Stel je persoonlijke vraag #8

Ik heb me in België geregistreerd als stamcel- en orgaandonor. En ik heb vroeger geregeld bloed en plasma gegeven. Maar sinds ik in Frankrijk woon, heb ik daar niet meer/nog niet voor gekeken.

Voor bloed! Er stond toen volgens mij bij dat je een uitnodiging zou krijgen om te laten testen of jij geschikt zou zijn, maar die heb ik nooit gekregen. Ik weet dat mijn schoonmoeder te weinig ijzer had en ze later nog vroeg of ze weer een keer mocht testen, maar dat was niet meer nodig. Wellicht dat er in mijn omgeving wel veel donoren zijn en ze dat niet aankunnen qua mankracht o.i.d.

Door welke dieren ben jij weleens gestoken/gebeten?

• Luis
  • Teek
  • Mug
  • Wesp
  • Kwal
  • Slang
  • Schorpioen
  • Spin
  • Bloedzuiger

0 stemmers

Haha ik liep jaren geleden stage bij een man die ook Vos van z’n achternaam heette. Hij gaf Engels op ‘t VO en de leerlingen spraken hem aan met meneer/mister Vos. Toen kwam dat liedje van ‘what does the fox say’ nahhh die kinderen hebben ermee lopen klieren joh haha. Vond het echt sneu voor die man. Hij vond het na een paar keer ook echt niet leuk.

4 likes

Ohh woow vergeten haha. Ik ook ja. Enge dingen zijn het.

Geen idee! Maar ik ga maar weer eens een keertje bellen :smile:

1 like

Hahaha dat lijkt me echt zo droog. ‘Vanavond nog stappen? :fox_face:

7 likes

Bonusbeestjes!

• Bedwants
  • Schurftmijt
  • Vlo

0 stemmers

zee egel! Op gaan staan. Mn voet werd toen letterlijk twee keer zo groot, had ik aan de ene voet een kinderslipper aan en aan de andere kant de Allstars van Mn moeder (maat 42), want de bandjes van de slippers konden er niet meer omheen zo dik. De kleur van Mn voet was aubergine. Deed ook echt tyfusveel pijn.

3/10, geen aanrader. 3 punten voor de mogelijkheden die het bood op het gebied van nieuwe schoenen krijgen en snoep voor Mn zieligheid.

23 likes

Hebben jouw ouders Facebook? Ik vroeg me dit af aangezien mijn vader een doorgewinterde hater is wat betreft Facebook.

• Ja, zowel mijn vader als mijn moeder
  • Alleen mijn moeder
  • Alleen mijn vader
  • Beide niet
  • Weet ik niet
  • Anders

0 stemmers

Opvolgende vraag:
Taggen jouw ouders/ouder je vaak in lelijke shit?

• Ja en ik reageer er op
  • Ja maar ik negeer het
  • Nee

0 stemmers

Mooi niet dat ik m’n ouders als vriend heb op Facebook.

2 likes

Mn moeder heeft een account, mijn vader weigert. Maar dat account hebben ze op allebei hun telefoons ingelogd en op hun iPad. Mn moeder is altijd iedereen aan her stalken en Mn vader laat 80% van de comments achter.

Je kan Mn vaders comments herkennen aan de kutopmerkingen die hij maakt onder een dun laagje vriendelijkheid. Gelukkig snappen Mn moeders Facebookvrienden het nooit. Mn moeders comments herken ik aan het formele taalgebruik, alsof ze een essay aan het schrijven is en ze is een emoji verlaafde.

18 likes

Ze hebben allebei wel een account maar doen er eigenlijk niks mee. Ik heb wel een oom die te veel tijd heeft en daarom overal altijd op reageerde als iets op facebook zette

Mijn vader heeft een keer een halfuur bijna in de auto geluld wat voor smerige lul die Mark Zuckerberg was en wat voor rechten hij schond tot in detail ofzo. En hij bleef maar doorpraten. Gelukkig had ik m’n mobiel nog en waren we onderweg en kon ik ondertussen “ja is zo” zeggen. Mijn vader had waarschijnlijk ook gelijk maar al die verwijzen enzo man man. Ik ben vooral blij dat m’n ouders het niet hebben zodat ik geen achterlijke awkward gedeelde winactie foto’s enzo op mijn tijdlijn zie.

2 likes

Ik luister nu podcasts van Bart van Loo over de Bourgondiërs en ik word zoooo rustig van het Vlaams.

1 like

Het liefst alleen of dat we beiden onze eigen gang kunnen gaan

Ik vind Nederlands niet per se het leukst, maar qua gebruik van woorden wel het fijnst.

2 likes

Mistress of dots?

6 likes

Ik heb (als Nederlander) mijn TomTom ingesteld op een Vlaamse man, klinkt zo leuk haha

8 likes