Stel je persoonlijke vraag #7

Same

Recycle jij foto’s op instagram?

• Ja ik gebruik foto’s vaker, mensen scrollen toch vet snel door Insta-stories en letten niet echt op
  • Nee joh, ik maak gewoon ter plekke een foto als ik daar zin in heb en denk allemaal niet na over wat wanneer en hoe hoor
  • Foto’s recyclen? Hoe dan?

0 stemmers

Sluffers

1 like

Als in het nog een keer plaatsen van een foto die je al eerder geplaatst hebt, of een oude foto die je eerder genomen hebt er op een later moment op zetten?

1 like

Wel eentje die je eerder geplaatst hebt

Ahh hiervoor plaats ik veeeel te weinig foto’s haha

2 likes

Ik zit erover na te denken om mijn televisie abonnement op te zeggen en alleen internet en mobiel te houden. Ik zit namelijk eens goed na te denken en ik kijk eigenlijk vooral netflix. Toch voelt het wel als een ‘grote’ stap om mn televisie abonnement echt stop te zetten. Dus bij deze:

Hoe vaak kijk jij (ongeveer) bewust tv? Dus niet iets van muziek op de achtergrond, maar echt tv kijken.

• Dagelijks
  • Meerdere keren per week
  • Meerdere keren per maand
  • Nauwelijks
  • Niet

0 stemmers

Zou je het zelf het overwegen waard vinden om een televisie abonnement op te zeggen (en dan bv wel netflix kunnen kijken):

• Ja, dat zou ik overwegen
  • Ja, en dat heb ik al gedaan
  • Nee

0 stemmers

En als je dat gedaan hebt, hoe is dat je bevallen?

Wenkbrauwpoeder en pommade. Groot verschil met potlood :crazy_face:

Hebben jullie niet het idee dat je zo moet opletten bij Netflix? Bijvoorbeeld vandaag; ik kom om 17.30 uur uit mijn werk, ga direct door naar een borrel en eet bij vrienden, dan kom ik om 20.30 thuis en moet ik mijn werkspullen opruimen, was draaien, vaatwasser inruimen en aanzetten. Dan zet ik de tv aan om wat geluid in huis te hebben maar Netflix aanzetten heeft dan echt geen zin? Dan zet ik zo’n rtl4 programma aan en maakt het toch niet uit dat ik niet actief kijk. Vervolgens ga ik om 22.30 slapen en vraag ik me af wanneer mensen aandachtig Netflix kunnen kijken / zonder reguliere tv kunnen?

4 likes

Ik heb sinds dat ik op mezelf woon (nu vijf jaar) geen tv meer en ik heb het geen moment gemist. Ik kijk wel nog sommige programma’s terug via RTL XL of NPO Start, maar daar heb je geen tv abonnement voor nodig en ook geen tv dus ik vind het zo helemaal prima. Ik vind ook niet dat er zooo veel leuke programma’s zijn om daar nou speciaal een tv met abonnement voor aan te schaffen.

2 likes

Ik denk niet dat iedereen zo’n druk sociaal leven heeft, ik in ieder geval niet. Op een standaard doordeweekse dag ga meestal niet naar een borrel of eten bij vrienden. Als ik dan thuis ben en ik heb gegeten ga ik 's avonds regelmatig een serie kijken, bijvoorbeeld op Netflix.

16 likes

Ik kijk wel Netflix en de ene keer let ik beter op dan de andere keer. Ik zet vaak vlogs aan voor achtergrondgeluid, daar doe ik al nooit de tv echt voor aan. Dus vandaar dat ik zo twijfel. Het is niet dat ik elke avond heel gefocust netflix kijk (maar kijk wel regelmatig even serie), maar ik doe ook de tv heel weinig aan.

2 likes

In die laatste zin spreek je jezelf een beetje tegen, maar vind je het echt zo gek om te bedenken dat mensen tijd hebben om Netflix te kijken? :face_with_raised_eyebrow: Alsof iedereen hetzelfde leven heeft

5 likes

Ik geloof niet dat je mij bedoelt? Ik heb vandaag 7 afleveringen van Undercover gekeken dus ik judge niemand die Netflix kijkt :+1:

28 likes

Oh ja sorry @Keaton dit was inderdaad voor @Evi-lena
geen idee wat er gebeurde

2 likes

Ik heb dat al eens gedaan en ik ben blij dat ik nu gewoon weer tv zenders heb. Vond toch wel erg beperkt, heb niet altijd zin in een serie of film

1 like

Ik vind een tv aanzetten als achtergrond echt verschrikkelijk, dan wil ik liever muziek. Maar ik ben ook zo iemand die als de reclame komt het geluid van de tv uitzet.

9 likes

Ik heb tv opgezegd en toen een Chromecast gekocht, omdat ik geen smart tv heb. Is nu 4 jaar terug en geen moment gemist.

1 like

Ik heb Netflix en een NPO plus abbo, dan hoef ik al m’n favoriete omroep max programma’s niet te missen.

10 likes

Hoe stream je ziggo op je tv? Ik deed dat eerst altijd via mijn smartphone naar de tv, maar dat kon opeens niet meer. Of zw hebben dat alleen bij de voetbal/sportwedstrijden uitgezet