Stel je persoonlijke vraag #7

ja ik vond de foto ook al vrij afschrikwekkend, laat staan dat ik daar als 8 jarige bij had gestaan.

persoonlijk lijkt het mij alleen maar mooi als kinderen er door worden afgeschrikt en geen vlees meer willen haha maar vraag me af of dit de manier is.

ik zou dat ook hebben! vond gewoon zo gek dat dit zo vrolijk als kinder evenement werd aangeboden, “gezellig schoolbezoekje aan de slager”.

1 like

Stel, jij zou met een meisje krijgen, zou het lengteverschil je dan nog steeds uitmaken denk je?

• Ja, ik heb nog steeds een voorkeur
  • Nee, dan zou het me niet uitmaken

0 stemmers

Vind ik altijd wel interessant aan de lengte voorkeuren haha, mij maakt het niet uit hoe lang een vriendin zou zijn maar het lijkt alsof er voor mannen wel een verwachting is.

Ik heb op ‘anders’ geklikt.

Als je het normaal vind om je kind vlees te voeren moet je je ook niet aanstellen en vind ik dat je je kind ook moet leren waar dat vlees vandaan komt. Aangezien vlees eten in Nederland (helaas) nog steeds de norm is hoewel er genoeg andere opties zijn vind ik het alleen maar goed dat kinderen hier ook over leren.

Volgens mij is onwetendheid over de vee-industrie en weinig betrokkenheid hierbij ook één van de redenen dat we dit als maatschappij nogal uit de hand hebben laten lopen. (Steeds meer vlees eten en daar steeds minder voor willen betalen, kleine boeren die amper kunnen rondkomen wat intensivering van de veeteelt in de hand werkt, wat de problemen wat betreft leefomstandigheden van de dieren en de impact op het klimaat alleen maar weer versterkt.)

Maar, leer die kinderen dan ook van jongs af aan (niet meteen met een hele preek hierover zoals ik nu doe hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:) dat vlees eten niet de norm hoeft te zijn.

14 likes

Dat maakt het niet minder gek in mijn ogen. Net zo gek als een vrouw die zegt 60 te wegen en er eigenlijk 90 weegt. Je ziet namelijk meteen dat het niet klopt en dat komt gewoon heel stom over imo. Snap dus niet waarom je erover zou liegen.

3 likes

ik en mijn vriend hebben andere ideeen over vlees eten en dat is best een dilemma ten aanzien van de opvoeding van ons toekomstige kind. ik zou mijn kind van jongs af aan al mee willen geven wat er pcies achter die industrie zit zodat iemand zelf een keuze kan maken, mijn vriend vindt dat ik dat niet moet doen bij een kind. zo lastig
ik ben het namelijk met je eens dat kinderen best bewust gemaakt kunnen worden! vraag is idd op welke manier.

1 like

Elke 15 minuten? Soms gerust elke 3 minuten, is echt niet te doen!
Vind het wel gek, snap dat het lastiger is dan Netflix streamen omdat het live op tv is, maar ik had een tijdje terug de app van Fox sports via chromecast op m’n tv en die heeft zo’n 3 uur probleemloos live wedstrijden gestreamd
dan zou Ziggo 't ook moeten kunnen toch :thinking:

1 like

Aaahh ik zie in die zoon van Peter rrrrrr de Vries echt hem en ik zou Peter nooit doen. Ik volg Viktor op insta en ondanks dat hij het mega breed laat hangen vind ik hem wel echt heel leuk

Viktor😍

1 like

Haha met 45 cm langer zou ik een vriend moeten hebben van 2.25 m, nee bedankt

4 likes

Haha dat is wel erg heftig. 2.07 leek me bij mij nog net haalbaar :stuck_out_tongue:

1 like

Klopt, al is het wel uit nu :sweat_smile:

1 like

Dit lijkt me heel erg lastig! Ik hoor regelmatig dat mensen het ‘vegapropaganda’ of zelfs indoctrinatie noemen als je een kind als vegetariĂ«r opvoed en je dat kind van jongs af aan ook al leert over de problemen die komen kijken bij de vee-industrie.

Maar het omgekeerde is net zo waar, als je altijd maar doet alsof vlees eten de normaalste zaak van de wereld is beïnvloed je dat kind daar ook ontzettend mee. Je wilt toch dat als zo’n kind wat ouder is het op een gegeven moment zelf een bewuste keuze hierin kan maken en dat belemmer je dan behoorlijk.

Ik denk echt dat openheid hierin het belangrijkste is. Vertellen wat jouw eigen keuze op dit gebied is en waarom je daarvoor gekozen hebt. Maar ook openheid over de problemen die met het eten van vlees samengaan, want dat die er zijn is geen kwestie van mening of overtuiging, dat is gewoon een feit.

Hoewel ik zelf veganist ben zou ik een eventueel toekomstig kind trouwens nooit verbĂ­eden vlees te eten. Als dat kind daar benieuwd naar is en ergens anders wel een keer vlees wil eten zou ik daar geen problemen mee hebben.

7 likes

Ja 45 cm vind ik wel echt too much maar 5 cm weer veel te klein. Ik denk dat dit zeker 45 cm verschil is en het is geen gezicht moet ik zeggen😂.
Foto uploaden lukt niet

https://www.google.com/search?q=shaquille+o'neal+girlfriend&tbm=isch&ved=2ahUKEwj308PLtIHiAhUQqaQKHQIjBWAQ2-cCegQIABAC&oq=shaquille+o'neal+&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.1.0l4j0i67.2406.2406..3753...0.0..0.88.88.1
0
1.0xsA4utMoXk&ei=DUfNXLeZK5DSkgWCxpSABg&bih=663&biw=376&client=ms-android-hmd-rev2&prmd=inv#imgrc=AmOM0oFBAIgOeM

1 like

je verhaal is zo herkenbaar! bedankt voor je uitgebreide post ook. ik denk idd dat we het zo gaan doen, wel de waarheid vertellen en eerlijk zijn over wat er precies gebeurd, en dan iemand zelf de keuze laten voor zover iemand daartoe in staat is (kind van 1 is mss lastig)

1 like

Ik heb het juist andersom. Ik vind té lang vaak echt niet aantrekkelijk (vaak slungelig ook) en voel me dan echt een kleutertje ernaast.

4 likes

Hahaha ja, je ziet dat vaak duidelijk, dus de leugen is dan voor niets geweest. Iedereen is onzeker over iets natuurlijk, maar op volwassen leeftijd liegen over zoiets vind ik triest.

1 like

Mijn vriend roept altijd dat ik kan overleven met de inhoud van mijn “handtas”, dus wat zit er bij jullie allemaal in?

• Beurs/geld
  • Telefoon
  • Make up
  • Kauwgom/snoep
  • Lippenstift/labello
  • Spiegel
  • Koekje
  • Oplader
  • Pleisters
  • Tampons/maandverband
  • Condooms
  • Pen/papier