Stel je persoonlijke vraag #7

Mijn oma heeft een poppenjurkje voor me genaaid van de trouwjurk van m’n moeder:’) Van de overgebleven stukken wilde ze een communiejurk voor mij maken, maar ik wilde alleen de jurk en geen communie doen.

5 likes

Communie doen MOEST ik, kreeg je wel een horloge en een klavertje vier ketting hoor. Je hebt heel wat gemist.

2 likes

Mijn moeder heeft ook communie gedaan en is toen het horloge verloren. Elk jaar, tot mijn oma’s dood vorig jaar, kreeg m’n moeder te horen dat het zo jammer was van het horloge.
Ik weet niet of ik de verantwoordelijkheid van een horloge had aangedurfd:p

5 likes

Over de trouwjurk: ik heb wel op ‘ja’ gestemd, maar eigenlijk kreeg ik alleen mijn armen in het bovenstuk (het was een pak met een rok) en ik kreeg het niet eens in de buurt van dicht haha.

2 likes

Godver dan moet ik dat horloge nog maar eens gaan opeisen, is me zo door mijn neus geboord :frowning:

2 likes

Van dd trouwjurk van mijn moeder is mijn (en mn broertje en zusje) doopjurk gemaakt. Dus indirect wel :sweat_smile:

2 likes

Ik hoorde vanmiddag in een podcast dat iemand graag pannekoeken met mayonaise at. :nauseated_face:
Heb jij wel eens een pannekoek met mayonaise gegeten?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Pannenkoeken met italiaanse kruiden en ketchup zijn overigens wel heel lekker!

1 like

Jep, alleen met mayonaise… lijkt me ook niet lekker hahaha maar wie weet!

Niet die van mijn moeder, geen idee of die zou passen, ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Ze is gewoon in een zelfgemaakte jurk tot de knie getrouwd. Ik heb wel die van mijn oma (uit 1947) aangehad.

Samenvatting

73 likes

Ja paar jaar terug toen we hem in de kast vonden. Het verbaasde me eerlijk gezegd dat mijn moeder blijkbaar een slankere taille had dan ik had :o Terwijl ze ook nog eens 4 maanden zwanger was.
Vond het wel bijzonder om aan te doen.
Hij staat trouwens ergens in het wat je even kwijlt wilt topic (of de vorige versie). 3 weken geleden een foto gepost.

1 like

Hoeveel pannenkoeken kun je realistisch gezien op? Dus niet een sociaal wenselijk “ik hou het verstandig gezien op 1”, maar gewoon als je echt trek hebt etc.

gewoon normaal formaat dat je bakt, niet zon enorme uit een restaurant en niet zon dikke Amerikaanse

  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Meer

0 stemmers

1 like

Ik voelde me al een vreetzakkie, maar gelukkig ben ik niet alleen :muscle:t4:

1 like

Trouwens, ik maak kleinere en grotere dus ik weet het eigenlijk niet? Weet alleen dat 150 gram aan bloem (en de rest aan boter, melk, eieren en stroop én kaas) een behoorlijke hoeveelheid kcal geeft. En dat kan ik op in een keer.

1 like

Met 5?

bish please

5 likes

Zie mijn vorige reactie!! Ik bak altijd alleen voor mezelf. Met 150 gram vreet ik het alleen op, met 200 heb ik er nog een paar voor de volgende dag.

1 like

Ik eet bijna iedere zondag pannenkoeken als lunch, en dan van die dikke zelfgemaakte met spek en stroop. Na twee ben ik echt wel klaar haha.

1 like

Ik ben het pannenkoeken bakken echt verleerd. Snap er niks van :woman_shrugging: Zelfs met zo’n mix waar alleen water bij moet en een speciale pannenkoekenpan mislukt het nog :pensive:

Het hoort wel op okonomiyaki, soort van Japanse pannenkoeken met groenten en bacon. Klinkt raar maar is vet lekker!

24 likes

Niks tegen je punt hoor (ik snap dat een anekdote niks zegt), maar dat is echt mijn moeders grootste wens :’) Als we het over haar trouwjurk zouden hebben weet ik ook zeker dat ze zegt dat ie mij niet zou passen omdat zij veel dunner is. Vervolgens de verplichte humble brag: “Kijk mijn enkels en polsen nou, niet normaal zo dun hè. Die van jou zijn twee keer zo dik.”

Wilde dus ook posten dat ik waarschijnlijk zoals de Hulk uit haar trouwjurk zou knappen haha, ze is bovendien een stuk kleiner dan ik ben

2 likes