Stel je persoonlijke vraag #8

Oh wat raar zeg! Dan is het al niet echt een goede vervanger voor het luchtalarm, als dit bij meerdere mensen zo is

(Voor iedereen die denkt: ‘huh?!’, mijn vriend is nieuwsgierig vandaar de vraag)

Waarom is Karbonkel zo eng???

“De makers wilden een goede tegenhanger voor de held en dus werd alles op alles gezet om Karbonkel zo eng mogelijk te maken.” Vervolgens zijn ze daar onbewust in doorgeschoten. “Het productieteam was perfectionistisch, de makers hadden zelf niet door dat Karbonkel zo eng was geworden.”

Beetje jammer dat niemand stilstond bij het collectieve trauma wat ze de Neerlandse kindjes bezorgen. Persoonlijk liep ik mijn Karbonkeltrauma op rond de tijd dat ik 's nachts net alleen naar de wc kon. Dat was toen ook gelijk klaar. Als ik 's nachts moest plassen, moest ik als een echte sniper om het bed van m’n ouders heenlopen om m’n moeder wakker te maken om mee te gaan. Als m’n vader wakker werd was het: GA GEWOON ALLEEN!!!

14 likes

Wanneer je met de taxi zou reizen (zorgrit) en de chauffeur gebruikt de telefoon achter het stuur dan…

• Zeg ik daar iets van
  • Geef ik een side-eye in de hoop dat ze het doorhebben
  • Neem ik contact op met de werkgever
  • Anders?

0 stemmers

Moet eerlijk toegeven dat ik de scheten van mijn vriend af en toe wel lekker vind ruiken, omg-reacties zijn toegestaan

1 like

Ik heb een keer in een auto gezeten tijdens een tour waarbij de chauffeur uitgebreid naar memes zat te kijken. Heb het overleefd maar ik durfde niets ervan te zeggen :speak_no_evil:

Hahah dat het luchtalarm dan ook afgaat na zo’n monsterscheet

2 likes

Ja bij mij gebeurde het zojuist weer haha (komt wel niet mega veel voor) maar ff snel nog op Google maps kijken of nog even een telefoontje plegen gebeurt wel eens. Maar ben zelf ook niet zo mondig dat ik daar iets van durf te zeggen

1 like

Ik heb jarenlang dezelfde nachtmerrie gehad over Karbonkel die me achtervolgde in de ruimte. Wel snel leren lezen ook mede dankzij dat programma, dus het was het wel waard haha.

3 likes

Ja toen met die aanslag in utrecht en een keer toen er iets in de fik was gevlogen ergens bij rotterdam oid en er op de ene of andere manier in utrecht een vieze brandlucht hing.

Bij mij maakt ie trouwens nooit geluid eigenlijk, weet niet of dat per merk telefoon uitmaakt? (heb een huawei)

Ik_Mik_Loreland_Aflevering_02

echt freaky ja, ik zocht een gif en zag net een paar minuten van een aflevering en het is echt een rare LSD trip eigenlijk die hele show, met uit het niets schrikmomenten met karbonkel. Het stukje dat ik keek had een pratende pen die in het Engels met een Amsterdams accent Mik aan het objectiveren was lol.

18 likes

Ik vond hem in zijn visvorm nog veel enger

Mijn klas was de laatste groep 3 die ooit Ik Mik Loreland heeft mogen kijken, ze moesten het daarna afschaffen door teveel klachten van ouders :joy:

2 likes

Geen idee wanneer en waar het op tv was, bij ons op school hadden ze de hele serie op videoband.

Zodra die gigantische televisie op wielen de klas in werd gerold wist iedereen dat het Karbonkel time was :joy:

14 likes

Die keken wij ook erbij :grin: Koekeloeren bij de kleuters, Ik Mik Loreland in groep 3 en later allemaal School TV

2 likes

Ben jij goed in spullen wegdoen (niet afval, maar oude kleding e.d.?)

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Die testberichten krijg ik negen van de tien keer niet eens.

Hmmm die van mij is een beetje een zielige bloemenwinkel dus dan is een aankoop nog altijd enigszins gerechtvaardigd

2 likes

Wij keken überhaupt geen tv op school? :woman_shrugging:t2:

3 likes

Omdat ik me hier zelf soms veel zorgen over maak…

Denk jij vaak na over je pensioen (en dan heb ik het over je financiële situatie)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Maak jij je zorgen over je pensioen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben je hier ook actief mee bezig (financieel voorbereiden)?

• Yolo, daar ben ik niet mee bezig.
  • Ik heb hier momenteel niet de financiële ruimte voor.
  • Ik reken op mijn wettelijk en aanvullend pensioen (dus basispensioen en via de werkgever), alles extra is mooi meegenomen, maar niet iets waar ik momenteel actief mee bezig ben.
  • Ik zet iedere maand geld opzij, maar dat is niet specifiek voor mijn pensioen.
  • Ik doe aan een vorm van pensioensparen/beleggen (<1500 euro per jaar).
  • Ik doe aan een vorm van pensioensparen/beleggen (>1500 euro per jaar).
  • Ik heb een huis gekocht en zie dat als investering/pensioen (bv. meerwaarde als ik kleiner ga wonen of verkopen als ik naar een rusthuis ga).
  • Ik wil vroeg op pensioen en ben heel actief bezig met zoveel mogelijk sparen.
  • Ik ben zelfstandig/ik heb een eigen bedrijf en moet dus sowieso al voor mijn eigen pensioen instaan.
  • Anders.

0 stemmers

Naja, ik heb de neiging om niet-conventionele keuzes te maken (tussenjaren, geen huis kopen, geen interesse in groot wonen en luxe, etc.), terwijl het op mijn werk wel vaak gaat over slimme financiële keuzes maken, vermogen opbouwen, extra inkomen/werken. En dan maak ik me wel eens zorgen of ik wel de juiste keuzes maak en hier later niet extreem spijt van krijg.

Edit: want als het puur gaat over het materiële, heb ik hier geen enkele interesse in, leef ik het liefst in het nu en hoef ik geen vermogen (ik wil ook geen kinderen, wat voor sommige mensen een extra motivatie is). Maar ik wil ook niet dat ik als 80/90-jarige mijn rusthuis niet kan betalen, omdat veel geld hebben me nu niet interesseert.

1 like