Stel je persoonlijke vraag #8

Je kan ook nog ambivert zijn :slight_smile:

1 like

Neem me dan aub mee! Ik denk dat ik dan nooit meer kan stoppen met lachen.

1 like

Als een vrouw ā€˜mijn vriendin’ in een zin gebruikt hoe vat je dat dan op?

• Dat ze een relatie heeft met een vrouw
  • Dat ze het heeft over een gewone vriendin

0 stemmers

Ik had het net over ā€˜mijn vriendin’ bij mijn rij instructeur en voor mijn gevoel vatte hij het echt op als een vriendschap. Vond het te ongemakkelijk om te verbeteren :sweat_smile:

Haha ja daarom zitten we hier ook

3 likes

Ik stemde voor ā€œeen gewone vriendinā€ maar besefte me later dat ik dan eerder ā€œeen vriendin van mijā€ zou zeggen. Ik zou het dus wel opvatten als partner van.

7 likes

Herkenbaar! Ik weet niet hoe je eruit ziet maar ik meen een patroon te zien in het uiterlijk van degene die het zegt en de manier waarop men het opvat (hoe stoerder het uiterlijk, hoe sneller het kwartje valt). Ik ben geen socioloog ofzo maar het zou me niet verbazen als hier daadwerkelijk een correlatie te vinden zou zijn.

Precies hetzelfde. Alleen kwam bij mij het besef na jouw bericht. Dus even mijn stem aangepast.

Ja heb dit ook vaak gehad maar voelde de noodzaak niet het te verduidelijken. Een collega van me, zij is wat ouder en heeft ook een vriendin, zegt altijd ā€œmijn partnerā€

40 graden omg, als je nog in de buurt wil blijven raad ik je Madrid ofzo aan. Snikheet in de zomer en je kan nergens verkoeling zoeken, er is geen zee en volgens mij ook nagenoeg nergens een zwembad. Dus succes gegarandeerd wat dat betreft :joy:. Ik weet het eigenlijk niet, als het koud is heb ik het heel snel al echt koud en als het warm is heb ik het heel snel al echt veel te heet. Maar ik vind koel en regenachtig weer altijd wel fijn en gezellig.

1 like

Hahaha, ja die hoek zoek ik het ook het liefst voor vakanties inderdaad. Ga dit jaar naar Noorwegen :sob: Zelf uitgekozen want het lijkt me supermooi maar het is elk jaar weer de afweging of ik voor het fijnste klimaat ga of ook eens wat anders wil zien :’) Lijkt me wel lastig als het beide kanten op snel te wordt! Ik loop driekwart van het jaar te janken dat ik het koud heb maar als het dan heet is kan ik daar wel echt van genieten.

1 like

Heb jij je wel eens ziek gemeld op werk/stage wegens menstruatie klachten?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Ik heb voor het eerst in mijn leven echt heftige klachten door m’n menstruatie en zie het niet zo zitten om morgen te moeten werken als ik mij dan nog zo voel. Deze week is ook m’n laatste week op werk, waardoor ik helemaal twijfel.

Je hoeft niet rekening te houden met werktijden of je slaap/waak ritme.

• Ik eet dan het liefst de hele dag door kleine porties en let niet op het tijdstip
  • Ik eet dan het liefst 3 keer per dag een goede maaltijd (ontbijt - lunch - diner)

0 stemmers

Koop jij sneller producten bij AH die 35% korting hebben omdat het 35% korting heeft?

• Ja
  • Nee
  • Ik ga nooit naar de AH

0 stemmers

Dat gebeurt bij ons in de bieb ook. Ik zit er zelf niet zo vaak maar de keren dat ik er zat waren er altijd wel plekken in de buurt waar dan wel spullen lagen waar niemand zat en ook niemand kwam zitten, terwijl ik er dan zelf ook een paar uur zat.

1 like

Ik moet me helaas relatief vaak ziekmelden om die reden en er is nu eenmaal niets aan te doen… Ga alsjeblieft niet lopen tobben op je werk puur omdat de klachten van je menstruatie komen en niet van iets anders. Ziek = ziek! Ik hoop dat het voor jou eenmalig zal zijn en dat je in de toekomst weer minder klachten zult hebben :blush:

9 likes

Kan ik me wel wat bij voorstellen! Ik zou mezelf niet een stereotype noemen dus wellicht is het wat moeilijker in te schatten. Maar toch is het jammer dat het een vertaling is van ā€˜girlfriend’ maar niet hetzelfde overkomt

@Alchemy bij partner is de boodschap ook wel duidelijker ja! Maar ik vind dat minder leuk klinken dan vriendin.

Thanks @Berlijn en @Pantalones. Ga nu met een paracetamol slapen en kijk even hoe het morgen gaat! (En vervelend dat jullie, en de rest, vaker zoveel klachten ervaren)

2 likes

Ja, ik vind het ook jammer! Al zijn zulke reacties natuurlijk vaak niet slecht bedoeld. Ik snap best dat ze er zijn en dat het nog wel even zal duren voordat men er niet meer van opkijkt dat een niet-stereotype lgbt-vrouw een relatie met een vrouw heeft, maar het blijft toch een beetje vervelend.

Ja vind ik ook, en zo officieel alsof ze het op papier hebben staan (hebben zij misschien ook wel, weet ik niet)
Ergens vond ik het altijd wel prettig dat mensen het niet meteen door hadden, m’n relatie status gaat niet iedereen aan

Vinden jullie het raar als een bedrijf niks doet als iemand weggaat. Dus echt vanuit directie een kleinigheidje of iets. Dit vraag ik mij af omdat ik vandaag voor het laatst was bij mijn huidige werk en er niks is gedaan (behalve door collega’s onderling). Dus wil even weten of ik te hoge verwachtingen had. Aangezien mijn vorige werkgevers dit wel deden.

• Ja
  • Nee
  • Anders, leg uit

0 stemmers