Stel je persoonlijke vraag #7

Sowieso als iemand ineens middenin een verhaal theatraal gaat lopen zingen, en dan ook nog eens een heel koor erbij, dat haalt je toch volledig uit het verhaal/concentratie wat gaande was? Hou gewoon je bek en ga door met het verhaal. Nouja, niet mijn ding.

11 likes

Ja je hebt ook helemaal gelijk.

Omg, is er een Tina Turner musical??? Ik moet ook.

1 like

Oeh ja is dit een aanrader? Ik kijk echt noooooit Nederlandse films maar die trailer zag er wel best tof uit… dus ik twijfelde al.

1 like

Jaaa!! Ik wil zo graag haha

@360 vind ik wel! Ik wist zeker dat ik erheen wilde, ben een groot Baantjerfan, maar zelfs als je nog nooit een aflevering hebt gezien is de film leuk en gewoon te volgen. Vooral de jaren 80 sfeer is echt mooi neergezet vind ik en de actie is ook goed!

3 likes

Als je muziek luistert, hoe doe je dat dan meestal?

• Ik zet één album op
  • Ik zet één artiest op
  • Ik zet een playlist op
  • Radio
  • Ik luister losse nummers door elkaar

0 stemmers

En tijdens het luisteren?

• Ik zet een playlist/album/artiest op en doe niks totdat ik weer stop met muziek luisteren
  • Ik zet een playlist/album/artiest op en skip af en toe een nummer of luister er eentje opnieuw
  • Ik zet een playlist/album/artiest op en skip eigenlijk alles, tot ik iets leuks hoor en dat luister ik en dan begint het weer opnieuw
  • Ik kies nummers een voor een
  • Ik luister de hele tijd naar dezelfde radiozender
  • Ik skip af en toe naar een andere radiozender
  • Ik wissel de hele tijd van radiozender

0 stemmers

Ik heb dit net gegooglet Bernadette, ik had er nog nooit van gehoord?! ‘Turks fruit’ is echt een aanrader, PRACHTIG. Nee, niet echt maar ik zag die als kind en ik was zo in shock. Heb er bijna een trauma van. Zo plat allemaal.

3 likes

Ik vond Loft ook heel vet. Die is ook in het Engels nagemaakt.

Nee hoor, is niet Belgisch. En ik vond hem wel vet :slight_smile: https://nl.wikipedia.org/wiki/Loft_(Nederlandse_film)

1 like

Die ken ik niet! Die ook maar eens kijken dus.

Ik kijk met mijn klassen (geschiedenisles) nog wel eens Riphagen en Süskind. Zijn ook mooie Nederlandse oorlogsfilms.

1 like

Ja, dat wist ik dus niet zoals ik hierboven ook opmerkte :slight_smile: Ben totaal niet bekend met Belgische films. Ik vond hem in ieder geval wel tof, smaken verschillen en dat is maar goed ook, haha.

Eens! En ik vond Sister act ook leuk maar dat komt neer omdat het een laatste leuk uitje was met m’n mamsie dus een waardevolle herinnering.
Verder maak je mij niet blij met musicals/sing alongs en als ze gaan dansen/zingen denk ik ok is dit snel voorbij.

:confused::worried: heb je die gezien? Ik heb die film op jonge leeftijd gezien met 2 vriendinnetjes thuis en wij spoelden steeds door bij de seksscènes, wat in mijn ogen zo ongeveer de hele film was. Wij gilden gewoon bij die scènes haha

1 like

Ik luister meestal muziek via YouTube en dan heb ik wel “automatisch afspelen” aan en dan gaat hij naar muziek die ermee samenhangt of die ik eerder heb afgespeeld.
Maar vaker ben ik zo’n irritant persoon die 1 nummer 10x op repeat heeft staan.

2 likes

Ik kan ook geen enkele Nederlandse film bedenken die ik heb gezien, behalve Loft (ik heb toen zowel de Vlaamse als de Nederlandse versie gezien, omdat ik heel erg afvroeg of zo’n remake wel nodig was :stuck_out_tongue:). Ik kijk al nooit Vlaamse films, laat staan Nederlandse. Zelfs Flodder heb ik nooit gezien.

Er waren echt een paar jaar dat er allemaal grote musicals in Nederland waren: Tarzan, Mary Poppins, Shrek, Wicked, Next to Normal, Joseph, Sister Act, Billy Elliot, Beauty and the Beast, dat soort dingen. Daar waren dan ook echt wel goede acteurs/ zangers, bekende namen. Dat waren echt leuke jaren maar wel duur want ik wilde ze allemaal zien. Maar nu is er gewoon amper aanbod? Mamma Mia vond ik echt bedroevend slecht.

2 likes

Het staat gewoon in mijn geheugen gegrift. Bij die vriendin waren we meestal alleen thuis. Maar wij waren toen zeker niet ouder dan 10 jaar, het begon met het aftrekken van 1 of andere lijpo op een bed kijkend naar een poster die allerlei gore dingen riep. Volgens mij beschouwen mijn ouders die film als kunst. Pff, ja echt heel kunstzinnig.

:sob::sob::sob:

1 like

Mijn nichtjes gingen er ooit heen maar ik mocht niet mee van mijn ouders want ze vonden me te jong. Ken wel alle liedjes, vond die echt fantastisch!

Ik zie musicals trouwens helemaal niet als een verhaal met zingen tussendoor, bij mij hoort het gewoon bij elkaar, en soms voelt het juist eerder alsof het liedjes zijn met wat gepraat tussendoor, haha. Mijn favoriete film is zelfs een musical (Singin’ in the rain).

2 likes

Maar veel van deze musicals waren wel achtereenvolgend dus er was nooit op 1 moment veel aanbod zeg maar. Tarzan 2007, Mary Poppins 2010, Wicked 2011, Sister Act 2013, Billy Elliot 2014, Beauty and the Beast 2015, The Lion King 2016 (oke deze draait inmiddels inderdaad al superlang), en dit jaar komt Anastasia uit.

Ik vond Mamma Mia ook slecht maar wel leuk hahaha

1 like