Stel je persoonlijke vraag #7

Ik geloof ook zeker dat het advies net zo goed zal zijn, maar ik zou er wel wel verbaasd zijn. Ik vind het ook fijner als mijn tennis leraar op een hoog niveau speelt, terwijl ze misschien dezelfde lessen zouden geven

1 like

Klopt, en natuurlijk hoeft iemand die je ergens in begeleidt geen kampioen te zijn in datgene.
Maar ernstig overgewicht en dat bedoel ik met obese, een BMI van boven de 30, is vrij gevaarlijk voor je gezondheid. Als je dan ergens verstand van hebt vind ik het wel enigszins vreemd dat je je eigen advies niet opvolgt.

1 like

Ik dacht dat dikke mensen alleen beroepen in de entertainmentindustrie niet mochten doen maar blijkbaar zijn bepaalde takken van hulpverlening en beleid ook twijfelgevalletjes

Ik word hier echt zo fucking pissig van

10 likes

Denk je dat er ook maar iemand bestaat die te dik is en dit niet weet?

5 likes

Nee dat denk ik niet en dat beweer ik ook absoluut niet. Ik vind het alleen moeilijk om mensen iets te leren wat ik zelf niet kan. En ik vind het ook moeilijk om iets aan te nemen van iemand die het tegenovergestelde toont. Ik wil absoluut geen dikke mensen beledigen dat is mijn intentie absoluut niet.

1 like

Ik denk dat je sowieso adviezen (die je niet graag hoort) minder makkelijk aanneemt als diegene er zelf niet aan doet. Ik zou bv minder makkelijk relatie-advies aannemen van een vriendin die altijd de ergste vriendjes heeft. Een tandarts die zegt dat ik meer moet stoken terwijl hij gaten heeft waar tanden horen te zitten, is mijn ogen gewoon minder geloofwaardig. Ondanks dat dat nergens op slaat, want ik weet ook wel dat die persoon net zo goed opgeleid is als de volgende tandarts

13 likes

Nee sorry mag niet want dik

1 like

Zijn we niet allemaal heel erg goed in advies geven over dingen die we zelf constant fout doen?

5 likes

Ahh shit wist dat ik iets zou vergeten. Wel een leuke bank!

Hahaha ik denk ook niet dat er heel veel mensen zijn met een niet-effen bank. En dankjewel :grin:

True!

Maar eerlijk; als ik specifiek voor overgewicht / afvallen naar een diëtist zou gaan zou ik ook liever willen dat het iemand is met een gezond BMI. Zowel extreem dun als obese zou ik dus (onbewust?) minder snel ‘vertrouwen’, ondanks dat ik weet dat het niks zegt over hun advies / opleidingsniveau.

Hetzelfde geldt voor andere beroepen overigens zoals hier ook benoemd. Een kapper met kapot lelijk haar zou ik ook minder snel vertrouwen, net zoals een personal trainer die nog geen fatsoenlijke squat met wat gewicht kan uitvoeren, etc etc.

Edit; wat @En_17_Anderen en @anon50301661 dus ook zeggen.

4 likes

Natuurlijk zijn er een heleboel onderliggende oorzaken van overgewicht. Maar er zit vaak wel een verband tussen veel eten en overgewicht. Ik vind gezond met voedsel omgaan ook een vaardigheid die je kan leren. Juist vanwege het fysieke aspect ervan is het meer dan alleen een theorie die je tot je kunt nemen.

Obesitas is een heel gevoelig onderwerp daarom wil ik mij verontschuldigen als ik iemand gekwetst heb.

3 likes

Niemand zegt mag niet, maar persoonlijk zou ik geen diëtist met overgewicht nemen, want dan mis ik toch vertrouwen.

8 likes

Ja ik ben me bewust van die vooroordelen, het is ook daarom zo lastig dat dit over dit gevoelige onderwerp gaat. Om een metafoor te gebruiken die hopelijk wat minder persoonlijk is. Iemand die niet kan hoofdrekenen kan ook moeilijk optelsommen uitleggen. Het artikel wat je deelt vind ik erg interessant en gaat vooral in op die achterliggende redenen, waarom het voor de een makkelijk is om minder te eten dan de ander. Dat heb je natuurlijk helemaal niet zo in de hand als vaak wordt voorgespiegeld. Helaas is het leven niet zo maakbaar.

1 like

Andersom: ik was als baby/kind gek op bietjes, er is zelfs een foto van me waar heel mijn smoel onder de bietjes zit. Nu walg ik daar echt van :nauseated_face: Zelfde geldt voor melk (al moest ik dat echt verplicht drinken?), grappig hoe dat werkt.

5 likes

Ja, daar ben ik me bewust van hoor! Ik weet wel dat dat niks afdoet aan de kennis en het advies van de diëtist, maar toch krijg ik er minder vertrouwen van.

Ik ben daarnaast wel verbaasd dat zoveel mensen hiervan lijken te schrikken? Ik vind het fijner om advies aan te geven van iemand die zijn of haar zaken daarin allemaal op orde heeft.

Wat heb je liever…

• Zittend beroep
  • Staand beroep

0 stemmers

Ik heb volgens mij een staand beroep maar elke kans die ik krijg ga ik zitten. En meestal is dat op de badkamer vloer van een bewoner

34 likes

Aan spruiten mis je (wat mij betreft) niet veel!

Ik weet dat het echt het klassieke ‘vind ik vies’-eten van kleine kinderen is, maar spruitjes zijn één van de weinige groenten waarbij ik daar niet op een gegeven moment overheen ben gegroeid. Nog steeds even smerig, hoe het ook klaargemaakt is.

3 likes

Paprika!
Vond ik als kind echt super vies, nu lekker!