Stel je persoonlijke vraag #7

Hebben jullie niet het idee dat je zo moet opletten bij Netflix? Bijvoorbeeld vandaag; ik kom om 17.30 uur uit mijn werk, ga direct door naar een borrel en eet bij vrienden, dan kom ik om 20.30 thuis en moet ik mijn werkspullen opruimen, was draaien, vaatwasser inruimen en aanzetten. Dan zet ik de tv aan om wat geluid in huis te hebben maar Netflix aanzetten heeft dan echt geen zin? Dan zet ik zo’n rtl4 programma aan en maakt het toch niet uit dat ik niet actief kijk. Vervolgens ga ik om 22.30 slapen en vraag ik me af wanneer mensen aandachtig Netflix kunnen kijken / zonder reguliere tv kunnen?

4 likes

Ik heb sinds dat ik op mezelf woon (nu vijf jaar) geen tv meer en ik heb het geen moment gemist. Ik kijk wel nog sommige programma’s terug via RTL XL of NPO Start, maar daar heb je geen tv abonnement voor nodig en ook geen tv dus ik vind het zo helemaal prima. Ik vind ook niet dat er zooo veel leuke programma’s zijn om daar nou speciaal een tv met abonnement voor aan te schaffen.

2 likes

Ik denk niet dat iedereen zo’n druk sociaal leven heeft, ik in ieder geval niet. Op een standaard doordeweekse dag ga meestal niet naar een borrel of eten bij vrienden. Als ik dan thuis ben en ik heb gegeten ga ik 's avonds regelmatig een serie kijken, bijvoorbeeld op Netflix.

16 likes

Ik kijk wel Netflix en de ene keer let ik beter op dan de andere keer. Ik zet vaak vlogs aan voor achtergrondgeluid, daar doe ik al nooit de tv echt voor aan. Dus vandaar dat ik zo twijfel. Het is niet dat ik elke avond heel gefocust netflix kijk (maar kijk wel regelmatig even serie), maar ik doe ook de tv heel weinig aan.

2 likes

In die laatste zin spreek je jezelf een beetje tegen, maar vind je het echt zo gek om te bedenken dat mensen tijd hebben om Netflix te kijken? :face_with_raised_eyebrow: Alsof iedereen hetzelfde leven heeft

5 likes

Ik geloof niet dat je mij bedoelt? Ik heb vandaag 7 afleveringen van Undercover gekeken dus ik judge niemand die Netflix kijkt :+1:

28 likes

Oh ja sorry @Keaton dit was inderdaad voor @Evi-lena
geen idee wat er gebeurde

2 likes

Ik heb dat al eens gedaan en ik ben blij dat ik nu gewoon weer tv zenders heb. Vond toch wel erg beperkt, heb niet altijd zin in een serie of film

1 like

Ik vind een tv aanzetten als achtergrond echt verschrikkelijk, dan wil ik liever muziek. Maar ik ben ook zo iemand die als de reclame komt het geluid van de tv uitzet.

9 likes

Ik heb tv opgezegd en toen een Chromecast gekocht, omdat ik geen smart tv heb. Is nu 4 jaar terug en geen moment gemist.

1 like

Ik heb Netflix en een NPO plus abbo, dan hoef ik al m’n favoriete omroep max programma’s niet te missen.

10 likes

Hoe stream je ziggo op je tv? Ik deed dat eerst altijd via mijn smartphone naar de tv, maar dat kon opeens niet meer. Of zw hebben dat alleen bij de voetbal/sportwedstrijden uitgezet

Oh chill dat dat kan! Ik zat er laatst toevallig over te twijfelen om die aan te schaffen

Ik kijk eigenlijk alleen tv tijdens bv zo’n avond dat de Notre Dame in brand staat (gek voorbeeld, maar tijdens dat soort “grote gebeurtenissen”). Maar blijkbaar kan je nog wel publieke omroep kijken?

1 like

Ik heb sinds dat ik op kamers woon geen televisie meer (nu 2 jaar) en het bevalt me prima. Ik mis niks. Ik kijk dagelijks netflix en af en toe iets op uitzending gemist (of hoe dat nu ook heet)

1 like

Maar heb jij daar geen problemen mee? Want zo deed ik het dus eerst ook. Maar na elke 15 minuten verloor de ziggo app verbinding met de chromecast en sommige programma’s mocht je niet naar je tv casten. Dus vond dat eigenlijk een hele slechte vervanger van tv

1 like

Ik heb op mijn 16e verjaardag mijn tv de deur uit gedaan en vond het direct een stuk rustiger voor mijn hoofd. Ik kijk soms wel programma’s van de publieke omroep terug of live via de stream (WIDM + Floortje…) maar verder niets. Ik heb alleen Netflix en als ik in NL een HBO abbo kon krijgen voor 12 - 15 euro per maand waarbij ik alleen dingen op mijn laptop/gsm/tablet kan zien, dan had ik dat zo gekocht. Ik wil nu wel al een tijdje Amazone prime maar ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. :’)

1 like

Ik heb nooit een tv gehad, oké behalve als kind thuis bij mijn moeder. Maar ik zou niet weten waar je een tv voor nodig hebt. Ik kan alles dat ik wil zien online kijken en ik heb een leven zonder reclames. Bevalt me prima.

2 likes

Ik vind het geen probleem om zonder make-up de deur uit te gaan en doe het ook vrij regelmatig, maar als ik wel iets doe zijn dat altijd minstens m’n wenkbrauwen. Ik verf m’n haar rood/oranje maar heb hele koele wenkbrauwen, dus dat ziet er een beetje suffig uit als ik er niks mee doe. Ik haal het er vaak s’avonds ook niet af, zodat er de volgende dag nog wat kleur op zit en ik helemaal niks ‘hoef’ te doen.

1 like

N.a.v. een discussie die vandaag ontstond. Iemand zei dat Nederlandse vrouwen alleen lange mannen willen, en toen brak de hel los ‘want niet alle vrouwen zijn oppervlakkig’ (maar uiteindelijk was de conclusie wel dat ze niet met kleine mannen wilden daten :sweat_smile:). Ik oordeel hier trouwens niet over; je kunt je voorkeur immers niet sturen en het is je goed recht om iemand wel of niet te willen daten zolang je respectvol blijft!

Stel: een man is zowel aardig als leuk om te zien, maar hij is 1.65 m. Wat vind je van dat laatste? Anoniem

• Een dealbreaker
  • Jammer, maar ik kan ermee leven als hij verder erg leuk is
  • Geen probleem
  • Geweldig

0 stemmers

Oja, en de lesbische variant van de eerder geplaatste standjes-poll zal ik later posten als ik niet op m’n telefoon zit!

1 like