Stel je persoonlijke vraag #7

Vrouw naar mijn hart.

1 like

Vooral veel garage, punk en hardcore (de punkvariant, denk dat jij de technovariant bedoelt?)

2 likes

Heeft het consultatie bureau zich daar ooit mee bemoeid? Niet dat ik vind dat dat zou moeten maar dat lijkt me wel zo’n stijve organisatie die daar wat van vind

1 like

Ik geloof niet dat dit het punt is? Wat ik op het nieuws hoorde, is dat de oren van een baby nog op die relatief makkelijke manier te ‘corrigeren’ zijn en dat dat op latere leeftijd niet meer mogelijk is. Als je voor die manier kiest (als ouder dan), moet dat dus wel als baby, maar is het meer bedoeld om een zwaardere operatie op latere leeftijd te voorkomen.

Ja die bedoel ik! Ik heb een paar overkoepelende genres genomen haha

1 like

Dat is dan toch wel het punt? Het is niet dat je een noodzakelijke operatie hiermee voorkomt. Het is toch puur voor het schoonheidsideaal?
Ik vind 3 maanden spalken ook niet helemaal niks eigenlijk.
Mijn baby heeft wel een beetje flaporen en hij heeft zo’n schattig koppie :heart_eyes: Ik zie niet echt in waarom het nodig zou zijn dat te corrigeren.

7 likes

Ja, het is wel voor het schoonheidsideaal, maar niet met het idee dat een baby daar al aan zou moeten voldoen.

Zelf ben ik ook niet per se voor corrigeren, ik wilde alleen even toelichten wat ik op het nieuws hoorde.

Ik had een beetje flaporen en m’n moeder plakte ze altijd aan m’n hoofd/deed van die wollen haarbandjes om.
Ik heb nu geen flaporen, maar weet niet of die techniek veel heeft uitgehaald, omdat ze maar een beetje uitstaken:p

1 like

Ik vind flaporen echt heel leuk, dus ik zou ze niet zomaar bij mijn kind laten corrigeren. Misschien als ze het later willen zou ik ze steunen, maar als baby
? Nee, ze doen het toch? Dat is het belangrijkste. Ik ga mijn baby met een grote neus ook niet platdrukken om de neus platter te krijgen

4 likes

Dit is veel meer verschil dan 45 cm. En dan oogt zij ook nog eens extra petite. Ik geloof dat als ik samen met vriend loop het er zo vreemd uit ziet! En ons lengte verschil is precies 45 cm :grin:.

Grijs maar met vlekjes van groen en bruin

1 like

Grijsgroenbruin :stuck_out_tongue: Maar van een afstandje lijkt t gewoon lichtbruin haha

2 likes

Niet iemand die close is, maar iemand van mijn sportschool schijnt te kunnen leven van de sport. En dat vind ik sowieso knap en stiekem ook wel leuk dat ik bij dezelfde sportschool zit, want voor mij is dat een soort bevestiging dat ze daar goed weten waar ze mee bezig zijn ofzo

1 like

Nee ze zijn echt heel positief en de huisarts ook. De kinderen groeien ook normaal en hebben geen tekorten. Ik heb me ook goed ingelezen en doe dit niet zo maar. ‘van ahh beetje van dit en beetje van dat’ en we doen niet aan raw vegan ofzo.

@ellegirltalk tja je zou het indoctrinatie kunnen noemen. Maar iedereen wordt geïndoctrineerd. Of met vlees eten of vegetarisch of nu dan veganistisch. De kinderen weten sowieso wel dat vlees bestaat. Supermarkt ligt er vol mee. Alleen we zeggen wel dat er dieren dood moeten om dit vlees te eten. Zo is het wel. Kan het niet mooier maken. En opa en oma’s koelkast ligt ook vol met vlees en kaas. Maar daar willen ze het niet meer eten. Voor nu zijn ze zo jong dat wij die keuze nog voor ze kunnen maken. Vanaf (leeftijd) moeten ze zelf die keuze maken wat ze buitenhuis eten. Als ze het echt willen, tja dan is het zo.

6 likes

Heb het gecheckt en ze schelen precies 60 cm pff wat lijkt me dat irritant. Hoelang is jouw vriend dan? Ik neem aan dat hij diegene is die 45cm groter is haha

Ik vind het niet kunnen in de zin dat ik vind dat alle huidige veeteelt/vlees productie verschrikkelijk is, en dus niet vind kunnen. Maar aan de andere kant vind ik 't ergens ook wel hypocriet dat mensen wel vlees willen eten enz, maar er niet mee geconfronteerd willen worden hoe het wordt geproduceerd. Perfecte kippenkluifjes en hamburgers groeien niet aan bomen nee? Dus waarom zouden we dan het productieproces zo verborgen moeten houden, zodat het uiteindelijke eindproduct niet verpest wordt? Ik denk dat als alle slachthuizen, kipstallen etc. glazen muren hadden, mensen veel meer bewust zouden zijn waar het vandaan komt.

Of gaat 't je niet zo zeer om de locatie, maar meer om dat zinnetje? Dat is idd gevalletje verschrikkelijke marketing haha

7 likes

Ja ik snap wat je bedoelt, en dat je het daarom niet vindt kunnen. Ik eet zelf vegan, en zou 't denk ik meer opvatten als extra motivatie om te leven zoals ik leef, en dat hopelijk over een x aantal jaar dit soort zaken niet meer winstgevend zullen zijn. Ik ben bv ook niet gelovig, en vind 't ook kunnen als er bijvoorbeeld ergens een kerk een uithangbord heeft hangen met “Jezus is het enige antwoord” oid. Ben het er niet mee eens, maar ja vind 't wel kunnen.

1 like

21 likes

Oke, even benieuwd. Valt me op dat er hier veel plantenkennis is.

Heb jij iets met planten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel planten heb jij in huis?

• Geen
  • < 5
  • 5 - 10
  • 11 - 15
  • 16 - 20
  • 21 - 25
  • 26 - 30
  • 31 - 35
  • 36 - 40
  • 41 - 45
  • 46 - 50
  • 51 of meer

0 stemmers

Als jij planten in huis hebt, maak jij gebruik van een app als Plantsome?

• Ja
  • Nee
  • Wat is dat?

0 stemmers

Heb jij groene vingers?

• Ja
  • HAHAHA nee
  • Misschien wel, als ik wat meer mijn best zou doen

0 stemmers

Ben jij thuis in de plantennamen in het Latijn?

• Ja, van veel planten weet ik dit wel en hoef ik dit niet op te zoeken
  • Nee, ik heb vrijwel altijd Google nodig
  • Ik weet er een aantal uit het hoofd, maar raadpleeg Google wanneer nodig

0 stemmers

That’s all.

11 likes

Ik wilde mijn pannenkoekenplant weggooien maar hij begint nu toch weer op te knappen en te bloeien. Nu voel ik me schuldig tegenover hem.

2 likes