Ik denk dat het eraan ligt wat voor situatie het is. Ik wil over het algemeen gewoon naar de titel luisteren, maar als iemand echt iets moet horen voor hun eigen veiligheid of gezondheid is het denk ik wel goed om in te grijpen. Er zijn wel eens dingen waar ik Een Mening over heb maar die laat ik lekker voor me.
Musicals
- Superkut
- Wel oké
- Prachtig
- Geen mening
0 stemmers
Ik dacht ik ben nooit met 4 mei in het buitenland geweest. Ben ik dit jaar wel dus haha helemaal niet bij stilgestaan.
Eerst mengen in de gootsteen, maar zoveel extra moeite
De musicals van nu zijn echt niet meer zoals ze vroeger waren, vind ik. Nu heb je allemaal van die Nederlandse producties die zich dan op een camping afspelen enzo, echt zo vaag.
Geef mij maar Les Miserables of Miss Saigon ofzo
Nee, A.J. Lems. Is al 30 jaar geleden.
Superkut, behalve Soldaat van Oranje. Die vond ik toch wel erg indrukwekkend.
precies dit. daar zou ik ook best nog een keer naartoe willen!
Ik heb superkut gestemd omdat de meeste musicals in NL van die lelijk vertaalde liedjes bevatten. Echt tenenkrommend vind ik dat haha. Musicals in een Engelstalig land vind ik wel leuk maar dan alleen van verhalen die ik ken, Mamma Mia of Dirty Dancing ofzo
Oja, ik heb op ‘prachtig’ gestemd, maar inderdaad geen Hollandse campingmusicals voor mij…
Ik vond The Lion King heel leuk!
Ik heb niks met Nederlandse musicals, maar als ik in Londen ben vind ik het wel fantastisch. Ik was toen naar de Bodyguard musical, want Whitney is laif. Maar die vrouw die in Nederland Whitney speelt, echt nee gewoon.
Ik ben alleen ooit in Londen naar de Lion King geweest en die was fantastisch maar Nederlandse musicals spreken mij niet aan.
N.a.v. mijn musical poll, wat vind jij van Nederlandse films?
- Heel verschrikkelijk
- Leuk
- Het komt nooit goed uit de verf
- Ik kijk nu al weer uit naar de volgende Nederlandse speelfilm
- Ik ben gezegend en heb nog nooit een Nederlandse film gekeken
0 stemmers
Niet mijn ding net als Nederlandse series, maar ik heb uitzonderingen. Elke keer dat ik de Marathon zie zit ik weer te jenken. En dan niet van ellende.
Ik vond zelf Divorce best een leuke serie en de film Sonny boy heeft ook wel indruk gemaakt. De rest vind ik meestal een flop of echt teeeenenkrommend met telkens weer dezelfde gezichten. De Marathon heb ik nog nooit gezien trouwens!
Ik vind vaak de vertalingen van Engelse naar Nederlandse musicals juist heel goed gedaan. In Mary Poppins is bijv. “Being Mrs. Banks” vertaald naar “Echtgenote van” en dat dekt de lading zo goed wat mij betreft. Maar ik vind de vraag wat je van ‘musicals’ vindt net zoiets als de vraag wat je van ‘muziek’ vindt haha. Ik vind sommige superkut en sommige prachtig. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je bijv naar Billy Elliot zou gaan en daar dan een superkutte avond hebt.
Verschillend, dingen als Verliefd in/op… of Hartenstraat oid denk ik nou nee. Maar laatst was ik bij de Baantjer film en die vond ik echt goed
Jaa in Londen is echt leuk om te gaan! Ik zit er zelfs over te denken om speciaal voor de musical over Tina Turner naar Londen te gaan haha.
Moet er niet aan denken dat die musical naar NL komt en iemand “JE BENT GEWOONWEG HET BEST!!!1!” zingt
Ik kan me niet voorstellen dat je niet de avond van je leven zou hebben tijdens het Eurovisie Songfestival, tijdens een Daddy Yankee concert of een Friday The 13th marathon, maar er is niet zoiets als objectief goed/vermakelijk. Smaken verschillen, ongeacht de kwaliteit die jij, die het wel leuk vond, het toeschrijft.
Voor mij zijn liedjes en dansjes midden in een verhaal gewoon een Nee.
Ik vind live-action musicals (en dus musicals in een gebouw waar je heen kan gaan) zo kut. De hele flow van het verhaal is dan gewoon naar de knoppen. Het is dan gewoon niet meer “realistisch”