Stel je persoonlijke vraag #8

Hik spik spau, ik geef de hik aan jou, ik geef de hik aan een anderman die de hik verdragen kan.

Als je dat kon zingen zonder te hikken was je ervan af. Werkte nooit. Laatst vroeg een vriendin wat ik eergisteren gegeten had en toen was ik er van af ineens??

15 likes

Wat doe je als je met dit weer een hond in een dichte auto ziet?

• Ik bel onmiddellijk de politie
  • Ik blijf er vijf minuten bij staan en als de eigenaren niet terugkomen, bel ik de politie
  • Ik blijf er even bij staan om te kijken maar draai me dan weer om; de eigenaren zullen vast snel terug zijn en ik moet nou eenmaal verder
  • Ik blijf er vijf minuten bij staan en als de eigenaren niet terugkomen, breek ik het raam open
  • Ik breek zonder te aarzelen meteen het raam open
  • Ik neem het waar maar het zijn niet mijn zaken; ik doe niets
  • Anders, zie mijn reactie:

0 stemmers

Wij zongen

“In het bos, in het bos,
Wonen indianen.
Als je er eentje tegenkomt
Schieten ze met bananen
Toemba toemba toemba”

10 likes

Heb dit vorig jaar gehad, heb de politie gebeld en die zeiden uitdrukkelijk dat je niet zelf het raam mag inslaan

Ik heb dus nooit het gevoel of idee gehad dat ik dood ging tijdens een paniekaanval, waardoor het echt even heeft geduurd voordat ik doorhad waar ik “last” van had. Zou het zelf misschien eerder omschrijven als angstaanval maar het is me niet helemaal duidelijk in hoeverre dat twee verschillende dingen zijn.

2 likes

Ja dit gevoel inderdaad.

1 like

Maar denk je bij een paniekaanval altijd dat je dood gaat? Ik had dat namelijk niet, maar het was me wel vrij duidelijk dat het een paniekaanval was

Haha dit is echt super suggestieve vraagstelling.

4 likes

Ik heb de hik
Ik heb de slik
Ik heb hem nou
Ik geef hem aan jou
Ik geef hem aan een ander man
Die de hik verdragen kan

Zo ken ik hem, geleerd van mijn inmiddels overleden oma. Gebruik het nog weleens. Dit moest je opnoemen in één keer zonder ademen tussendoor en dan was je van de hik af.

1 like

Ik ken “ik heb de hik, ik heb ze dik, ik heb ze nou, ik geef ze aan jou”

2 likes

hikkepikkeporretje
de meester heeft een snorretje
de meester heeft een sik
en weg is mijn hik!

dit rijmpje zei mijn oma vroeger altijd op haha

17 likes

Wij zongen vroeger:

In het bos, in het bos
wonen indianen
Ze eten niet, ze drinken niet
ze schieten met bananen

Toemba toemba toemba toemba toemba toemba toemba

9 likes

Ik ben wel eerder geneigd zo’n fles te nemen, maar ik gebruik vooral een app om wijn te kiezen (ik ken er zelf namelijk niets van).

1 like

Wat zijn dit allemaal voor riedeltjes en liedjes, bij elke poll kies ik voor de optie ‘wat’ :joy:

8 likes

Hey ho hey ho

• Je krijgt het niet cadeau
  • Neuken doe je zo

0 stemmers

Ik had een leuk klasgenootje in groep 3

Me right now:

41 likes

Wilde jij vandaag ook naar de supermarkt om raketijsjes te halen, maar kwam je in de supermarkt voor een leeg waterijsjes schap te staan?

• Ja, en ik wilde ook raketijsjes
  • Ja, maar ik wilde andere waterijsjes/maakte niet uit welk waterijsje
  • Nee, het schap was nog gevuld
  • Nee, ik wilde gewoon geen waterijs halen in de supermarkt

0 stemmers

Ik dacht dus altijd dat het ook “met je pik gespreid was” :joy:

1 like

Haha ik vind het bij die gekke basisschoolliedjes altijd zo leuk dat kinderen door heel Nederland het kennen. Ik ben opgegroeid in Utrecht en een vriendin van me in Limburg en we kenden allebei dat liedje van hey ho hey ho sneeuwwitje doet het zo, hoe kan zoiets raars zo snel verspreid worden in tijden zonder internet?

17 likes

Wij zongen altijd kaboutertje ipv zigeunermeisje

1 like