Daarom krijgen eventuele kinderen mijn achternaamđ
Ik kan er trouwens nog steeds van genieten dat we in hotels vaak worden ontvangen als meneer en mevrouw âmijn naamâ. Ik hoop dat als dit lang genoeg doorzet hij gewoon opgeeft en zich eraan over geeft dat mijn naam toch beter is.

Als het goed is kun je binnenkort je kind beide achternamen geven zodat je niet meer hoeft te kiezen. Dat zouden wij het liefst willen maar waarschijnlijk wordt die wet net te laat ingevoerd voor ons (aangezien ik nu hoogzwanger op knallen sta). Ik heb trouwens mijn achternaam gehouden en partner ook zijn eigen naam. Onze zoon krijgt zijn achternaam, maar alleen omdat dat beter matcht met de voornaam die we in gedachten hebben. Wij kwamen er ook echt niet uit wie er meer ârechtâ zou hebben op de achternaam namelijk.
althans, misschien zijn er wel mensen die het beter weten hoor. Maar wij hebben zelf een week of 2 geleden gebeld met de gemeente om te vragen of ze weten wanneer die wet ingevoerd wordt. En dat vonden ze een hele goeie vraag van ons, haha. Konden ze dus niks zinnigs over zeggen. Kan nog wel even duren. Volgens mij duurt het wel vaker een jaar of langer voordat een nieuw wetsvoorstel er daadwerkelijk doorheen is, maar correct me of Iâm wrong!
Maar goed, we zijn nog lang niet bij het trouwen dus hebben nog nadenktijd