Stel je persoonlijke vraag #8

Het ligt er niet eens specifiek aan dat drop te zout is (hoewel dat natuurlijk niet helpt), maar in drop (en ook in zoethout thee) zit een bepaald stofje (glycyrrhizine) wat een verhogend effect op je bloeddruk heeft. Daarom wordt het afgeraden. Wanneer je stopt met drop eten, verdwijnt het effect ook weer.

Ik heb mijn bachelor thesis gedaan over drop en zwangerschap en ik heb toen berekend dat je minstens een zak drop per dag moet eten om er effect van te merken.

41 likes

Ik ben wel benieuwd welke motivatie iemand kan hebben om te blijven roken en/of drinken tijdens een zwangerschap. Wat zou dat voor jou zijn?

Want voor zover ik zo snel kan vinden is er geen veilige ondergrens. Wat maakt dat je je hypothetische ongeboren kind aan een risico wilt bloot stellen voor een wijntje? Ik snap er zelf niks van, maar ben benieuwd naar hoe je er bij komt. Ik snap dat de kans dat je kind gewoon gezond geboren (hoewel je natuurlijk niet weet of bepaalde latere problemen voorkomen hadden kunnen worden als de hersens in ontwikkeling niet blootgesteld waren aan alcohol) groter is, maar dat van je moeder is natuurlijk ook een n=1 (of 2 of 3 etc als je siblings hebt)

Lekker warrig verhaal dit ook

19 likes

Ik dacht eerst van wel, maar dat was toen ik borstvoeding gaf dus toch weer naar nee veranderd. Dan mag je ook sommige dingen niet, in mijn geval ging het om hoestdrank.

1 like

Nouuuu…

16 likes

Je vroeg het niet aan mij, maar ik vind deze heel fijn https://www.bag-again.nl/product/shampoobar-notox-pachamamai/

Ik heb fijn haar, het wordt redelijk snel vettig bovenop en er zit weinig volume in. Mijn hoofdhuid was weleens geĆÆrriteerd. Daarom deze als tester een keer meebesteld en wil hem binnenkort opnieuw bestellen, voor als de tester op is. De geur vind ik niet zo, maar die ruik ik na het wassen niet meer. Kan het makkelijk doorkammen, beter dan na normale shampoo.

3 likes

Ik durfde hem al niet te maken

3 likes

Ohh dat klinkt lekker! Ik heb shampoo van werfzeep.nl (wordt in Utrecht gemaakt), heel lang dun maar wel veel haar en het zit echt fijn! Ik spoel het na met appelciderazijn ipv shampoo voor extra glans. Echt chill dat je haar niet compleet gestript wordt maar wel lekker schoon aanvoelt. Kan het ook makkelijk 1 x per week wassen

mensen die nu al mijn posts achter elkaar lezen zullen me wel echt een smeerlap vinden met alleen oksels inzepen en haar 1 x per weer wassen :joy: ik douche wel iedere dag en gebruik ook deo en parfum enzo hoor!!

7 likes

Ik heb geen zin om een heel essay met argumenten te schrijven, want dan gaan mensen die weer weerleggen etc etc. Ik hoef ook geen gelijk te hebben, want het staat me hoe dan ook vrij om te doen wat ik wil.

Ik ben niet zwanger en het staat ook niet op de planning, maar persoonlijk zie ik al die regeltjes als overdreven, mits het om minimale inname gaat. Wekelijks was misschien wat overdreven, maar later in de zwangerschap zou ik op zn tijd een glas nemen ja, dat deed Mn moeder dus ook. Die zoop zich niet wekelijks onder tafel, gewoon af en toe 1 glas wijn.

er zullen heus wel x risico’s zijn op alles. Maar goed, zo veel dingen zijn ā€œongezondā€. Als jij van nature een heel gestressed persoon bent, is dat ook niet best tijdens je zwangerschap, als je in een vervuilde stad leeft, wat dan ook. In mijn geval zou dat dan hypothetisch zo af en toe een glaasje rode wijn zijn.

9 likes

Gelsectan!!

Oh wauw, 1x per week! Dat red ik niet. Ik ga jouw tip ook even checken :slight_smile:

@vitaminwater heb jij die kruidenzeep (staat iets over lang haar bij daarom mijn gokje) of een andere? Ik zie dat ze hier in de buurt verkocht worden, beter!

1 like

Huh is 1x per week je haar wassen niet normaal? Ik weet niet hoe ik een poll op m’n telefoon maak, maar hier is vast al wel eens een poll over geweest

Ik vind alleen die oreo’s lekker met nog een dikke chocoladelaag eromheen.

2 likes

Nee die hadden ze niet in de winkel waar ik was, die ga ik hierna proberen! Die gewone is ook fijn! Schuimt als een gek ook

1 like

Hahaha ja denk ik ook maar het was zo alles bij elkaar over mijn wasgewoontes ineens hahaha

Zijn echt veel mensen die hun haar bijna iedere dag wassen

Als ik de ruimte krijg om bijvoorbeeld in de zomer met de hitte vroeger te beginnen dan in de herfst dan zou ik denk ik zelfs 07:30 kiezen en als het kouder is 08:30.

3 likes

Even weer een random poll op de vrijdagavond

Tandenpoetsen doe ik meestal

• Wandelend door het huis met m’n tandenborstel in m’n mond
  • Stilstaand bij de wasbak
  • Zittend op een stoel
  • Anders…

0 stemmers

Bellen doe ik meestal

• Met de telefoon aan m’n oor
  • Gewoon doormiddel van oortjes
  • Ik leg m’n telefoon neer en zet ā€˜m op speaker
  • Anders…

0 stemmers

door middel van *

Ik kan echt niet bellen aan m’n oor, zelfs in het openbaar zet ik hem nog op speaker :see_no_evil:

1 like

Ik ook… Heb je ook zo’n hekel aan warm weer of alleen aan zulk extreem warm weer?

2 likes

Ik heb dit al vaker gepost, maar tandenpoetsen doe ik zittend op de grond in de badkamer. Toppunt van luiheid :sweat_smile:

7 likes