Is ook algemeen bekend dat zuivel slijm in de hand werkt. Mijn opa had last met slikken en kreeg toen het advies minder of geen zuivel meer tot zich te nemen.
Ik heb het met Fanta heel erg en met appelsap en sinaasappelsap ook wel.
Mijn ouders zijn al 20 jaar uit elkaar en krijgt nog steeds post op mijn vadersâ achternaam (ja, ook na herhaaldelijk bellen). Die stuurt ze tegenwoordig ook retour haha
Oeh ik ga erop letten of ik dit ook heb als ik het binnenkort drink
Ik mocht vroeger ook geen zuivel meer omdat ik zo allergisch was dat mn slijmvliezen permanent hysterisch deden en zuivel maakte het nog erger.
Mocht je van melk houden trouwens, als je veel melk drink voor een avondje alcohol zuipen kan het helpen met de misselijkheid. Door melk verdikt de slijmlaag in je maag en word je minder snel misselijk de volgende dag.
Oh die truc ken ik maar ik gebruik hem nooit haha. Ik ben eigenlijk niet echt een liefhebber van een glas melk, maar ik heb het ook als ik een cappuccino drink, zo vies achteraf
Als je het met terugwerkende kracht nog kunt wijzigen willen we dat waarschijnlijk wel doen ja! Hoewel we er nu ook aan denken om zijn tweede naam naar mijn familie (opa) te vernoemen. Heb op zich nog vrij weinig tijd om die keuze te maken moet ik zeggen haha oepsâŠ
@Jauregui @Sensatie ja zoals het er nu uit ziet kun / mag je dan kiezen. Of je dan 1 van de namen van je ouders laat vallen en die van je partner aanneemt of het zo laat (dat kan natuurlijk ook altijd). Ik zou ook niet weten waarom dat zielig zou zijn? Als onze zoon ervoor zou kiezen om de naam van zijn vader te houden en daar die van zijn partner aan te plakken i.p.v. die van mij dan zou ik mij daar op geen enkele manier slecht over voelen. Zelfde geldt voor mijn man. Of misschien wil hij wel helemaal niet trouwen. super hypothetisch allemaal natuurlijk! En sowieso maar eens afwachten hoe en wanneer dat wetsvoorstel er doorheen is en met welke randvoorwaarden.
Als ik nu antwoord zou moeten geven op deze vraag dan is het âik mocht het nietâ. Sowieso werd het niet gegeten door mijn ouders en niet klaargemaakt, maar mijn moeder had ook wel veel invloed op ons. Het duidelijkst waarin het naar voren komt dat vlees eten (en melk drinken) eigenlijk off limits was, is dat toen mijn broers (20+) wel eens vertelden dat ze buitenhuis vlees op hadden, er ongelooflijk veel commentaar op kwam. Van âwaarom doe je datâ âik heb zo mijn best gedaan om jullie vlees-vrij op te voeden en dan eet je het zomaarâ. Het was trouwens meer iets van mijn moeder dan van mijn vader. Dat is ook te zien dat na de dood van mijn moeder mijn vader heel snel (smerig) vlees is gaan eten.
Mijn moeder verbond het trouwens ook wel aan allergieën, een koemelk allergie en mijn broer had veel eczeem en mijn ma dacht toen dat dat door vlees eten kon komen. Daar heb ik zo mijn vraagtekens bij gezet, maar zij dacht dus dat het beter was voor haar kind, ze vond zelf vlees nooit boeiend dus maakte het niet meer klaar en mijn vader was te lui om zijn eigen potje te koken.
In ieder geval, toen ik 22 was is er een groot vitamine b12 tekort gevonden, en ik was altijd als kind heel mager en vind nu achteraf dat ik er bleek en ongezond uitzag. Ik zeg niet dat vlees nodig is om gezond op te groeien, maar ik vind wel dat je je uiterste best moet doen om het dieet volwaardig te laten zijn. En ik denk dat mijn ouders daar misschien wel een steek hebben laten vallen. Dan had ik liever dat we eens in de week (goed) vlees aten dan helemaal zonder vlees en er minder gezond uitkomenâŠ
En mocht ik ooit een kind krijgen, dan wil ik wel dat het weet waar vlees vandaan komt, dat het niet goed voor het milieu is, en dat het niet per se nodig is in een gebalanceerd dieet, maar ik wil het wel iets meer open opvoeden. Ik weet niet of ik ooit zelf vlees zal klaarmaken (heb het in mijn leven wel eens gedaan, maar moet zeggen dat dat me veel moeite kostte. het kopen is me nog niet gelukt), maar als ik samen kom met een vent die vlees eet, dan vind ik best dat mijn kind ook vlees mag/kan eten. Biologisch en gewoon normale proporties. Dat is dan in theorie, want ik weet niet hoe het in de praktijk zal gaan. Als ik nu mijn oppaskindjes eten moet geven en ik mag kiezen tussen smeerworst of appelstroop, zal ik nooit voor de eerste gaan.
Maar ik ben hypocriet en dat besef ik me heel erg goed, en misschien daardoor dat ik wat open tegenover vlees eten probeer te staan, want ik eet zelf wel vis en daar is namelijk net zo goed van alles mis mee.
En over je kind laten weten waar vlees vandaan komt; ik heb toen ik 11 was eens ruzie op een kinderfeestje gekregen omdat ik iets zei/vroeg van âoh jullie eten nu lamsvlees, denk je dan niet aan dat lammetje en vind je dat niet zielig?â. Allemaal verdrietige en boze kinderen inclusief een moeder van de jarige. :â) Ik vond toen in ieder geval al dat je je bewust kunt zijn van wat er op je bord ligt, en als je dat bent dan nog kijken hoe graag je het opeet. Maar in deze ervaring zie je dus ook wel de invloed van mijn moeder. Op zich niks mis mee, maar ik was wel nogal de uitzondering laat maar zeggen :â)
Ik vind het wel lastig hoor, want je maakt allerlei keuzes voor je kind en je wilt de beste optie aanbieden.
@Dombo @Violoncello (en @Saturnus misschien was je ook nog benieuwd).
Haal jij je make up er 's avonds af?
- altijd
- meestal wel
- meestal niet
- bijna nooit
0 stemmers
Poets jij je tanden 's avonds?
- altijd
- meestal wel
- meestal niet
- bijna nooit
0 stemmers
En 's ochtends?
- altijd
- meestal wel
- meestal niet
- bijna nooit
0 stemmers
Hoe vaak poets jij je tanden per dag?
- 0x
- 1x
- 2x
- 3x
- Meer dan 3x
0 stemmers
Bedankt voor je antwoord. Interessant om te lezen. Inderdaad wel goed dat je je toen al bewust was van wat vlees is, maar het had waarschijnlijk wel iets milder gemogen ja.
Ik zou, als ik kinderen had, uit mezelf zelf geen vlees kopen denk ik, behalve als ze er zelf om vragen. Ik zou die keuze wel bij hen laten, maar ik snap wel dat dat lastig is als je zelf geen vlees eet. Gelukkig heb ik geen kinderwens, haha.
sowieso altijd 2x, en als ik ergens heen moet daarvoor nog een keer. bijv op een vrije dag naar opticien, dan poets ik voor ik thuis weg ga nog een keer
Ik met Dubbelfris!
Voor degenen die samenwonen met een partner: lijkt het jullie fijn(er) om gescheiden van elkaar te wonen?
- Ja
- Nee
- Soms
0 stemmers
Voor degenen die single zijn: willen jullie in de toekomst heel graag samenwonen met een partner?
- Ja, ik wil dan heel graag samenwonen
- Nee, ik hoef dan niet per se samen te wonen
0 stemmers
Voor degenen die een relatie hebben en (nog) niet samenwonen: willen jullie dat wel graag?
- Ja, dat wil ik graag
- Nee, dat hoeft van mij niet per se
0 stemmers
Moet jij niezen als je smint pepermunt eet?
- Ja
- Nee
- Niet bij Smint, maar wel bij andere pepermunt
- Blehh smintjes
0 stemmers
Ga jij 23 mei stemmen voor de Europese Parlementsverkiezingen?
- Ja
- Nee
- Ik weet het nog niet
0 stemmers
Weet je al op wie je gaat stemmen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Toen ze met mijn vader getrouwd was wel. Toen ze met mijn stiefvader trouwde gebruikte ze ook een tijdje zijn naam, maar ze is vrij snel teruggegaan naar haar eigen naam. Wij hadden dus drie achternamen thuis (moeder de hare, en stiefvader en broertje die van hun en ik die van mijn vader), maar maakte niks uit voor het gevoel van wel of niet bij elkaar horen, we waren gewoon een gezin.
Soms. Ik vlieg nooit, koop weinig en eet zoân 4x per week vegetarisch maar zou soms wel verbetering willen op bepaalde keuzes die ik maak
Ik vind het niet kunnen maar to be fair, voor mij is de enige acceptabele reden om een gescheurde spijkerbroek te dragen dat je zojuist ternauwernood ben ontsnapt aan een kudde doorgeslagen kleuters of roedel wolvenâŠ
Ik snap dat je een artiest bent met een eigen stijl/image, maar voor zoiets trek je toch iets nets aan? Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen?