Ja, het eventuele onvermogen om voor jezelf gezonde keuzes te maken staat mijns inziens niet direct in de weg om belangrijke politieke beslissingen te nemen voor anderen/ het land.
Goh, even gekeken of het klopt, maar ik weet het gewoon nog!
Nee dat is wel zo inderdaad. Misschien zit het voor mij ook meer in dat dik-zijn altijd als mega ongezond wordt gezien en roken ‘wel af en toe kan’ ofzo. Hoe vaak lees ik niet (hier, maar ook andere plekken op internet) dat wildvreemden tegen dikke mensen zeggen dat ze gezonder moeten eten of wat dan ook. Dat gebeurt echt (nog) niet met roken.
Echt? Ik hoor vaak genoeg opmerkingen naar rokers ook hoor. Overigens vind ik het ook niet oke om dikke mensen aan te spreken op hun gezondheid, zeker als je ze niet kent. Kijk als je familie van iemand bent of goed bevriend dan snap ik het wel meer, omdat je dan ook kunt weten of gezondheidsklachten uberhaupt aan de orde zijn, of omdat je er last van hebt (in het geval van samenwonen met een roker of een roker met kinderen/zwangere roker).
Ik heb er sowieso nooit meer uit m’n hoofd geweten dan m’n eigen en die van m’n ouders
Je kunt toch gewoon ergens verstand van hebben en dingen gedaan kunnen krijgen ook al leef je je leven niet perfect
Haar jaarlijkse sigaretje hahaha hilarisch
Ik ben zelf chronisch ziek, en ik moet eerlijk bekennen dat ik bij rokende en obese mensen wel altijd bij mezelf denk jongens kunnen jullie niet net wat beter je best doen. (Dan heb ik het wel over kettingrokers en echt obese personen, zoals deze minister) Maar even in perspectief, zowel eten als roken is een echte verslaving. Het is dus ook heel menselijk om hieraan te bezwijken maar ik zou zelf deze mensen niet op deze posities plaatsen.
Dit ja. Je bent toch meer dan je werk.
Ik wil een hartige taart maken maar heb de slagroom vergeten. Er moet 200 ml door eieren heengeklopt worden. Ik heb geen zin om alleen daarvoor weer naar de super te gaan. Kan ik ook opklopbare melk gebruiken denk je, ipv slagroom?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar vind je zijn/haar advies dan even aannemelijk? Want bij een dietist met veel overgewicht zou ik toch mijn twijfels hebben.
Aan de ene kant is het natuurlijk fijn dat deze persoon de valkuilen herkent, aan de andere kant is het natuurlijk moeilijk iets te leren (gezonder met eten omgaan) van iemand die dat zelf niet goed kan.
Ik was van de week opzoek naar een recept voor een quiche/hartige taart zonder room en vond dit recept. Hier doen ze er melk in en wat bloem om het dikker te maken, misschien heb je dat wel. Ik las ook dat alleen melk ook zou kunnen.
Ik heb het alleen niet zelf uitgetest nog dus geen idee hoe het uitpakt, maar ziet er wel lekker uit op de foto haha
Want?
Het is gewoon voor de vulling toch? Kan prima denk ik, zolang je het maar echt goed mengt met het ei zodat er geen laagje melk bovenop blijft liggen. Ik doe er zelf altijd melk doorheen eigenlijk
Dikke dietisten hebben toch geen andere opleiding gevolgd dan dunne dietisten?
Ik vind dit eigenlijk wel allemaal lastige soorten vragen en ik wil iemand er niet op afrekenen, maar zelf zou ik het niet fijn vinden. Ik weet dat sommige mensen het wel fijn vinden om een diëtist of personal trainer met overgewicht te hebben, omdat ze daar juist meer van aannemen. Iedereen mag het eigenlijk dus zelf weten en uiteindelijk gaat het ook om de klik/band die je met diegene hebt
Het kan ook zijn dat iemand door een afwijking of ziekte zwaarder is dan “zou moeten”. Iemand die ik ken heeft veel overgewicht, maar heeft een afwijking aan haar schildklier. Daarvoor heeft ze tig medicijnen geprobeerd maar die werken niet bij haar of ze hebben enorme bijwerkingen. Ze leeft verder gezonder dan ik en beweegt ook veel meer dus ik vind wat dat betreft dat je niet zomaar alle mensen met overgewicht over één kam kunt scheren en dat ook niet wil zeggen dat een diëtist met overgewicht minder betrouwbaar over komt. Wellicht heeft diegene zelf al veel geprobeerd en kan jou juist uit zijn of haar ervaring juist beter helpen. Al is het natuurlijk een beetje een gek beeld en niet het postuur dat je bij een bepaald beroep misschien zal verwachten.
Ja dit vooral, en weet ik veel of die diëtist misschien medicatie gebruikt/erfelijke aanleg heeft/desnoods zelfs zich niet zo aan de eigen adviezen houdt omdat hij of zij denkt “lekker boeiend”
Ja maar who cares als die diëtist wel gewoon teveel eet? Daar verandert het advies voor jou toch niet van?