Ik vind mezelf in mijn hoofd heel lelijk denk ik en als ik dan een (onverwachte) foto van mezelf zie denk ik goh jeetje dat valt best mee, zo erg is het nou ook weer niet. Maar weet niet of dat fotogeniek is haha.
Pff ja, bij mijn eerste hoorcollege werd er helemaal zo’n lijstje gepresenteerd van wat ‘fout’ was en wat ‘goed’ was.
Ja wtf, als ik eraan terugdenk vraag ik me echt af waarom ik er destijds niets over heb gezegd. Maar ja ik was net 18 en dacht dat dat erbij hoorde ofzo? Ging er wel snel vanaf hoor haha
Voor mijn scriptie heb ik interviews gedaan, en om die te transcriberen moest ik tuurlijk ook naar mezelf luisteren. De HORROR.
Werd er zo zelfbewust van. M’n stem, maar ook: Waarom zeg ik dit??? Waarom lach ik zo raar? Brrrrr
Blauw? Hoe komt dat dan? Of bedoel je meer paars? Wat vervelend zeg
In het eerste jaar van mijn opleiding moest ik vaak filmpjes van dat ik les aan het geven was terugkijken. Echt huilen dat. De combinatie van gewoon nog niet zo’n goede docent zijn (want eerste stage ooit) en het terugzien / horen van je eigen stem, houding, maniertjes
Ik heb juist het tegenovergestelde, als ik praat hoor ik mezelf met een best lage, duidelijke stem, terwijl als ik mezelf terugluister ik echt een piepstemmetje heb!
Ik vind mezelf totaal niet fotogeniek als ik niet weet dat een foto gemaakt wordt (dan sta ik er letterlijk ALTIJD slecht op). Net ook weer paar foto’s van me gemaakt terwijl ik met iets bezig was en als ik die dan zie denk ik omg kan ik zo vreselijk kijken???
Maar als ik wel weet dat er een foto gemaakt wordt en ik doe mn best en concentreer me, dan sta ik er soms wel goed op.
Eindstand heb ik gestemd op eerder niet fotogeniek dan wel
Ja ik weet het eigenlijk niet, doorbloeding denk ik? Het is erger als ik minder weeg, dus heeft misschien ook te maken met een wat lager lichaamsgewicht. Maar heb er zelf geen last van hoor, het is alleen irritant als andere mensen er opmerkingen over gaan maken. Draag ook niet graag schoenen met open tenen in de zomer daardoor.
Hahaha oooh dat is nog erger idd! Reden waarom ik nooit zou kunnen vloggen
Ja ik vraag me altijd af hoe vloggers dat doen, want iedere video moet natuurlijk geëdit worden. Iemand die dagelijks vlogt zit iedere dag bij het editen toch zeker een uur naar zijn / haar eigen hoofd te kijken.
Of zijn dat allemaal mensen die zichzelf juist heel graag zien?
Ja, dat zou best eens kunnen. Erg vervelend dat het je beperkt in het dragen van open schoenen, door die stomme opmerkingen Bij mij werkt het ook zo. Ik heb trouwens ook een laag BMI, en ik vraag me nu af of dat er iets mee te maken heeft.
Veel vloggers zijn niet direct begonnen met elke dag vloggen, maar met eerst af en toe een video (of ze zijn vanuit bloggen ingestroomd). Dan wen je er vanzelf aan en groei je er automatisch in, elke naar je eigen hoofd staren.
Denk ik.
Ik kan veel beter overweg met mensen die een stuk ouder zijn, maar volgens mij is dat niet zo positief haha. Het is rond m’n puberteit ontstaan en het is absoluut niet zo dat ik mijn leeftijdsgenoten ver vooruit was ofzo, juist integendeel. Oudere vrienden hebben me toen echt op sleeptouw genomen en zich een beetje over me ontfermd. Ik ken al m’n vrienden via mijn hobby en daar is het normaal om met mensen van allerlei leeftijden om te gaan. Had rond de periode dat ik 14 was dus vrienden die begin 20 waren etc. Ik zie mezelf nu helemaal niet met kinderen van 14 omgaan dus geen idee hoe ze dat vol hebben gehouden. Mijn vrienden hebben dus ook al wat oudere kinderen terwijl leeftijdsgenoten daar nu pas aan beginnen. Vreemde constructie af en toe.
Dit was m’n spreekbeurt.
ik vond m’n eigen stem terugluisteren vroeger echt vreselijk, maar sinds ik 10000 ernaar geluisterd heb bij het transcriberen van m’n scriptie-interviews vind ik het eigenlijk helemaal niet erg meer. vind dat ik best een leuke stem heb en leuk praat
Tijdens mijn allereerste intro hoorcollege werd er meteen uitgelegd dat we vanaf nu geen les en school meer mochten zeggen maar universiteit en college. Vond ik een beetje gek om dat zo mee te delen, Laar mensen lekker zeggen wat ze willen.bmaar snap het ergens wel?
Ja dat kan er wel mee te maken hebben (werd tegen mij gezegd iig). Heb je ook vaak koude handen en voeten?
Ik vind dat net zo sneu als een docent die ervan uitging dat hij alleen gymnasiumgangers voor zich had. Niet atheneum en al helemaal geen mensen die via een omweg (propedeuse of colloquium doctum) op de universiteit waren beland. Vooral die laatste groep zou niet geschikt zijn voor de universiteit. EliTaiR
Dat ik met een propedeuse was binnen gekomen en het hoogste cijfer had gehaald voor zijn vak, heb ik hem toen nog met een sarcastische toon laten horen.
Wat vreemd! Ik snap de logica hiervan eigenlijk niet. Mijn handen en voeten zijn óf koud, óf heel warm, er zit niet echt iets tussenin. Mijn vingers en tenen kleuren snel rood en dan zijn ze wat dikker. Soms voel ik mijn vingers zelfs kloppen, heel gek is dat.