadden eigenlijk een man verwacht” en daar ben ik wel een beetje klaar mee haha.

4 likes

Voor je laatste vraag, werkevering of opleidingen eerst. Ik heb daar geleerd dat je bovenaan moet zetten wat relevant is.

Stel je hebt Communicatie gestudeerd en je hebt werk ervaring bij de burger king. Dan is het relevanter je opleiding eerst te noemen omdat dat meer past bij het werkveld wat je zoekt.

2 likes

Ik vind het echt stom dat tegenwoordig het belangrijker lijkt geworden om een cv te hebben met een onderscheidend ‘design’. In creatieve sectoren kan ik me daar nog iets bij voorstellen, daar is het nog wel relevant voor. Maar verder? Het gaat nog steeds vooral om de inhoud denk ik. Ik heb dus een lekker simpel word-bestandje (wel met foto, zonder profielschets). Maar goed dat is een andere discussie.

10 likes

Met welke mensen kun jij het beste opschieten?

• Ouder dan ik
  • Jonger dan ik
  • Zelfde leeftijd als ik
  • Geen verschil

0 stemmers

1 like

Ik weet niet hoe oud je bent henk

28 likes

hahaha you got me there
ik bedoel deze vraag natuurlijk vanuit je eigen perspectief!!

1 like

Ik noem het altijd school, wat is het anders?

Ik hoop echt dat ze wat voor je zijn!

1 like

Ik vraag me af waarom mensen vinden dat je geen school kan zeggen.
School definitie: inrichting waar onderwijs wordt gegeven
Onderwijs definitie: (geregelde) overdracht van kennis of vaardigheden
(van Dale)

12 likes

In de spiegel zie ik altijd vetjes, acne, stom haar, lomp dik lijf… terwijl als ik foto’s terug zie dat allemaal reuze mee valt (oke oke behalve de acne dan)

Precies hetzelfde!!!

Dit gewoon:

78 likes

Ik zal een update geven zodra ik ze geprobeerd heb! :+1:

1 like

In mijn eerste jaar had ik een werkgroepdocent die dat idd vertelde. We hadden het niet meer over leren maar studeren en je gaat idd niet naar school want de universiteit is een onderwijsinstelling. Ik vind het maar pretentieus gelul. Ik vind het gebruik daarvan, zeker als je met mensen bent die niet geen universitaire opleiding volgen/hebben gevolgd, verheven overkomen en helemaal niet nodig.

7 likes

Ja vind ik wel, sommige mensen kunnen er zo anders uit zien op foto’s dan in het echt!

4 likes

Mijn vrienden zijn allemaal totaal anders in leeftijd. Laatste tijd kan ik het goed vinden met een meisje van 22 (ik ben 29) maar ik heb ook vrienden van bijna 40 en ouder.

Ja maar ook blauw :frowning: Echt heel lelijk.

Opgenomen klink ik veel volwassener, als ik praat vind ik mezelf zo jong klinken