Stel je persoonlijke vraag #7

Ik heb een hele grote handtas haha, letterlijk alles zit erin

Ik eet geen vlees en ik zou mijn hypothetische kind ook liever geen vlees geven maar tegen zo’n uitje heb ik eigenlijk geen bezwaar

3 likes

Ik heb nooit een tas bij me, momenteel heb ik eigenlijk geen fatsoenlijke tas/rugzak. Misschien toch eens aan wennen, alles in broekzakken proppen is ook niet optimaal. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb geen handtas (nooit gehad) en ook niet eens een portemonnee :grimacing: Snap ook niet wat ik ermee moet, maar vind het wel altijd chill om een vriendin bij me te hebben die altijd wel iets bij zich heeft wat je nodig hebt.

1 like

Oortjes, zoetjes (ik drink thee met zoetjes en niet iedereen heeft die in huis), sleutels, zakmes.

2 likes

Nou ja, ik heb eigenlijk vrij zelden iets nodig. Maar als je toch zakdoeken, paracetamol, kauwgom of iets bij je hebt - waarom zou je dat dan niet met vrienden delen :sweat_smile:

1 like

Heb jij op een teamsport gezeten?

• Ja 1
  • Ja, meerdere
  • Ik zit nog steeds op een teamsport
  • Nee

0 stemmers

Heel veel papieren die ik ooit mee heb gekregen bij afspraken en er nooit uithaal :smile:

Hoewel ik me wel afvraag of badminton onder een teamsport valt haha, maar competitie is wel in teams op zich?

Ik vind dansen een teamsport

Ik zou kinderen alleen hier naartoe laten gaan als ze bijvoorbeeld in het kader van maak kennis met bepaalde beroepen op andere dagen ook bijvoorbeeld kennis maken met het kappersvak, een professor van de universiteit, een ongediertebestrijder etc.

@geez in de winter in plaats van een zonnebril een kleine paraplu.

3 likes

Ik heb drie jaar ‘gehockeyt’. Lees: drie jaar achterin het veld als laatse man/linksachter met de keeper staan praten en eigen goals gemaakt.

17 likes

Ja of mensen die bewust geen tas meenemen maar wel vragen of spullen bij jou in de tas kunnen :roll_eyes:

21 likes

Dit zal ik onthouden voor de volgende keer

1 like

Ik heb getennist (ook met competitie) maar ik vind het geen teamsport.

1 like

Hee ho vorige keer had ik wel een tas mee én eigen peuken

1 like

dit is echt precies mijn zusje. “ik neem geen tasje mee hoor, heb toch amper iets bij me!!” twee seconden later, “eh mogen mijn portemonnee en sleutels enzo in jouw tasje?” serieus? zo irritant. tegenwoordig zeg ik al voordat we gaan dat ze niks in mijn tasje mag doen en nu neemt ze zowaar soms zelf iets mee haha

17 likes

Wat zou je dit weekend willen doen (als je de kans had)

• Skydiven
  • Een rolletje drop eten
  • Een bepaalde wandeling maken
  • De perfecte sandalen scoren
  • Naar een geitenboerderij gaan
  • Ongewenst haar laten weglaseren
  • Een dag overnachten in een tiny house
  • Kaasfonduen

0 stemmers

En @Roguee

Wij voeden (hehe) de kinderen veganistisch op. (leeftijd vier jaar en jonger) Thuis en bij opa en oma eten ze geen dierlijke producten. Op een kinderfeestje zijn we wat losser. We kunnen ons voorstellen dat er voor ieder wat wils wordt neergezet. En dan snap ik mijn zoontje wel dat hij waarschijnlijk die knakworst gaat eten.

Maar ik had het een keer met andere veganisten over gehad en waarom mogen andere mensen geen rekening houden met ons dieet. Bij een moslim kindje wordt ook geen varkensvlees gegegeven en worden er alternatieven op tafel gezet. Ik heb dus afgesproken dat mensen dan vragen wat wel en niet kan qua voeding. Ik geef dan tips bijvoorbeeld of ik geef zelf wat mee. Zo lang wij nog de keuze maken voor wat de kinderen eten, hebben wij liever dat er zo min mogelijk dierlijk gegeten wordt als ze niet thuis zijn. Maar ze zullen er niet aan ontkomen dat ze een knakworst gaan eten op een feestje. En dan maken ze zelf de keuze als er ook andere alternatieven op tafel staan.

Op een gegeven moment, we weten nog niet echt wanneer dat is, zullen ze op een bepaalde leeftijd zelf moeten kiezen wat ze eten buitenshuis. Maar we geven ze nu al wel mee dat het niet de norm is om vlees te eten. En dat melk voor de baby koeien is.

Het is echt trial en error op dit gebied qua opvoeding. Wat kan je wel zeggen en niet zeggen. We nemen ze niet naar een open dag van de slager mee haha. Wel naar een open dag van de kas. Dat vonden ze erg leuk om te zien hoe komkommers groeien en ingepakt worden.

Het blijft gewoon erg lastig om in een wereld dat voornamelijk bestaat uit vlees en zuivel eten, je kind iets anders te leren.

32 likes

:clap:t2:

1 like