Stel je persoonlijke vraag #7

Ik vind dat je niet moet bepalen voor je hond of mensen hem mogen aaien, het is zijn/haar leven en misschien wil hij/zij wel geaaid worden door vreemden. Ik vind het echt zielig voor een hond als je dat hem/haar ontzegd. Als de hond niet geaaid wil worden geeft hij/zij dat zelf wel aan en misschien is je hond gewoon super sociaal en wordt ie graag betast. Zijn/haar leven en keuze toch?

27 likes

Eens. Honden kunnen heel goed hun eigen grenzen aangeven, ook in lichaamstaal. Haat het wel onwijs als mensen dat bewust of onbewust negeren.

1 like

Ja maar eerder omdat ik super slecht heb geslapen dan door de inhoud van mijn dag gisteren. Hoewel, voel alcohol klein beetje wel.

2 likes

Een vriendin van mij is bijna jarig en ze wil graag van die elastieken voor sporten. Alleen ze heeft altijd sportfases die dan 3/4 maanden duren en daarna is ze er weer klaar mee. Ook vind ik het persoonlijk niet zo’n leuk cadeau om te geven. En die ze wilt zijn best duur, waardoor ik er niet meer een ander klein cadeau bij kan kopen. Wat zou jij doen?

  • Die elastieken geven, die wil ze graag
  • Koop een leuker cadeau
  • Koop een cadeau bon van een sportwinkel

0 stemmers

Vooral op mijn werk is het een doodzonde. Daarbuiten maak ik me er iets minder druk om.

1 like

Het is ergeren aan! Iets irriteert je, of je ergert je aan iets. Ik zeg het maar vast want met deze vragen gaat iemand het sowieso doen :stuck_out_tongue:

75 likes

Ik verbeter op mijn werk taalfouten maar dat is onderdeel van mijn baan, daarbuiten vind ik het eigenlijk nooit echt gepast om mensen te verbeteren als ze er niet om vragen. Ik vind het wel heel erg slordig in officiële communicatie enzo.

7 likes

Haha ik hoopte dat dit expres was

3 likes

Dit heb ik ook een beetje. En hoe langer ik dit werk doe, hoe minder taalfouten me storen. Ik zie ze zo veel en zo vaak en gewoon bij iedereen dus het is niet meer zinnig om me eraan te ergeren.

2 likes

Ik vind dit echt afhankelijk van de situatie. Als het overduidelijk door te snel typen komt of een autocorrect, dan vind ik het vervelend. Ziet iemand me consequent dezelfde fout maken, dan zou ik het wel fijn vinden want dan heb ik het misschien niet door.

Al vind ik een DM vaak gepaster dan als je een antwoord verwacht of een emotioneel verhaal doet en er komt zo’n betweter tussendoor. Time and a place people.

14 likes

Mijn vriend zat in een appgroep met een meisje dat consequent ‘jarloes’ schreef in plaats van ‘jaloers’. Maar niemand verbeterde haar ooit haha, soort raar sociaal dingetje. Het was al zo lang aan de gang dat het hoe langer hoe ongemakkelijker werd om er nog iets over te zeggen.

17 likes

Geen spelfout, maar ik vond het wel zo lelijk; Ik zag een x op m’n werk een brief langskomen (Die al een tijd geleden verstuurd was, dus niet meer te redden) die begon met ‘Ik vindt…’ toen had ik echt plaatsvervangende schaamte. Is al best een tijdje geleden en ik heb geen idee meer waar het verder over ging, maar dit is me echt bij gebleven.
Ik zit ook met mensen in groepsapp die de gekste variaties van sowieso maken. Ga ik echt niet steeds verbeteren, het blijft fout gaan.

1 like

Ja dit heb ik ook! Ik vind elkaar op taalfouten verbeteren buiten een relevante context om al snel een beetje koketteren met je kennis van dt-regels. Ik vind het steeds meer een heel flauw iets om anderen mee weg te zetten. (Je weet ook gewoon nooit of iemand misschien een andere moedertaal heeft, of dyslexie, of om wat voor reden dan ook onzeker is over hun taalgevoel. Laat het gewoon.)

8 likes

Dat irriteert mij ook mateloos! Ik ben volgens mij nog nooit verbeterd op het forum en weet daarom eigenlijk niet hoe ik zou reageren, maar als het anderen overkomt kan ik soms wel flink met mijn ogen rollen. In een professionele context vind ik het normaal dat de vorm bijna net zo belangrijk is als de inhoud (en vind ik het, net als @grace, slordig als er spelfouten in bijv. officiële communicatie zijn), maar op een forum absoluut niet.

Het doet me vaak denken aan hoe argumenten van mensen die emotioneel reageren in discussies (vaak omdat het onderwerp ze persoonlijk raakt) weggezet worden door mensen die goed zijn in discussies (en mensen die graag ““advocaat van de duivel”” spelen, etc.). Arrogant.

6 likes

Het enige waar ik wel eens moeite mee heb zijn voornaamwoordelijke bijwoorden (moet altijd even goed nadenken of er nou een spatie tussen hoort te staan of niet).
Ik heb een collega die me vraagt haar teksten te controleren en m’n broertje zou ik ook nog wel verbeteren. Bij een ex-date deed ik het altijd om hem een beetje te plagen. Verder vind ik het meestal niet mijn plaats om mensen te verbeteren.

Ik denk dat het voor mensen ook iets is wat ze niet kunnen laten. Niet per se arrogantie maar echt een soort drang. Maar ja, waar die drang dan vandaan komt…

Stiekem vind ik het trouwens wel superleuk als iemand een ander (of mij) verkeerd verbetert. :redface:

@Frankie ken je deze lijst al? Zo handig.

3 likes

Niet zo, en dat vind ik echt jammer. Ik heb het allemaal wel duidelijk in m’n hoofd maar kan het gewoon niet duidelijk en krachtig overbrengen.

9 likes

Dit is ook weer zoiets wat ik vooral voor mijn werk doe. Als ik in mijn privé-leven een discussie heb laat ik het veel sneller zitten.

2 likes

Oh ik heb het ook ingevuld met gewone discussies in het echt in mijn hoofd. Via internet heb ik er vaak niet zo’n zin in dus dan drop ik een bericht van ‘waarom vind je dat?’ Of ‘dat is toch niet zo want blabla’ en als iemand daar dan op doorgaat heb ik er weinig zin meer in, want dat duurt allemaal lang haha. Terwijl ik in het echt in discussies juist (te) lang door kan gaan en dat helemaal leuk vind.

1 like

Ik kan best oke discusseren al ben ik vaak halverwegen mn verhaal kwijt.

4 likes