Stel je persoonlijke vraag #8

Is deze broek leuk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Die prullenbakjes zijn echt de hel van de trein.

12 likes

Mijn geheugen is echt om te janken, vraag me af hoe dat bij jullie is.

• Ik vergeet vaak waar ik iets heb neergelegd
  • Ik vergeet vaak afspraken als ik ze niet opschrijf
  • Ik vergeet afspraken ook als ik ze wel opschrijf
  • Ik vergeet vaak iets in de supermarkt als ik geen lijstje maak
  • Ik kan namen niet goed onthouden
  • Ik kan verjaardagen niet goed onthouden
  • Ik heb van geen van deze dingen last
  • Anders

0 stemmers

Daar heb je je antwoord, toch?

1 like

Dit soort dingen heeft alleen vaker meer met concentratie dan geheugen te maken (behalve de verjaardagen wellicht). Als je iets met minder concentratie doet, sla je het ook niet zo goed op.

3 likes

Ik heb een mandje thuis, jij mag mee naar Diemen-Zuid.

18 likes

Oh dat klinkt wel logisch ja! Ik heb de laatste idee dat ik steeds meer dingen vergeet, maar ik ben ook gigantisch druk, dus misschien dat ik daardoor ook minder aandacht aan dingen besteed/minder concentratie heb. Ben benieuwd of ik verschil ga merken als ik het straks weer wat rustiger heb dan :thinking:

Want je ziet er lekker uit

Of was dit een andere Diemen-zuid?

1 like

Ik heb ooit een tinderdate gehad op station Diemen Zuid.

Was geen succes overigens.

9 likes

Denk het zelf wel!

Ik heb zelf best wel wat ADD trekken en ben vaak een beetje dromerig of druk in Mn hoofd en doe daarom dingen niet met volle aandacht. Ik vergeet echt bijna standaard dingen mee te nemen (vandaag een vork die ik nota bene had klaargelegd), wat mensen gezegd hebben als ik druk in Mn hoofd zat of zelfs regelmatig waar ik mee bezig was en ik laat ook veel dingen ergens liggen.

Aan de andere kant kan ik feilloos reproduceren wat iemand een week geleden tegen me gezegd heeft in een ruzie (volle concentratie) of wat ik heb gelezen als ik iets interessant vind (hyperfocus). Mensen zijn zelfs altijd onder de indruk van mijn geheugen terwijl ik hard zuig in die voorbeelden die jij noemt. Had pas zelfs een theorie gehoord dat je een werk/denkgeheugen hebt en opslaggeheugen en dat die niet echt naast elkaar werken.

En als je het druk hebt/stress hebt heb je letterlijk veel aan je hoofd en ben je constant met meer dingen tegelijk bezig waardoor je geen echte focus hebt. Wordt meestal echt beter als het weer wat rustiger wordt. Zie je bijvoorbeeld ook bij mensen met psychische klachten zoals burn-out. Die zijn soms zelfs bang dement te worden, maar het trekt meestal bij als ze wat meer herstellen.

4 likes

Wat vind je van de muziek van Coldplay?

• Helemaal kut, hoe kan iemand hier naar luisteren?
  • Niet mijn ding maar ik heb er ook niks tegen
  • Wel oké maar ik luister het niet vaak
  • Geweldig, ik ben fan
  • Wie??

0 stemmers

Ik word altijd een beetje boos als ik Coldplay hoor.

23 likes

Het is mijn grootste hobby om op Coldplay, Imagine Dragons en Kensington te haten.

26 likes

Ik heb ook echt een buitenproportionele aversie tegen Coldplay.

13 likes

Hahahaha @Dazed, @instantramen en @August ik durf het bijna niet te vragen maar waar komt dat dan door? Is het de stem? De lyrics? Melodieën? Personen? Ik hoor dit over Imagine Dragons ook vaak inderdaad.

Dan ben ik niet alleen gelukkig. Heb nu voor ‘Ik ben fan’ gekozen, wat een beetje overdreven is maar ik vind de muziek dus helemaal niet zo kut en had hier een hele discussie over met collega’s laatst. Vandaar de poll. Maar schijnbaar is dit dus een onderwerp waar veek mensen een uitgesproken mening over hebben. Vind ik alleen maar heel interessant! Ik hou van (over) muziek (praten). Als ik nu nog serieus word genomen.:joy::joy:

3 likes

Haha ik kan het niet eens heel goed uitleggen maar als ik een nummer hoor van hen, roept dat gelijk allerlei negatieve gevoelens op :joy:. Vind de teksten vaak ook stom/te cheesy

2 likes

Ik vind coldplay echt heel naar, vooral fix you. Gatverdamme. Ik word gewoon depressief als ik maar enkele zinnen uit hun strot hoor. Echt hou op. Afgrijselijk.

3 likes

Ik vind het zo niksig ofzo? Er zit te weinig energie in, alles voelt zo halfslachtig maar ze zetten het neer als een heel groots iets, op de een of andere manier irriteert me dat mateloos

7 likes

Coldplay hoort in hetzelfde rijtje thuis als Taylor Swift: intens kut maar het komt zo vaak op de radio dat je alsnog alles mee kunt zingen.

8 likes