Mijn moeder kon totaal niet koken, het is een wonder dat ik zonder scheurbuik m’n 18de verjaardag heb gehaald. Het hielp ook niet dat m’n broertje en ik helemaal niks lekker vonden natuurlijk, achteraf snap ik wel dat ze zich er vaak makkelijk van af maakte. Op vrijdag gingen we standaard uit eten en op zondag hadden we vaak stokbrood met allemaal restjes broodbeleg en groente, aka de ijskast moest leeg.
M’n vader is een keukenprins in precies 3 dingen; echt Chinees, authentiek Indonesisch en bbq. Die eerste 2 omdat hij in verschillende buitenlanden is opgegroeid en het gezin een Chinese kok had en heel lang in Indonesie heeft gewoond. Bbq omdat hij ook een tijd in Amerika zat en daar bij pit masters in de leer is gegaan, er zal dus ook nooit een suf hamburgertje van de bbq komen, altijd flinke stukken vlees waar hij een volle dag mee bezig is.
Ik heb zelf pas leren koken (en eten eigenlijk, ik vond als kind echt alles vies) toen ik als au pair werkte bij een Italiaans gezin waar 2 keer per dag uitgebreid gekookt werd. Inmiddels heb ik een koksdiploma en werk ik met eten, niet meer in de keuken gelukkig maar in m’n vrije tijd kook ik nog steeds graag. En vooral met veel groente!