Dit lijkt me heel erg lastig! Ik hoor regelmatig dat mensen het âvegapropagandaâ of zelfs indoctrinatie noemen als je een kind als vegetariĂ«r opvoed en je dat kind van jongs af aan ook al leert over de problemen die komen kijken bij de vee-industrie.
Maar het omgekeerde is net zo waar, als je altijd maar doet alsof vlees eten de normaalste zaak van de wereld is beĂŻnvloed je dat kind daar ook ontzettend mee. Je wilt toch dat als zoân kind wat ouder is het op een gegeven moment zelf een bewuste keuze hierin kan maken en dat belemmer je dan behoorlijk.
Ik denk echt dat openheid hierin het belangrijkste is. Vertellen wat jouw eigen keuze op dit gebied is en waarom je daarvoor gekozen hebt. Maar ook openheid over de problemen die met het eten van vlees samengaan, want dat die er zijn is geen kwestie van mening of overtuiging, dat is gewoon een feit.
Hoewel ik zelf veganist ben zou ik een eventueel toekomstig kind trouwens nooit verbĂeden vlees te eten. Als dat kind daar benieuwd naar is en ergens anders wel een keer vlees wil eten zou ik daar geen problemen mee hebben.