Ik ook niet (ondanks m’n titel). Aubergine is één van m’n favorieten maar ik vind dit hele lijstje super lekker (behalve bieten, die komen onderaan).
Artisjok!
Zuurkool
Voor de mensen met een hypotheek: heb jij (alleen of samen met partner) de maximale hypotheek die je kon krijgen op basis van jouw/jullie inkomen(s)?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo nee, is dit een bewuste keuze? (Bijv. om in de toekomst minder te gaan werken)
- Ja
- Nee
- per ongeluk gestemd
0 stemmers
Bewust niet maximaal, maar niet om minder te werken. Meer voor betere rente en niet het hoogste risico hebben
Hoe ‘lees’ jij boeken het liefst?
- Papieren boeken
- E-reader
- Luisterboeken
- Ik lees geen boeken
0 stemmers
Welke typisch Hollandse eten mis je het meest als je in het buitenland bent/zou wonen en ze zouden al onderstaande daar niet hebben?
- Hollandse kaas
- Drop
- Stroopwafel
- Gevulde koek
- Speculaas
- Haring
- Hagelslag
- Stamppot
- Frikandel
- Kroket/bitterbal
- Kaassoufflé
- Krentenbol
- Roggebrood
- Ontbijtkoek
- Hollandse boterhammen
- Saucijzenbroodje
- Erwtensoep
- Tompouce
- Poffertjes
- Ossenworst
0 stemmers
Ik vind een papieren boek prettig om uit te lezen maar een e-reader is gewoon zoooo praktisch en wint het daarom voor mij
Afhaalchinees, van die echte tatta bami
Liefst papieren boeken, maar 's avonds in bed is een ereader praktischer. En op reis ook.
Niet heel Hollands, maar in (veel) Aziatische/veel andere landen heb je niet het soort snoep dat ik lekker vind. Ik heb dan zin in zure Moam ballen en groene banaantjes .
ik woon in het buitenland en mis bijna alles van dit lijstje behalve het snoep. en filet americain
Pindakaas!
En daarna brood en kaas.
En chips die je hier kunt krijgen, in het buitenland smaakt het toch vaak anders (naturel is daar enorm zout en paprika smaakt ook gek).
En ik miste de snackbar voor de patat. Friet van de snackbar is toch specifiek ofzo.
Ja ik mis de snackbar ook!!! En vega filet americain en tempeh (al kan je dat hier vast ergens ine en toko wel krijgen, is mij nog niet gelukt). En sambal!
Ok ik weet dat brie niet Nederlands is, maar ik heb wel eens een tijdje in een land gewoond waar ze geen brie hadden en ik werd GEK van de cravings. Op een gegeven moment had ik bij een Bijenkorf-achtige delicatessenzaak “brie” gevonden, maar het smaakte heel raar en fake en het kostte omgerekend 9 euro. Huilen.
Papier, al vind ik luisterboeken ook wel heel fijn! Afhankelijk van de voorlezer.
Door blessure helaas wel minder dan normaal hopelijk wordt mei een betere maand
Ik heb veel meer gehoepeld dan in de maanden hiervoor, maar ben ook bijna niet naar yoga geweest omdat ik druk was voor m’n scriptie, dus ik denk dat het wel aardig compenseert voor elkaar.
Waarom telt het niet? bewegen = bewegen toch? Ik beweeg iig minder als ik al lang gefietst heb naar mijn werk.