Stel je persoonlijke vraag #7

Misschien soms, maar ik vind het vooral zonde om van dezelfde kleding alles in 2 te kopen. Eeneiige tweelingen hebben als kind bijna altijd dezelfde maat dus dan kun je veel wisselen. Ik zag een tijdje terug een eeneiige tweeling en ze hadden allebei 2 verschillende schoenen aan elke voet haha.

14 likes

Ik dacht bij die tweede foto: waarom heeft ze een lepel vast?? :joy:

9 likes

Ik ken een moeder van een eeneiige tweeling die dit doet om gezeur te voorkomen. Als ze haar kinderen namelijk verschillende dingen aantrekt dan gaat kind A altijd zeuren dat ze ook het blauwe shirtje van kind B aan wil, en vice versa. :biggrin:

2 likes

Hooguit als je dan bijvoorbeeld een leuk set van een broek en een shirt met een bepaalde print tegenkomt dan zou ik de een het shirt laten dragen en de ander de matchende broek maar verder dan wel compleet anders. Dus niet dat ze verder bijvoorbeeld allebei in het navy gekleurd zijn.

1 like

Ik vroeg me dus altijd af wat een gruwelijke misvorming Michelle op haar benen zou hebben want ze had altijd een lange broek aan.

7 likes

Voor degene met een iPhone (of als Android ook een weerapp heeft waar je verschillende plaatsen in kunt zetten)
Heb jij plaatsen waar je op vakantie bent geweest hier in staan als een soort herinnering?

• Ja
  • Nee
  • WAAROM ZOU JE DAT DOEN

0 stemmers

Je werkt een flink stuk reizen van je woonplaats vandaan en krijg geen volledige reiskostenvergoeding. Vind je het redelijk als je per maand €150 zelf bijdraagt aan je abonnement. Let wel, je kunt in je eigen tijd hiermee altijd gratis reizen met trein/bus/tram/metro. Je hebt geen auto. Oh ja, en je verdient ook geen minimumloon, gewoon prima.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je weleens je verjaardag in een kroeg/zaaltje gevierd? En zo ja hoeveel was je voor de avond kwijt?

• Ja, minder dan € 100,-
  • Ja, rond de € 100,-
  • Ja, rond de € 200,-
  • Ja, rond de € 300,-
  • Ja, rond de € 400,-
  • Ja, rond de € 500,-
  • Ja, meer dan € 500,-
  • Nee nog nooit gedaan

0 stemmers

Zo ja, hoe heb je het geregeld?

• Alles betaald
  • Een grens ingesteld, daarna gasten laten betalen
  • Alleen zaal gehuurd, gasten laten betalen

0 stemmers

Ik wil dit regelen voor m’n vriend maar ik weet dus gewoon niet waar ik rekening mee moet houden.

Een vriendin van mij heeft dit wel eens gedaan en zou de eerste paar flessen wijn betalen, was gewoon in een kroeg maar niet afgehuurd, alleen mensen bestelden op een gegeven moment gewoon flessen bij zonder af te rekenen dus ze moest alsnog veel meer betalen dan ze in eerste instantie wilde.

1 like

Wel een keer uitgenodigd, eerste 2 drankjes waren gratis volgens de app… (m.u.v. duurdere drankjes). Ben niet gegaan, dus weet niet hoe het precies is verlopen.

1 like

Ik zie dit op mijn werk veel. dat mensen toch nog moeten betalen voor het reizen. Men kiest er wel beetje zelf voor om daar te werken. Dusja eigen bijdrage.

Wordt je nu naar een ander filiaal gezet van het werk. Dan vind ik het wel logisch als je werk betaald.

2 likes

Ik dacht omdat ze heel gelovig is. Ze was sowieso een stuk decenter gekleed dan de anderen.

1 like

Mijn ouders hebben dit laatst gedaan, niet voor een verjaardag maar iets anders, en hadden van 8-11 een kroeg afgehuurd en alle drank voor iedereen betaald, waren wel 900 ofzo kwijt. Iets van 50 man gekomen? Misschien iets meer

1 like

haha, dit wou ik net zeggen. als ze nog baby’s zijn lijkt me schattig daarna niet meer.

Thanks! Goed om te weten dat dat wel gangbaar is (de rekening + sluiten daarvan na een bepaald bedrag). Ik wil gewoon een kleine niet te populaire bruine kroeg dus dat lijkt me dan wel haalbaar. Ik had inderdaad ook al wat dingen gevonden waarbij er gelijk (redelijk hoge) zaalhuur + prijs pp gevraagd wordt. Had ik al niet een heel goed gevoel bij :stuck_out_tongue:

Ik vind een tweeing dezelfde kleding aan doen echt bijna kindermishandeling, ik vind het echt verschrikkelijk. Vooral met de reden “het ziet er zo schattig/leuk uit”. Het zijn twee individuen en waarom zou je die in hemelsnaam nog maar op elkaar laten lijken dan ze waarschijnlijk al doen.
De verwarring wie wie is wordt nog groter en ze worden nog meer als eenheid gezien in plaats van twee mensen.
Heel bijzonder dat ze tegelijkertijd in de baarmoeder hebben gezeten en zo verbonden zijn aan elkaar, maar dezelfde kleding makes no sense.

24 likes

Ik heb gewerkt in een feestzaal en wij boden ook pakketten aan. Voor een x bedrag per persoon konden mensen dan heel de avond bier, wijn, fris en bepaalde sterke dranken nemen. Zoiets kun je ook afspreken? Maar is een beetje afhankelijk van hoeveel je denkt dat iedereen gaat drinken.

1 like

Ja dan heb je denk ik iets van 6 drankjes p.p. betaald? Klopt dan ook wel. Ik denk dat er minder mensen komen en ik de grens iets lager zet.

1 like

Niet ov, maar auto: ben van werkgever veranderd die een paar km van vorige werkgever zit. Bij oude werkgever kreeg ik volledige vergoeding (bijna €250) en nu maar ongeveer €50… Superzuur maar wilde de baan. Blijft pijn doen als ik eraan denk. Wel nog steeds heel blij met de baan!

2 likes

Als het door heel NL onbeperkt gratis reizen is vind ik het niet zo veel, maar als het alleen een trajectkaart is vind ik €150,- per maand wel echt heel erg veel… En het hangt ook wel af van wat het percentage van het totaal is dat je dan zelf betaalt, als het zonder bijdrage van je werkgever bijvoorbeeld 600,- p.m. is, ja dan valt het mee, maar als het 200,- is dan moet je werkgever wat beter zijn best gaan doen.

1 like