Ja dit idd! Als ze zo klein zijn zou ik dat heel schattig vinden.
En over het foute uur op q music, ik mis de optie ik zet de radio harder #sorrynotsorry. Love het foute uur
Ja dit idd! Als ze zo klein zijn zou ik dat heel schattig vinden.
En over het foute uur op q music, ik mis de optie ik zet de radio harder #sorrynotsorry. Love het foute uur
Maken jullie van te voren een boodschappenlijstje als je boodschappen gaat doen? (Nu heb ik het gewoon over de standaard boodschappen, geen speciale feestjes ofzo).
0 stemmers
Ik denk dat veel het uit praktische redenen ook doen. Het is erg intensief om een jonge tweeling op te voeden. Als een bepaalde jas dan leuk staat en goed zit, schoenen etc. Is het handig om dan maar het dubbel te kopen. Anders moet je weer gaan zoeken naar een ander setje. Ik vind het sowieso tot aan dat ze naar de basisschool gaan ook best lief staan. En zij zijn toch nog te jong om zich erom te bekommeren.
Heb je social media?
0 stemmers
Op welke social media zit je allemaal?
0 stemmers
Misschien te jong om zich er op dat moment om te bekommeren, maar het zijn juist die jonge jaren waarin een kind langzaamaan een besef van ‘zelf’ krijgt. Ieder kind leert op een gegeven moment dat ze een eigen persoon met eigen gedachten en gevoelens zijn, dat is een heel belangrijke stap in de ontwikkeling van een kind.
Ja, nouja hier kan ik me totaaaaal niet in vinden. Vind het erg overdreven.
Wetenschap?
Aah komop we hebben het hier over kleding van baby’s en peuters. Ik bedoel wij mogen blij zijn dat wij überhaupt kunnen kiezen tussen hetzelfde setje kleding of allebei iets verschillends. Volgens mij zijn kinderen die altijd de kleding van zijn of haar broer/zus moesten dragen er ook niet slechter op geworden. “Bijna kindermishandeling” nou daar kan ik met de pet niet bij. Eerder een luxeprobleem. Maargoed ik ga hier verder ook niet op in.
De post waar je op reageerde met de mededeling dat je je er niet in kon vinden ging niet eens over een tweeling dezelfde kleren aantrekken. Het enige wat ik zei was dat die jonge jaren waar jij het over had juist cruciaal zijn als het gaat om de ontwikkeling van een besef van het hebben van een eigen identiteit. En dat is inderdaad gewoon wetenschap en dus niet een kwestie van meningen / het je er wel of niet in kunnen vinden.
Maar dat was afgeleid van de poll met de vraag, wel of niet dezelfde kleding voor een tweeling. Nu wordt dit uitgemolken en gaat dit nergens meer over. Wat jij zegt kan ik mezelf ook wel bedenken ja. En @ellegirltalk zei dat ze dezelfde kleding dragen bijna kindermishandeling vindt.
Ik maak een lijstje van de dingen die op zijn/die ik echt moet kopen, verder kijk ik gewoon ter plekke wat ik ga kopen.
Ik betaalde voorheen ook maar iets van €50. Nu dus een stuk meer maar ook blij met de baan. Dus dan neem ik het maar voor lief. Totaalbedrag is €405 per maand voor onbeperkt reizen door heel NL @kika
Van t weekend had een kennis een feestje, jaaa ik betaal alles, maar was toch even schrikken toen ze de rekening kreeg (200) en nu heeft ze een tikkie van 12.50 in de Whatsapp groep gestuurd met de vraag of men ff kan betalen lol
Omdat als je die kinderen dezelfde kleding aan doet, je nog meer verwarring creëert wie wie is. Kinderen leren op de peuterleeftijd wie ze zelf zijn, wie ‘ik’ is, wie ‘jij’ is, hun naam, wie hun zus/broer is. Als de hele omgeving ze dan door elkaar haalt, dan lijkt me dat een minder vloeiend proces. Het lijkt me dat je dat als ouder wilt voorkomen, daarom snap ik niet waarom je een identieke tweeling ook identiek zou aankleden. Je wilt toch dat je kinderen opgroeien als sterke volwassenen? En dat begint al op de baby/peuterleeftijd.
Ik wil niks ontkennen?? Mijn mening is dat ik het me slecht kan voorstellen dat tweelingen tot zo’n max. 3 jaar er later last van ondervinden dat ze dezelfde kleding hebben gedragen. Ik zei ook voor de basisschool, dus nog echt jong. Een baby of dreumes lijkt me niet last te kunnen ondervinden van zoiets. Los van @ellegirltalk want ik weet niet tot op wat voor leeftijd dat is doorgegaan.
Dan valt het op zich best mee, heb mijn stem aangepast
Ik had gezegd dat ik er niet verder op wil ingaan want dit is natuurlijk 1 een groot luxeprobleem. Daarna ging ik er nog 1 keer op in. Ik denk dat jij onderschat wat ik erover weet. Anders mag je me pb’en maar die hele poll is nu al uitgemolken.
Het hele punt is dat er dus in de ontwikkeling van een mens cruciale fases zijn waarin bepaalde dingen geleerd worden. Denk aan de spraak. Als een kind dat voor een bepaald moment niet leert zal dat later bijna niet meer lukken en zal het daar de rest van zijn leven nadeel van ondervinden.
Het ontwikkelen van het besef dat je een eigen persoon bent, met een eigen identiteit, eigen gevoelens en eigen gedachten is ook zo’n proces waar bepaalde cruciale fases voor zijn. En dat valt dus precies samen met de leeftijd die jij noemt. Jij hebt het over een kind van maximaal drie, deze ontwikkeling vindt nou net plaats in de peuterfase. Het gaat er dus niet per se om dat een kind op dat moment last ondervindt van het dragen van bepaalde kleding. Dat zou je inderdaad zelfs een luxeprobleem kunnen vinden. Waar het wel om gaat is dat dit dus een cruciale fase is voor het ontwikkelen van iets wat in het verdere leven een zeer grote rol zal spelen: je eigen identiteit.
Ik krijg nu bijna het idee dat je je eigen mening gewoon al klaar hebt en niet echt zin hebt om naar tegenargumenten te luisteren, laat staan je mening bijstellen. Het argument wat ik nu net uitleg is eerder in de discussie al genoemd en bovendien heeft iemand al haar persoonlijke ervaring hierin verteld, namelijk dat zij hier dus wel op latere leeftijd last van heeft ondervonden.
Dan is het toch helemaal niet relevant wat jouw mening is en of jij je dit persoonlijk wel of niet kunt voorstellen? En toch begin je ná het horen van al deze argumenten je bericht letterlijk hiermee:
Ik zit hier niet op het forum voor dergelijke discussies dus ik ga het niet lezen. Ik heb al een paar keer gezegd er verder niet op door te willen gaan. Iedereen mag zijn eigen invulling hebben op dit forum. Vreet me veel te veel energie.
Prima! Je bent zeker niet verplicht tot discussiëren hier op het forum. Maar ik denk dat het voor een volgende keer wel handig is om dat te bedenken vóór je een discussie aangaat.