Bij mijn vorige werk (6 jaar gewerkt) zou ik een afscheid krijgen. Maar mijn baas was het vergeten te plannen? Dat vond ik echt zo lullig en kut einde ook tegenover mijn collega’s.
Ik vind het nogal afstandelijk klinken als je het over “een vriendin” hebt waar je zegmaar lief en leed mee hebt doorgemaakt. Dus ik zeg volgens mij best wel eens “mijn vriendin”.
Benoem je dan ook dat het om menstruatie klachten gaat?
Ik vind dat er wel vanaf hangen hoe lang je er gewerkt hebt (en hoe je er weggaat). Als je er een korte periode hebt gewerkt, snap ik wel dat er niks gedaan wordt. Wat dan precies kort en lang genoeg voor een afscheid is, weet ik zo ook niet ;p
Ik vind dat heel stom.
In mijn geval bijna 3 jaar en ben gewoon op een normale manier weggegaan. Maar misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen door vorige werkgevers die wel nog bloemen en een kleinigheidje deden.
Dat is ook wel echt een raar einde dan. Is er alsnog wel iets goed of echt niks?
Ligt eraan of ze wel weet wie Ellie is/waar ik haar van ken en ze Ellie gewoon nog nooit gezien heeft, dan zeg ik dat ik iets ben gaan drinken met Ellie. Als ze geeeen idee heeft van Ellie’s bestaan zeg ik ‘ik ben iets gaan drinken met een vriendin’
Nee, ik specificeer sowieso meestal niet wat er precies aan de hand is.
Ja, ik struggle hier dus ál-tijd mee op een terras/in een cafe. Dan heb ik afgesproken met ‘een’ vriendin en ben ik er als eerste. Dan komen ze de bestelling opnemen en zeg ik: ‘Ik wacht nog even op mijn vriendin.’ En dat voelt dan vaak alsof het anders aankomt dan ik het bedoel. Toch ongemakkelijk. Soms maak ik er halverwege de zin toch maar ‘gezelschap’ van, maar dat klinkt zo formeel: ‘Ik wacht nog even op mijn gezelschap.’
Ik weet ook niet zo goed waar het ongemak vandaan komt. Ik heb ongeveer even vaak een vrouw als een man als partner gehad, dus voor mijzelf maakt het niet uit. Maar meer dat je dan iets zegt wat niet klopt; ook richting de vriendin in kwestie. Dan zou ik impliciet beweren dat zij lesbisch/biseksueel is, terwijl dat helemaal niet aan de hand is.
Ja bijvoorbeeld laatst nog zat ik in een restaurantje te wachten op een vriendin en dan zeg ik tegen de ober ook ‘‘ik wacht nog even op mijn vriendin’’. Toen dacht ik nog of hij dan zou denken dat zij mijn partner is (wat dus niet zo is). Niet dat het me iets uitmaakt als hij dat wel/niet zou denken overigens.
Ohja ik denk dat in zo’n context niemand er iets achter zou zoeken! In zo’n geval heb je die vriendin eerder in het gesprek meestal al genoemd (met naam, of ‘een vriendin’) en dan is het al niet echt ambigu meer of jullie een relatie hebben toch, want dan verwijs je terug naar de eerdergenoemde persoon
Nou dit dus precies haha. We plaatsten het ongeveer tegelijk. Ik vind het ook altijd wel lichtelijk awkward klinken terwijl het me dus aan de andere kant ook niks zou uitmaken als hij denkt dat zij wel mijn partner is. Gek.
Ja nou ja, exact dat dus haha. Jij had iets minder woorden nodig.
Ik zou dat niet vervelend vinden! Juist fijner dan als iemand iets aanneemt wat niet waar is en ik ze dan ongemakkelijk moet verbeteren
Hahahaha tuurlijk mag je dan mee!
De één zijn dood is de ander zijn brood die komt elke dag wel voorbij
Voor de mensen met LinkedIn; als je een nieuwe baan hebt en deze invoert op LinkedIn, kun je specifiek aanvinken dat anderen daar een melding van krijgen, dus dan verschijnt het in de timeline van je connecties e.d.
- Ik doe dit altijd (of wel eens gedaan); leuk juist dat mensen mij dan gaan feliciteren met mijn nieuwe baan
- Nee dit doe ik niet, ik hou het lekker voor mijzelf ik heb daar geen zin in
- Ik vind dit stom en humblebrag
0 stemmers
Stel je hebt afgesproken met een vriendin op het terras, je komt als eerste aan en de ober vraagt of je wilt bestellen, maar je wilt nog wachten op die vriendin. Wat zeg je?
- M’n vriendin komt zo
- Een vriendin van me komt zo
- Anders
0 stemmers
Stel je hebt afgesproken met een vriend op het terras, je komt als eerste aan en de ober vraagt of je wilt bestellen, maar je wilt nog wachten op die vriend. Wat zeg je?
- M’n vriend komt zo
- Een vriend van me komt zo
- Anders
0 stemmers