Nee ik vind van niet, meer als type haha. Maar die zijn wel lekker ja.
Red velvet is heel lekker!
Ohh dit klinkt top. Ik vind die Gold/Golden (?) Oreo’s ook heel chill. Doen me denken aan Princekoekjes.
Ik vind oreo’s eigenlijk totaal niet lekker maar de rest van de wereld lijkt het daarmee oneens
Je bent zwanger. Welke van de volgende dingen zou je af en toe toch nuttigen? (anoniem)
- Sigaret
- Schimmelkaas
- Sushi
- Een glaasje wijn
- Carpaccio
- Een kopje koffie
- Een blikje energy drink
- Drop
- Niets van dit alles
0 stemmers
Te zout helaas en dus bloeddrukverhogend.
Geen idee, had ff een lijstje opgezocht
blijkbaar mag venkel ijsthee ook niet maarja dat klinkt sws vet smerig
Niet om te omg’en (bedoel dit niet judgend) maar zou je dat echt doen?
(Vind dit echt moeilijk maar bedoel meer als in “verbaasd” als in “hoe durf je”) snap je hoop dat je niet boos wordt!!
Eens hiermee. Ook ‘een keer een glaasje’ kan FAS veroorzaken. Dat is levenslang. 9 maanden niet drinken lijkt mij een klein offer.
Ik zou echt verse sushi wel durven te eten en af en toe een dropje.
Nee, wel in 2003! (Ik kan me herinneren dat het toen een hit was, omdat dat de zomer was dat ik verkering kreeg met mijn eerste echte vriendje.)
Ik wist niet eens dat koffie en drop een ding waren 
Carpaccio kan gewoon mits meerdere dagen goed invroren (wat bijna altijd zo is).
Zalm, filet American, volgens mij is er een eindeloze lijst.
Ja en in Engeland is zalm en sushi eten ook gewoon normaal
Pfff zou er zooo moe van worden wat wel en niet mag in je zwangerschap. Het enige positieve is dat je de kattenbak niet mag verschonen.
Hahahahaha die zou ik met zoveel liefde gebruiken.
Verder zou ik met de meeste dingen niet zoveel moeite hebben. Van het lijstje hierboven zou ik drop dan nog het meest missen.
Het ligt er niet eens specifiek aan dat drop te zout is (hoewel dat natuurlijk niet helpt), maar in drop (en ook in zoethout thee) zit een bepaald stofje (glycyrrhizine) wat een verhogend effect op je bloeddruk heeft. Daarom wordt het afgeraden. Wanneer je stopt met drop eten, verdwijnt het effect ook weer.
Ik heb mijn bachelor thesis gedaan over drop en zwangerschap en ik heb toen berekend dat je minstens een zak drop per dag moet eten om er effect van te merken.
Ik ben wel benieuwd welke motivatie iemand kan hebben om te blijven roken en/of drinken tijdens een zwangerschap. Wat zou dat voor jou zijn?
Want voor zover ik zo snel kan vinden is er geen veilige ondergrens. Wat maakt dat je je hypothetische ongeboren kind aan een risico wilt bloot stellen voor een wijntje? Ik snap er zelf niks van, maar ben benieuwd naar hoe je er bij komt. Ik snap dat de kans dat je kind gewoon gezond geboren (hoewel je natuurlijk niet weet of bepaalde latere problemen voorkomen hadden kunnen worden als de hersens in ontwikkeling niet blootgesteld waren aan alcohol) groter is, maar dat van je moeder is natuurlijk ook een n=1 (of 2 of 3 etc als je siblings hebt)
Lekker warrig verhaal dit ook