Er is een reden waarom ik alleen cardio doe 
Eerder een soort keuken-orkaan.
Echt wanneer ik in de keuken geweest ben is het overal, op de zichtbare en niet zichtbare plaatsen blijft rommel, saus, kruimels achter. De smaak van het eten is wisselend.
Maar hierin ben ik echt ontzettend hypocriet want ik ben zelf ook arts en heb behoorlijk overgewicht.
Voel me trouwens ook tijdens spreekuur hypocriet, als ik het met mensen over gezond leven heb en dat ik met m’n +50kg teveel voor ze zit.
Ik kan hier echt niet wakker om liggen. Dik zijn of roken doet naar mijn mening niks af aan je intelligentie en het vermogen om de beste keuze te maken.
Nee klopt maar als je het zo gaat redeneren weten we ook niet of de Noorse minister misschien net haar jaarlijkse sigaretje op stak
Haha ik 5 minuten fietsen, 10 minuten lopen ongeveer. Zonder stoplichten etc. Heerlijk 
Voor mij zit het erin (dat het me niet uitmaakt) dat dik zijn of roken alleen met jezelf te maken heeft. Je doet er niemand anders echt iets mee kwaad (tenzij de rokende dame in kwestie zwanger is natuurlijk maar ik neem even aan van niet).
Edit: ook dit is volksvertegenwoordiging toch. Misschien begrijpen ze allebei wel beter hoe het goed zou “moeten”. De rokende dame zou ook vanuit de invalshoek kunnen komen: afkicken van roken is moeilijk, dus hier moet meer aandacht aan besteed worden. Bij wijze van spreken.
Ja, het eventuele onvermogen om voor jezelf gezonde keuzes te maken staat mijns inziens niet direct in de weg om belangrijke politieke beslissingen te nemen voor anderen/ het land.
Goh, even gekeken of het klopt, maar ik weet het gewoon nog!
Echt? Ik hoor vaak genoeg opmerkingen naar rokers ook hoor. Overigens vind ik het ook niet oke om dikke mensen aan te spreken op hun gezondheid, zeker als je ze niet kent. Kijk als je familie van iemand bent of goed bevriend dan snap ik het wel meer, omdat je dan ook kunt weten of gezondheidsklachten uberhaupt aan de orde zijn, of omdat je er last van hebt (in het geval van samenwonen met een roker of een roker met kinderen/zwangere roker).
Ik heb er sowieso nooit meer uit m’n hoofd geweten dan m’n eigen en die van m’n ouders
Je kunt toch gewoon ergens verstand van hebben en dingen gedaan kunnen krijgen ook al leef je je leven niet perfect
Haar jaarlijkse sigaretje hahaha hilarisch
Ik ben zelf chronisch ziek, en ik moet eerlijk bekennen dat ik bij rokende en obese mensen wel altijd bij mezelf denk jongens kunnen jullie niet net wat beter je best doen. (Dan heb ik het wel over kettingrokers en echt obese personen, zoals deze minister) Maar even in perspectief, zowel eten als roken is een echte verslaving. Het is dus ook heel menselijk om hieraan te bezwijken maar ik zou zelf deze mensen niet op deze posities plaatsen.
Dit ja. Je bent toch meer dan je werk.
Ik wil een hartige taart maken maar heb de slagroom vergeten. Er moet 200 ml door eieren heengeklopt worden. Ik heb geen zin om alleen daarvoor weer naar de super te gaan. Kan ik ook opklopbare melk gebruiken denk je, ipv slagroom?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar vind je zijn/haar advies dan even aannemelijk? Want bij een dietist met veel overgewicht zou ik toch mijn twijfels hebben.
Aan de ene kant is het natuurlijk fijn dat deze persoon de valkuilen herkent, aan de andere kant is het natuurlijk moeilijk iets te leren (gezonder met eten omgaan) van iemand die dat zelf niet goed kan.
Ik was van de week opzoek naar een recept voor een quiche/hartige taart zonder room en vond dit recept. Hier doen ze er melk in en wat bloem om het dikker te maken, misschien heb je dat wel. Ik las ook dat alleen melk ook zou kunnen.
Ik heb het alleen niet zelf uitgetest nog dus geen idee hoe het uitpakt, maar ziet er wel lekker uit op de foto haha
Want?