Stel je persoonlijke vraag #8

In het kader van veiligheid op van fiets vs (tijdelijke) irritatie

• Op de fiets met een speaker en er dan 3 seconden iets van horen
  • Op de fiets met een noise cancelling koptelefoon

0 stemmers

Ananas: lekker voor de eerste paar happen maar daarna word ik veel te zuur

21 likes

Mijn vriend heeft MBO en ik WO. In het begin vond ik het wel lastig, vooral omdat hij ook dyslexie heeft waardoor appjes vaak vol spelfouten zaten en ik hem veel moest helpen met het controleren van sollicitatiebrieven enzo. Inmiddels ben ik aan zn schrijfstijl gewend geraakt en qua denkniveau vind ik het verschil niet zo groot. We vullen elkaar wel mooi aan qua inzichten. Vroeger vond ik het heel belangrijk dat mijn vriend minstens hbo deed en carrière ging maken maar ik ben blij dat ik me daar nu geen zorgen meer om maak. Hij heeft er gelukkig ook geen moeite mee dat ik meer gericht ben op mn carrière dan hij is en ik kan veel leren van hoe tevreden hij is met zn baan.

7 likes

Wat is irritanter

• Drie keer per minuut met het vuilnisbakje in de trein klepperen waardoor je je elke keer de tyfus schrikt met je slechte geweten
  • Nagels knippen in de trein
  • Praten in de stiltecoupé

0 stemmers

Maar wel een kroon :princess:

2 likes

De hoogst genoten opleiding van mijn vriend is WO, maar op papier heeft hij alleen een MBO-diploma (iedereen van z’n dorp ging ‘gewoon’ naar mavo?). Op basis van z’n huidige werkzaamheden zou je iig een WO- of HBO-achtergrond verwachten. Het ligt allemaal niet zo zwart-wit. Hij luistert bijv. veel meer podcasts/debatten dan ik, hij is op de hoogte van allerlei wetenschappelijke ontwikkelingen en hij heeft een uitstekend taalgevoel.

4 likes

Haha heb nu geen relatie maar mijn date en mijn ex waren allebei ‘geen diploma’. Wel gestart met hbo maar nooit afgemaakt. Vond dat wel echt stom. Het waren wel slimme jongens want anders hadden ze hbo niet kunnen beginnen, maar gewoon erg lui. Nu is dat niet echt aantrekkelijk natuurlijk maar dat maakte me niet veel uit. Als er maar niet heel veel verschil zit in de manier van denken. Diploma’s zegt lang niet alles, maar soms wel wat qua niveau natuurlijk. Mijn ex daarvoor had WO maar heb ik nooit als significant intelligenter ervaren.

1 like

Is deze broek leuk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Die prullenbakjes zijn echt de hel van de trein.

12 likes

Mijn geheugen is echt om te janken, vraag me af hoe dat bij jullie is.

• Ik vergeet vaak waar ik iets heb neergelegd
  • Ik vergeet vaak afspraken als ik ze niet opschrijf
  • Ik vergeet afspraken ook als ik ze wel opschrijf
  • Ik vergeet vaak iets in de supermarkt als ik geen lijstje maak
  • Ik kan namen niet goed onthouden
  • Ik kan verjaardagen niet goed onthouden
  • Ik heb van geen van deze dingen last
  • Anders

0 stemmers

Daar heb je je antwoord, toch?

1 like

Dit soort dingen heeft alleen vaker meer met concentratie dan geheugen te maken (behalve de verjaardagen wellicht). Als je iets met minder concentratie doet, sla je het ook niet zo goed op.

3 likes

Ik heb een mandje thuis, jij mag mee naar Diemen-Zuid.

18 likes

Oh dat klinkt wel logisch ja! Ik heb de laatste idee dat ik steeds meer dingen vergeet, maar ik ben ook gigantisch druk, dus misschien dat ik daardoor ook minder aandacht aan dingen besteed/minder concentratie heb. Ben benieuwd of ik verschil ga merken als ik het straks weer wat rustiger heb dan :thinking:

Want je ziet er lekker uit

Of was dit een andere Diemen-zuid?

1 like

Ik heb ooit een tinderdate gehad op station Diemen Zuid.

Was geen succes overigens.

9 likes

Denk het zelf wel!

Ik heb zelf best wel wat ADD trekken en ben vaak een beetje dromerig of druk in Mn hoofd en doe daarom dingen niet met volle aandacht. Ik vergeet echt bijna standaard dingen mee te nemen (vandaag een vork die ik nota bene had klaargelegd), wat mensen gezegd hebben als ik druk in Mn hoofd zat of zelfs regelmatig waar ik mee bezig was en ik laat ook veel dingen ergens liggen.

Aan de andere kant kan ik feilloos reproduceren wat iemand een week geleden tegen me gezegd heeft in een ruzie (volle concentratie) of wat ik heb gelezen als ik iets interessant vind (hyperfocus). Mensen zijn zelfs altijd onder de indruk van mijn geheugen terwijl ik hard zuig in die voorbeelden die jij noemt. Had pas zelfs een theorie gehoord dat je een werk/denkgeheugen hebt en opslaggeheugen en dat die niet echt naast elkaar werken.

En als je het druk hebt/stress hebt heb je letterlijk veel aan je hoofd en ben je constant met meer dingen tegelijk bezig waardoor je geen echte focus hebt. Wordt meestal echt beter als het weer wat rustiger wordt. Zie je bijvoorbeeld ook bij mensen met psychische klachten zoals burn-out. Die zijn soms zelfs bang dement te worden, maar het trekt meestal bij als ze wat meer herstellen.

4 likes

Wat vind je van de muziek van Coldplay?

• Helemaal kut, hoe kan iemand hier naar luisteren?
  • Niet mijn ding maar ik heb er ook niks tegen
  • Wel oké maar ik luister het niet vaak
  • Geweldig, ik ben fan
  • Wie??

0 stemmers

Ik word altijd een beetje boos als ik Coldplay hoor.

23 likes

Het is mijn grootste hobby om op Coldplay, Imagine Dragons en Kensington te haten.

26 likes