https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-3/8673/3520?u=ellegirltalk
Hier ook maar even.
Op basis hiervan denk ik dat “lach eens” denk ik geen straatintimidatie is. Alvast er wel wat voor te zeggen.
https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-3/8673/3520?u=ellegirltalk
Hier ook maar even.
Op basis hiervan denk ik dat “lach eens” denk ik geen straatintimidatie is. Alvast er wel wat voor te zeggen.
Dat naroepen gebeurt me in NL nooit, maar in 3 maanden Suriname ben ik genoeg nageroepen voor m’n hele leven. Maar daar werd letterlijk elke Nederlandse chick op een fiets nageroepen, zonder uitzonderingen.
Lijkt mij erg gezellig😁
Ik vind dat zo irritant hè. 1x tijdens het uitgaan deed een man letterlijk met zijn vingers zo mijn mondhoeken omhoog en zeggen dat ik moest lachen. Ik denk dat ik nog niet vaak zo boos ben geworden. Wtf denkt hij wel niet.
Ik had een keer een zwarte skinny en een geel topje aan. Toen kwam er een keer een jongen langsfietsen die zei: bzzz bzz je bent net een bij.
Dat was zo ontzettend droog en uit het niets, dat ik er nog om moet lachen als ik eraan denk.
Zie de zin die je net niet quotet :’)
Zelfs als je in de 60 bent gebeurt dan nog gewoon (bron: mijn moeder en tante, terwijl mijn Surinaamse vader ernaast stond ).
Ik heb zoiets eens meegemaakt en was echt not amused. Is al jaren geleden en ik was denk ik 20 ofzo en liep in de media markt op m’n doel af, blijkbaar met een niet al te vrolijk hoofd waarop een man het nodig vond om te zeggen dat ik eens moet lachen.
Heb gevraagd waar die zich mee bemoeide en zich niet met mij hoeft te bemoeien. Dit hadden blijkbaar de beveiligers van de winkel gehoord, want toen ik daarna in de rij stond, werd meneer door de beveiligers de winkel uitgewerkt, mij ondertussen uitscheldend.
Vond het op dat moment ook echt intimiderend en zeker niet gewenst, bemoei je niet met m’n gezichtsuitdrukking.
Heb ik ook zo vaak gehad! Heb niet het meest vriendelijke gezicht als ik ontspannen ben (ook niet als ik gespannen ben ), maar waarom voelen mensen de drang om dit te zeggen? Ik wil dit oprecht weten. Wat interesseert hen het nu dat ik niet blij kijk? Wel goed om de verhalen te lezen, dan ben ik in ieder geval voorbereid als het mij nog eens overkomt.
Omdat je niet leuk bent om naar te kijken als je niet lacht. En een vrouw moet altijd leuk zijn om naar te kijken.
Het is jammer dat ik niet op commando kan boeren. Zou een goede comeback zijn.
Hahaha dat zou echt te grappig zijn. Mijn moeder kan dat echt als een baas, helaas heb ik haar talent ook niet geërfd
Oh jongens, mag ik even een lans breken voor de Nederlandse film? Ik vind het zo jammer dat men vaak alleen aan die Johan Nijenhuis of Joram Lürsen-meuk denkt waar Wendy van Dijk giechelend door het beeld hupst en Jan Smit en Marco Borsato ineens ‘acteurs’ zijn.
Er is zoveel moois. Inderdaad de klassiekers die al genoemd zijn: De Aanslag, Karakter of Antonia bijvoorbeeld. Kijk eens naar De Tweeling of Left Luggage. Wat recenter: Tonio: hartverscheurend. Het werk van Alex van Warmerdam: Borgman of Sneijder vs. Bax: je moet ervan houden, maar goed is het wel.
Nog recenter: Girl. Ik dacht die ie Vlaams was, maar ik zag dat ie onder Nederlandse films viel. Wat fucking goed en indringend gespeeld. Zo van onder de indruk. God only knows. Als we het dan over goede acteurs hebben: met Marcel Musters, Elsie de Brauw, Monic Hendrickx. We hebben het allemaal in huis.
En het is gewoon allemaal in de bioscoop te zien. Misschien niet altijd in de Kinepolissen of Pathe’s die ons land rijk is, maar in de iets kleinere zalen sowieso. Want, en hierna stop ik echt met oreren, daar draaien ze echt niet alleen maar onbegrijpelijke Hongaarse artistieke onetakers.
En ja, er is minder budget beschikbaar in Nederland en ja, dat is er soms aan af te zien. Maar lang niet altijd en er is zoveel talent. Alle seizoenen van de serie Overspel staan nu op Netflix. Gaat dat zien met Sylvia Hoeks, Ramsey Nasr, Fedja van Huet, Rifka Lodeizen… Het zit zo goed in elkaar.
En gratis tip van flip voor wie de Nederlandse filmwereld interessant vindt: de podcast Camera loopt van Anna Drijver. Zij spreekt iedere aflevering met een discipline uit het vak: regie, schrijver, kostuums, set, audio, editor etc. Heel leuk!
Sowieso roomservice! Ik wil dat al superlang eens doen, maar ik slaap over het algemeen niet in hotels waar ze dat aanbieden (meestal hostels of hele goedkope hotels). In december dacht ik mezelf daar eens op te trakteren, dus 2 nachten geboekt in chique hotel etc… Was er geen roomservice beschikbaar die dagen . Grote ontgoocheling, haha.
Als mensen je naroepen is dat irritant/vervelend maar dit ging wel echt een stap verder. Het was ook zo raar, die jongens hadden beiden geen shirt aan en allemaal kettingen om?!. Het was wel zomer maar eh dan nog was dat heel louche om te zien. Toen ik die groep zag staan dacht ik, "ik moet nou vaart maken, en toen weer. “Nee ik moet gewoon hetzelfde tempo aanhouden.” Ik werd echt enorm aangestaard en toen begonnen ze me te volgen. Ik dacht dus echt, ja wat moet ik nu?! Dus daarom belde ik snel en het station was nagenoeg leeg daar en ik kan natuurlijk niks beginnen tegen die gasten als ze fysiek wat gaan doen. Iig, dit is gelukkig al weer een paar jaar geleden. Ik heb ook in de binnenstad van Amsterdam gewoond en “natuurlijk” krijg je wel eens een opmerking maar dat kun je gewoon negeren of je zegt hou je bek. Nouja, ik geloof ook absoluut dat Rotterdam niet alleen maar onveilig, louche en ronduit kut is maar ik heb daarvoor eerst een positieve ervaring nodig maar ik heb geen behoefte om naar Rotterdam te gaan op het moment.
Ja, dacht het zelf ook (zie mijn post), maar hij stond in een rijtje Nederlandse films. Dat klopt dus niet. Maar prachtig blijft ie.
Als je mocht kiezen: welke kleuren zouden dan de dominante kleuren in jouw interieur zijn? Dus de kleuren van de muren, meubels en belangrijkste accessoires.
0 stemmers
Ik wil het ook heel graag een keer doen, maar weet stiekem gewoon niet echt hoe dat werkt dus ik durf het nooit Volgende keer toch doen, vooral nu ik zie dat zoveel mensen erop hebben gestemd.
Ik denk dat het best eenvoudig is. Er ligt een menu in de kamer en je moet je bestelling doorbellen met je kamertelefoon (en toen kreeg ik dus te horen dat er geen roomservice beschikbaar was ).