Ik ga dit vanaf nu wel doen, dan spreek ik ook nog Frans en Zweeds. Bam, vijftalig, jeweet.
Maar meer omdat er dan nog een aangebroken zak op de bank van vorige avond ligt en ik te lui ben om normaal te eten.
Dat is eerlijk
Zelf zeg ik altijd Nederlands en Engels zodat er een kans ontstaat dat mensen in mijn buurt in het Spaans/Portugees gaan praten en ik het lekker stiekem kan verstaan als ze een beetje langzaam praten.
Ja same, ik ben vrij vloeiend in Engels dus dat is mn 2e taal en verder kan ik een klein beetje Duits, Frans, Japans en Koreaans. Totaal niet de moeite waard om op mn cv of zo te zetten maar natives vinden het altijd leuk
Sorry ik kan niet antwoorden op de tweede poll, want het is geen standaard combi en dan ben ik te herkenbaar
Ik heb dat een keer gehad Mensen die over me aan het roddelen waren in het buitenland. Geloof me, dat is zo ongelofelijk bevredigend
Als je niks had gezegd hadden we niks doorgehad haha
Dit heb ik een keer in Nederland in de trein gehad. Ik was met een Engelse studiegenoot, dus wij spraken Engels. Naast ons waren een aantal jongens (ik gok rond de 15 jaar oud) gek naar ons aan het doen in het Nederlands, o.a. ā praat Nederlands met meā¦ā richting ons te zingen en dingen via google translate invoeren en afspelen. Hun gezichten toen ik tegen ze in het Nederlands sprak waren fantastisch
Ik kan echt de meest gekke dingen eten als ontbijt, maar ik ben niet zoān fan van chips.
Hahaha nee maar ik vond wel dat ik iets moest zeggen omdat ik bij die eerste had ingevuld dat ik 6 talen sprak, en mensen dan dus niet kunnen zien welke 6 het dan zijn
Wat bij mij hielp is dat ik geen Nederlands accent heb als ik Engels praat en ik was ingesprek met een Amerikaan. Dus mn tip is dat je overschakelt naar een taal waarbij je geen zwaar Hollands accent hebt om ze een vals gevoel van veiligheid te geven. Desnoods een niet-bestaande taal
Ik vraag me trouwens sowieso af hoeveel stemmen de āexotischeā talen zullen krijgen, want ik kan me voorstellen dat meer mensen deze info over zichzelf niet durven weg te geven
Over talen gesproken. Dit doet me er aan denken dat wij op de basisschool een āeigen taalā hadden verzonnen. De taal was lepeltaal en hield in dat je eigenlijk woorden langer maakte door āelleā of āalleā oid aan klinkers toe te voegen (jeetje wat ingewikkeld eigenlijk hahah). Als je het snel sprak klonk het voor ons toen als echt een andere taal en konden sommige kinderen ons niet verstaan. Cool dat we dat toen vonden!
Voorbeeld basisschool lepeltaal was:
Hallo ik ben Jessica = hallewallelolewo illewik bellewen Jellewellesillewicallewa. Ik vind het nog steeds knap bedacht nu ik het zo leesš
Hadden jullie ook een eigen verzonnen taal op de basisschool?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Konden ook echt meerdere kinderen uit jouw klas of school dit spreken en/of verstaan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Alleen Nederlands en Engels spreek ik vloeiend, en in het Frans/Duits/Spaans red ik me opzich prima, zeker als ik een paar dagen in het land ben, maar grammaticaal lijkt dat allemaal nergens op en als ze te snel praten kan ik alleen de grote lijnen nog volgen. Vind het daarom altijd een beetje eng om te zeggen want voor je het weet staan ze te ratelen in die taal, dus ik hou het meestal maar op āen ik kan me ook wel redden in het -insert taal-ā
Wel geheimschrift dat anderen niet konden lezen. Het bestond eigenlijk uit de normale letter en de letter in spiegelbeeld tegen elkaar met wat aanpassingen maar het was dus niet leesbaar voor anderen. En ik kan ook volledig in spiegelbeeld schrijven, dat heeft ook niet iedereen door (geĆÆnspireerd op da vinci, dus wel gewoon gejat)
Nou er staat āAfrikaanse talenā, āAziatische talenā, āSlavische talenā, dat is nogal breed. Bovendien denk ik dat de meeste mensen niet heel veel aandacht besteden aan een poll in een topic dat zo snel gaat als deze en niet erg bang zijn dat ze herkent worden aan een taal, tenzij je misschien de enige spreker van Esperanto bent die ik ooit ben tegengekomen vraag ik me af hoe exotisch het moet zijn om op te vallen.
Mooie loop trouwens voor mensen uit Yugo: Kroatisch, Bosnisch, Montenegrijns en Servisch zijn officieel 4 verschillende talen terwijl dat gewoon 1 taal is.
Volgens mij gelden deze regels niet meer! Dat was jaren geleden de reden ook bij mij. Ik heb toen nog gebeld. Nu is de reden bij mij dat ik een piercing heb laten zetten in februari. https://www.sanquin.nl/donortest
Hier staat niks bij over gewicht en kon er verder ook helemaal niks meer over vinden. Eventueel kun je ook bellen?
Edit: sorry deze regel geldt nog steeds, ik had de bovenste optie aangeklikt.
Haha ja je hebt wel gelijk, ik gewoon licht paranoĆÆde met het weggeven van dit soort info. Daarom post ik ook alleen over mān werk en voormalige woonplaatsen in MO. Ik zou trouwens sowieso ook āandersā gestemd hebben omdat het niet allemaal in die categorieĆ«n past
Wat betreft de Yugoās ligt het eraan hoe fanatiek ze zijnā¦Ken er een aantal die liever hun ogen eruit lepelen dan dat ze zouden toegeven dat het taalonderscheid puur politiek is
Ik had met een groepje vriendinnen een eigen gebarentaal bedacht. Was echt onze slimste actie ooit. Altijd communiceren met elkaar terwijl niemand ons snapte.
Ik deed precies dit taaltje ook