Stel je persoonlijke vraag #8

Ik vind perenijsjes veel lekkerder dan raketjes maar ik ben allergisch voor peer :sob:

@Wonderland ik heb wel een schuld bij DUO maar die ben ik nog aan het opbouwen in plaats van aflossen :’)

Dan heb je denk ik nog de oude afbetalingsmogelijkheid? Ik weet ook niet het fijne ervan… maar weet wel dat ik ook mocht kiezen.
Even opgezocht, dit dus;

Bij mij scheelde dat €50 per maand :scream:

Edit: gaat dus over de draagkracht!

1 like

Ze delen in eerste instantie gewoon je totale bedrag door 180 en dat is je maandbedrag. Of iig, dat is de oude regeling, bij de nieuwe regeling wordt het door veel meer maanden gedeeld. Als je het niet kan betalen, kun je verlaging aanvragen, maar het bedrag wordt niet hoger als je meer gaat verdienen, tenzij je dat zelf aangeeft.

1 like

Vitaminwater gaat een

• Kobo
  • Kindle

0 stemmers

kopen

Kobo :raised_hands:t2::raised_hands:t2: Is Kindle ook niet alleen via Amazon trouwens? Of tegenwoordig ook via bol.com?

Kobo boeken/e-pubs zijn vooral goed beschikbaar in verschillende shops vind ik. Daarnaast fijn formaat en lekker licht.

1 like

Ja, daar zat ik ook al naar te kijken! Met kobo kan ik een abonnement nemen bij de bieb voor 42 euro per jaar, 10 boeken per 3 weken :heart_eyes:
Ga m voor mn verjaardag vragen, mega hyped

9 likes

Nice! Kijk wel even welke boeken daar onder vallen, dat abbo dus. Ik vond het bij onze bieb echt gare boeken…
Kobo heeft zelf ook een abonnement, die is beter misschien! Ik lees zelf vooral engelstalig dus daar heb ik helaas ook niets aan :sob:

Haat aan deze uitdrukking; maar alvast veel leesplezier! Ik vind mijn kobo zo fijn :raised_hands:t2:

2 likes

Ja had al zitten neuzen, zag er goed uit! Leuk om te horen dat ie jou zo bevalt, dankjewel!

1 like

Ik betaal sinds vorig jaar af, maar hoef maar 18 euro per maand te betalen.

@Wonderland Ik heb wel een enorme studieschuld maar heb aflossingsvrije maanden aangevraagd omdat ik weer studeer.

1 like

Heb wel een schuld maar verdien nu en voorlopig te weinig waardoor ik helemaal niks hoef terug te betalen

Ik stemde nee omdat ik er nu even vanuit ga dat ik de zwangere in kwestie niet goed ken. Een vriendin rookte wel de eerste weken en daar heb ik toen wel iets van gezegd, zij is toen ook gestopt.

• Rivella
  • Bitter Lemon

0 stemmers

Hebben jij en je partner een (top 5) celebrity fucklist?*

• Geen partner, geen lijst, slecht idee
  • Geen partner, geen lijst, goed idee
  • Geen partner, wel lijst, goed idee
  • Geen partner, wel een lijst, eigenlijk slecht idee
  • Wel partner, geen lijst, slecht idee
  • Wel partner, geen lijst, goed idee
  • Wel partner, wel lijst, goed idee
  • Wel partner, wel lijst, slecht idee
  • Anders

0 stemmers

*Mocht de onmogelijke situatie zich voordoen dat bijvoorbeeld Brad Pitt aanbiedt een beschuitje met je te eten en hij staat op je lijst dat dat dan mag van je partner.

Dat bedoelde ik ook met slecht idee hoor. Gewoon breed invulbaar slecht idee voor jou.

Stel de vraag omdat de Friends aflevering van Rachel en Ross voorbij kwam waarbij ze dat hadden overigens, heb zelf ook geen (behoefte aan) een lijst.

3 likes

Ik heb gestemd op wel partner, geen lijst, slecht idee. Over het algemeen vind ik het niet echt iets toevoegen. Wel ben ik verliefd op Rachel McAdams,maar mijn vriend ook. Dus zolang we beiden aanwezig zijn voor dat beschuitje, komt dat wel goed :relieved:

3 likes

Ik zat in de tijd dat als je je diploma haalde binnen 10 jaar dat alles uit de basisbeurs een prestatie (?) Beurs werd.
Ik heb nooit bijgeleerd, ik kreeg 100 euro bijdrage van mijn ouders per maand en ik werkte. Daarnaast had ik spaargeld waar ik mijn boeken en andere extra uitgaves van betaalde.

Ik heb ook eerst mbo gedaan, ik had toen 1 jaar wel stufi maar hoefde geen schoolgeld te betalen. En 1 jaar op het mbo woonde ik thuis en kreeg ik basis beurs. Dat heb ik allemaal goed kunnen sparen.

• rood
  • geel
  • blauw
  • groen
  • paars
  • oranje

0 stemmers

Nadat je in dit topic op een poll hebt gestemd, kijk je dan nog op andere momenten (dus niet direct na het stemmen, maar als je bijvoorbeeld een andere keer in dit topic komt) naar hoe er is gestemd?

• Ja, altijd een tot een paar keer
  • Ja, altijd vele malen
  • Soms, hoe het uitkomt
  • Alleen als ik zelf de poll heb gemaakt
  • Nee, dat vergeet ik
  • Nee, dat boeit me niet

0 stemmers

Ik zou wel de studie betalen, maar huur zou ik denk ik door m’n kind zelf laten betalen.