Stel je persoonlijke vraag #7

Ik heb hier in Rotterdam dus echt nooit last van, voel me er ook gewoon veilig. Amsterdam daarentegen :roll_eyes: gelukkig hoef ik daar nooit te zijn. Al ligt dat uiteraard ook aan het hoge toeristen gehalte denk ik

3 likes

Ik haat die straat, niet alleen vanwege het naroepen maar niemand kijkt daar ook uit. Moet er helaas elke dag doorheen haha.

1 like

Heb niet echt een stappenplan en het hangt af van wat iemand zegt denk ik. Tot nu toe werkte de vraag ‘Waarom zeg je dat?’ wel goed. Ben nooit op iemand afgelopen, meestal zeggen mensen iets terwijl ik passeer dus dan blijf ik gewoon even stilstaan.

Maar het is tot nu toe echt niet altijd goed gegaan hoor, ben ook weleens heel hoopvol begonnen maar nadat ik werd genegeerd geëindigd met een wanhopig ‘Als je niet met me wil praten, zeg dan gewoon niks, sukkel!’ :’)

1 like

Hele leven lang gratis…

• Koffie
  • Chips
  • Avocado’s
  • Shampoo
  • Wc-papier
  • Kaasbroodjes
  • Hummus
  • Tompoucen
  • Sokken

0 stemmers

Ik moet hier altijd een beetje om lachen. Niemand toetert ook?? En dan weer wel toeteren als er gewoon file is in die straat (altijd). En ook op de stoep, gewoon met heel de fam gezellig naast elkaar lopen, jammer voor jou als je dan zowat langs de muur moet kruipen om erlangs te komen.

3 likes

Oké ik heb zojuist de hele discussie gelezen en dit is allemaal wel erg toevallig, want ik heb vorige week een huurcontract getekend van een eigen appartement in… * tromgeroffel * Rotterdam :see_no_evil:

Definitief geen Berlijn meer dus, maar ik zal altijd Berlijn blijven en ik zal er gelukkig ook nog vrij regelmatig komen voor werk.

11 likes

Poll gesloten want ze zijn besteld :grimacing:

3 likes

Ik heb een hekel aan Nederlandse films, maar ik vond Aanmodderfakker echt fantastisch.

10 likes

Tsjah ik weet het ook niet, vind Rotterdam een hele nare vibe hebben. Heb met Amsterdam ook niet echt (meer) wat maar daar voelde ik me wel veiliger. Denk dat ik het het ergst vond toen ik op het station in Rotterdam Alexandrium liep en daar stond een hele groep jongeren en ook moeders met buggy’s Wtf en toen liepen een paar van die gasten achter me aan omhoog. Toen heb ik huilend een vriend gebeld terwijl ik binnen naar het station liep. Ik wil er iig gewoon niet meer alleen rondlopen. Ik was ook absoluut niet uitdagend gekleed of iets, mijn hart klopte echt in m’n keel en ik dacht. Dit is het dan, ik word zo “gegrepen”? . Dus mijn ervaringen zijn natuurlijk heus niet alledaags maar daarom geeft Rotterdam mij wel een naar gevoel.

Je zit voor je werk een avond alleen in een hotel, op kosten van je werkgever. Ga je…

• Alleen in het restaurant eten
  • Roomservice bestellen

0 stemmers

Wat drink je?

• Wijn of bier
  • Fris
  • Spa/water

0 stemmers

Wat bestel je te eten?

• Voor- hoofd- en nagerecht
  • Voor- en hoofdgerecht
  • Hoofd- en nagerecht
  • Alleen een hoofdgerecht

0 stemmers

Als je wel in het restaurant gaat eten, wat doe je?

• Praatje maken met personeel en/of andere gasten
  • Op je telefoon zitten
  • Filmpje kijken of lezen terwijl je eet
  • Allemaal niet

0 stemmers

Bij het eten in het restaurant; zowel een praatje maken als een boek lezen. Als ik weet dat ik ergens alleen moet lunchen/dineren zorg ik er meestal voor dat ik mijn ereader meeneem.

2 likes

Ik twijfelde zo erg. Maar uiteindelijk is 1000 me net te weinig. Voor 10000 zou ik het doen denk ik.

1 like

Waterschapsverkiezingen en gemeenteraadsverkiezingen zou ik verkopen!:sweat_smile:

Edit: of moet je perse voor alle verkiezingen je stemrecht verkopen? Of mag je kiezen?

5 likes

Ik moet zeggen dat je met die school daar ook meer overlast hebt, maar in het centrum heb ik dit dus totaal niet. Echt een nare ervaring wel, snap wel dat dat een nare bijsmaak geeft. Vind het jammer dat je daardoor een negatief beeld van de stad hebt, wat mijns inziens lang niet op gaat voor het Rotterdam wat ik ken. Echt kut dat rotte appels zo deze mooie stad verpesten.

2 likes

Degenen die ja hebben gestemd: zouden jullie het ook doen als je weet dat de persoon aan wie je het verkoopt gaat stemmen op een partij die recht tegenover je eigen politieke voorkeur staat? Ben wel benieuwd!

1 like

Op dit moment mag je Mn stem kopen voor €25, of voor €100 als je PVV of FvD wil stemmen.

7 likes

Ja! Vooral als je per verkiezing mag kiezen of je m opgeeft.

Oh is dat ook catcalling? Want day hoor ik ook redelijk vaak. Met uitgaan maak ik tegenwoordig een boksbeweging richting iemands hoofd. Of ik vraag of hij dat ook tegen mannen zegt en waarom een vrouw moet glimlachen.

Je moeder. Dat is mijn reactie als iemand mij catcalled.
Woon dicht bij een middelbarw school dus veel van mn catcallers zijn kinderen. 1x riep zon jochie " Hey schoonheid" en toen zei ik automatisch " Je moeder " toen moest hij lachen en riep hij een stuk verderop “Dankjewel” haha vond dat stiekem wel lief.

22 likes

He dat is wel echt een klote ervaring. Ik woon er zelf en ik merk dat ik ook echt vaak word nageroepen, nagetoeterd etc etc. Vandaag ging zelfs iemand voor me stilstaan op het fietspad en moest ik echt keihard op m’n rem, alleen maar omdat hij blijkbaar HEYYY SCHOONHEID wilde roepen. What the hell. Had ik maar keihard tegen 'm aangereden. Maar ik moet zeggen, ik voel me zelf nooit onveilig. Rotterdammers zijn gewoon lekker direct. Ze zeggen het als ze je lekker vinden, ze zeggen het als ze je benen te dun vinden, ze schelden je uit omdat je op de stoep fietst en ze helpen je met je lekke band.

edit: ik bedoel dus niet dat ze “lekker direct” zijn en dat dat dus een vrijbrief is om je na te roepen, na te lopen of je onveilig te laten voelen. Dat is sowieso niet oke.