Dat was bij mij ook! En bij het ontbijt ook echt eerst een hartige boterham en daarna een zoete?
Mijn moeder wilde niet dat we melk dronken. Melk is voor kalfjes.
Oja dit doet me eraan denken: ik moet nog op berichten over wel/geen vlees eten en kinderen reageren (mijn moeder was fel tegen vlees eten en ik vind het iets te fel, besefte ik me toen ik volwassen was) Al is het geloof ik al van bijna een week geleden dus geen idee of mensen er nog op zitten te wachten :â)
Ja, dat vind ik juist heel interessant om te horen!
Ik reageer er morgen wel nog op dan als ik op mân laptop zit!
Hadden ze bij jullie op de basisschool âschoolmelkâ? Bij ons kwamen ze altijd pakjes melk rondbrengen als de ouders daarvoor betaalden.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Kreeg jij ook pakjes schoolmelk?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
De chocomelk versie
Bekertjes, die werden dan in een krat rondgebracht en soms waren ze lauw, gadver, of een enkele keer over de datum en dan zaten er brokken in.
Ik kan me wel herinneren dat ik weleens schoolmelk heb gedronken, maar ik denk dat ik het maar heel even gehad heb want ik lust ook eigenlijk sinds kleins af aan geen melk (behalve als het ergens doorheen zit). Ik herinner me nog hoe het proeft. Een beetje waterig
Ik vind het altijd zo grappig als dit soort polls anoniem zijn Het is dan net alsof het om een beladen of controversieel privéonderwerp gaat.
(ja en ik weet dat polls standaard anoniem zijn tenzij je iets aanvinkt, maar dan vind ik het alsnog grappig).
Ik was vroeger allergisch aan koemelk, dus ik kreeg geen schoolmelk, maar mijn moeder gaf wel altijd sojamelk mee, zodat ik niet de enige zonder melkje was.
En ik moest ook echt sojamelk drinken van haar, voornamelijk voor de toegevoegde calcium en vitaminen (ik heb ook een hele tijd calcium-tabletten moeten slikken). Dat was nog een hele zoektocht naar lekkere sojamelk, want per merk smaakte het vaak erg anders (op een gegeven moment hadden mân broers en ik elk ons eigen merk/pak melk ).
Dit hadden we wel! Was altijd zo jaloers toen mensen chocomel kregen.
Ik mocht het wel ooit rondbrengen samen met een jongen en dan stolen we wel eens pakjes chocomel en de school zich afvragen hoe er ineens tekort was
Bij ons kon je melk, chocomelk of fruitsap krijgen en ik dronk altijd fruitsap
Herkenbaar, ik vond dat ook hopeloos ouderwets. Ik geloof(de) ook echt niet dat er veel mensen in NL nog zo aten, in mijn omgeving in ieder geval niet. Dat werd ook niet echt gewaardeerd, dat ik dat zoân onzin vond haha
Ik vind dit echt een moeilijke. Ergens denk ik: als dit zoân fijn voedingspatroon is volgde je het zelf wel. Aan de andere kant, als ik voor afvallen zou gaan kan ik het ergens ook fijn vinden als iemand niet superslank is? Zodat ze mijn struggles met eten begrijpt. Of op zân minst iemand die vroeger veel overgewicht heeft gehad en dus ook dat begrijpt. Dat laatste zou ik nog het fijnst vinden denk ik.
Verder vind ik het ergens wel irritant dat mensen bij dit soort polls gelijk voorbeelden oproepen dat je niet weet waarom iemand dik is. Ja er zijn uitzonderingen, ja het kan door schildklierproblemen komen of medicatie blablabla. Alleen bij 90 procent zal het gewoon door teveel eten en te weinig bewegen komen, al dan niet door een psychische reden. Dat is ook gewoon oké. Alsof je je dan extra moet schamen.
Ja ik ben ook nog steeds benieuwd!
Als jij cornflakes/muesli eet, doe je dan eerst melk/yoghurt in het bakje of eerst cornflakes/muesli?
- Melk/yoghurt
- Cornflakes/muesli
0 stemmers
wacht, bij cornflakes eerst de cornflakes en dan de melk, bij muesli eerst de yoghurt dan de muesli
Haha ja precies dit
Ja, dit precies! Wat moet ik nou stemmen?