Stel je persoonlijke vraag #7

Bedoel je zwaarder getroffen als in minder goed? Of zwaarder als beter?

Ik heb een wasmachineaansluiting in de keuken, wat ik echt het domste ooit vind. Zolang dat later niet het geval is zal het mij aan mijn reet roesten of hij in de garage staat of op zolder.

1 like

Ah ik vond het echt een hele interessante vraag eigenlijk!

Zo dan:

Heb jij het naar eigen inzicht zwaarder of minder zwaar in het leven dan de gemiddelde Nederlander?

• Veel zwaarder
  • Beetje zwaarder
  • Niet zwaarder/niet minder zwaar
  • Minder zwaar
  • Veel minder zwaar

0 stemmers

1 like

Pinterest goals zo’n kamer

47 likes

Ik vroeg me af of jullie onderstaande herkenbaar vinden, viel me op dat nu dat meisje uit Antwerpen gevonden is dat er veel van zulke teksten/afbeeldingen gedeeld worden. En ik besefte me eigenlijk pas toen ik ze las dat dus veel vrouwen die dingen herkennen/mee bezig zijn als ze alleen over straat lopen.
Ik weet trouwens niet of dat hier toevallig een topic over is? Merk dat ik best wel angstig ben alleen op straat en ook wel vaak vervelend nageroepen of achtervolgd wordt en zou hier best meer over willen praten!

Samenvatting

• Ja dit ervaar ik zelf ook zo
  • Nee dit ervaar ik zelf niet zo
  • Anders (vertel!)

0 stemmers

Oh shit ik zag dat ik ernaar had getypt i.p.v. ervaar en dacht dat fix ik ff snel maar nu zijn alle stemmen weg :cold_sweat:

Ik heb dit soms. En ik weet dat dat laatste plaatje met de beste bedoelingen is maar ik krijg er een beetje de kriebels van. Kan de vinger er niet opleggen waarom.

Edit: zag vandaag op Instagram een soortgelijke post waarin opgeroepen werd om je find your friends aan te zetten etc. Maar ja in mijn hoofd lijkt dat me juist niet de bedoeling ookal kan het wellicht helpen. En alsof die Julie dat dan maar had moeten doen ofzo.

2 likes

Ja ik krijg een ook de kriebels van dat laatste plaatje, dus vroeg me daarom af hoe er hier over gedacht werd, of dat echt zo collectief gevoeld wordt van alle vrouwen samen 1 en opkomen voor ‘ons vrouwen’. Maar ik vind de teksten wel weer heel herkenbaar, als in oogcontact vermijden, een sleutel tussen mijn vingers doen als ik écht bang ben en gevolgd wordt bijv. en vind het ook wel een discussie die open gegooid mag worden, maar het voelt ergens wat ongemakkelijk of respectloos misschien zelfs dat daar dan het overlijden van een specifiek meisje voor gebruikt wordt en dat dan zo op alle vrouwen betrokken wordt.

4 likes

Ik denk dat dat misschien hetgeen is wat kriebelt. Het leed van een ander toe eigenen.

Er zit ook een kern van waarheid in, maar het arme kind is pas net gevonden, haar familie moet hun lieve kind begraven.

6 likes

Ik voel me heus weleens onveilig als ik in het donker fiets of als ik types zie die ik niet vertrouw, maar deze plaatjes laten het wel lijken alsof je altijd bang moet zijn en in gevaar bent en met niemand oogcontact kan maken. Dat ervaar ik zelf niet zo. Vind het om een of andere reden vrij cringy plaatjes ook, en die laatste zelfs een beetje ongepast. Dat met die sleutels heb ik nog nooit gedaan en dat ken ik ook alleen maar van internet. Neemt niet weg dat het natuurlijk idioot is dat je op sommige momenten er toch mee bezig bent hoe je veilig van A naar B komt. Dus ik ben het ergens eens met de boodschap en die herken ik tot op zekere hoogte wel, maar kon vanwege de plaatjes niet op ja stemmen haha.

6 likes

Ja ik snap je helemaal hoor! Denk ook wel dat het type plaatjes misschien niet echt zorgt voor een betrouwbare uitkomst haha. Maar het viel me op omdat ik laatst een onderzoek van de gemeente Rotterdam las waar bijv dat sleutels gebruiken door best wel wat vrouwen gedaan wordt in de stad, dat oogcontact vermijden of anders kleden ook door een behoorlijk percentage gedaan wordt, zelfde als vermijden van bepaalde gebieden. Daarom vroeg ik me af of dat voor andere vrouwen ook herkenbaar was.

2 likes

Ja dit heb ik ook inderdaad! Dat van die sleutel kende ik ook helemaal niet.

Ik loop weleens zo met mijn sleutel naar huis wel 's nachts dan, ken ook wel vriendinnen die dat doen. Ik woon ook in Rotterdam @Musa

2 likes

Maar dan dus ook als je even boodschappen gaat doen om 14u 's middags etc? Dat mensen bang zijn, zich anders kleden en oogcontact vermijden? Of gaat het dan meer over 's avonds laat en afgelegen gebieden? In beide gevallen natuurlijk kut dat mensen zich bang voelen, maar in het tweede geval vind ik het wat logischer en herkenbaarder. Die nuance miste ik ook bij de plaatjes, maar misschien is het wel zo dat sommige mensen in bepaalde steden ook op klaarlichte dag vaak bang zijn? Kan natuurlijk en dat vind ik heel rot voor die mensen, maar dat is in ieder geval niet mijn persoonlijke ervaring dus vandaar dat ik me dat afvraag.

Goed trouwens dat Rotterdam hier zo mee bezig is! Ook met straatintimidatie enzo.

Edit: Ik weet niet echt of duidelijk is wat ik bedoel haha, ik vind het in ieder geval heel erg als mensen zich onveilig voelen of onveilig zijn.

1 like

Voel me over het algemeen nooit onveilig, maar als ik snachts over straat loop heb ik meestal wel mijn sleutels tussen mijn vingers omdat dat gewoon een gewoonte is geworden.

Ja same, ik heb het ook niet altijd als ik de deur uit ga maar soms wel. Maar ook bijv. dat ik het echt wel tricky vind om ver naar huis te fietsen/lopen 's nachts als m’n telefoon leeg is ofzo. Dan denk ik wel vaak, volgens mij zou ik me hier als man niet mee bezig houden (want ik ben helemaal niet zo’n angstig persoon over het algemeen).

1 like

Wat ‘doe’ jij?

• Studeren
  • Studeren en 0-12 uur werken
  • Studeren en 13-24 uur werken
  • Studeren en meer dan 24 uur werken
  • 0-12 uur werken
  • 13-24 uur werken
  • 24-36 uur werken
  • Meer dan 36 uur werken
  • Vrijwilligerswerk
  • Niks van dit alles