Stel je persoonlijke vraag #8

De pensioengerechtigde leeftijd ligt nog ver weg en ik weet niet of ik die leeftijd mag halen. Ik hoop vooral dat ik gezond blijf, en dat ik met die gezondheid in staat zal zijn om op een goede manier voor mijzelf te zorgen op financieel vlak.

Ik probeer te sparen, maar niet direct met de pensioengerechtigde leeftijd in mijn achterhoofd. Wel als buffer voor tegenslagen.

Daarnaast heb ik geen kinderwens, wat betekent dat ik meer tijd zal kunnen besteden aan werk, maar dan ontbreekt er op latere leeftijd natuurlijk wel een vangnet.

3 likes

Dat moment dat je naar de pollresultaten kijkt en ziet dat de meerderheid er ook niet mee bezig is > the moment of opluchting

32 likes

Helemaal mee eens hoor. Ik bedoelde ook dat ik kinderen niet zou ‘willen’ puur en alleen om een vangnet te creĂ«ren. Maar een stukje zekerheid valt daarmee wel weg. Je moet dan op een andere manier een betrokken, sociaal vangnet creĂ«ren en dat schijnt lastig te zijn op latere leeftijd (oja, vriendschap sluiten staat natuurlijk ook niet synoniem aan het creĂ«ren van een sociaal vangnet :stuck_out_tongue_winking_eye:).

3 likes

Hoe ben je deze week gestart?

• Goed
  • Slecht
  • Neutraal

0 stemmers

Ja, inderdaad. Ik denk dat de meesten voor zichzelf wel wensen dat ze helemaal gezond en wel een mooie leeftijd halen, maximaal van hun pensioen kunnen genieten en na een mooi leven daarna ofwel onverwachts en meteen overlijden (daar teken ik meteen voor) ofwel na een hele korte periode van ziekte sterven (zodat je nog afscheid kan nemen). In de realiteit is het alleen helaas heel vaak niet zo en is ouder worden 1 lange periode van aftakeling en afhankelijkheid/zorg.

In mijn ideale wereld ga ik nooit op pensioen, neem ik gedurende heel m’n leven af en toe periodes van bv. enkele maanden tot een jaar “vrij” (in plaats van een echt pensioen), maar blijf ik wel werken. Ik hoef dan zelfs helemaal niet (zo) oud te worden. Maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

2 likes

Heb je “spannende” afspraken op de planning staan deze week?
Bijv sollicitaties, studiegerelateerd, werk, dokter etccc

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Ik maak me hier geen zorgen om en ga dat ook nooit doen. Ik hou me vooral bezig met dat ik tegen de tijd dat ik die leeftijd heb bereikt al mijn geld over de balk heb gesmeten aan de goede dingen in het leven. :ok_hand:

3 likes

Nav de posts over de pensioenen vroeg ik me af wanneer ik aow zou ontvangen. 71 jaar en 3 maanden
 https://www.wijzeringeldzaken.nl/rekenhulpen/rekenhulp-aow-leeftijd/
Nog even doorbikkelen dus😰

3 likes

Omg ik ook, misschien toch maar gaan beginnen met sparen. Maar wat is reëel per maand

Wat draag jij aan zwemkleding?

• Bikini
  • Badpak
  • Tankini
  • Ik doe niet aan zwemkleding

0 stemmers

Als ik dan grapjas mag spelen. :joy:

Voor de Gossip Girl kijkers onder ons:

Wie vind jij leuker?

• Blair Waldorf
  • Serena van der Woodsen

0 stemmers

Serena is zooooo irritant

8 likes

Als ik de vraag héél letterlijk neem, ja. Maar ik ben er niet mee vervoerd naar een ziekenhuis oid.

1x toen ik met de m’n fiets net voor de school gevallen was en ik blijkbaar even out gegaan ben.
Vond het wel een avontuur om erin te liggen en met sirene en al vervoerd te worden.

Ik doe niet aan zwemkleding, maar dat betekent vooral dat ik niet zwem en niet dat ik naakt zwem ;p

5 likes

Als ik ga baantjes trekken een badpak, anders een bikini

@sweetener Blair als persoon, Serena qua kleding

2 likes

Toen ik in '14 aangereden werd en mn been brak. Weet er bijna niets meer van, alleen dat mn spijkerbroek uit werd geknipt en dat ik meteen volgepompt werd met morfine

Ja, ik ging kreeg uitvalsverschijnselen op een klein station waar maar 1 andere reiziger aanwezig was. Toen de ambulance kwam duurde het heel lang voordat ze het station in kwamen omdat ze niet door de poortjes konden, klein drama was dat (maar vooral voor de medereiziger, ik kreeg weinig mee). Gelukkig is wel alles goed gekomen daarna

2x. De eerste keer toen ik een ruggenwervel had gebroken en de tweede keer toen ik aan het bevallen was van een reus en ze er niet uit wou :see_no_evil:

Beide keren super fijne ambulancebroeders trouwens, veel relaxter dan de artsen.

2 likes