Stel je persoonlijke vraag #8

Niet per se bewust als ontbijt, maar met een kater smaken een paar chipjes in de ochtend niet verkeerd!

@Zemraluani Een beetje een twijfelgeval haha. Ik spreek als derde taal Frans en dit gebruik ik met enige regelmaat op mijn werk. Alleen werk ik in het toerisme, dus dat zal nooit een heel moeilijk gesprek worden. Ik zou dus niet zeggen dat ik met een moeilijk gesprek mee kan doen, maar ik kan me wel bij zowel werk als privé redden in het Frans. En dat vind ik dan ook niet te scharen onder de taal niet spreken :stuck_out_tongue:

1 like

Ik was altijd alleen bang voor Karbonkel als vis hahaha ik had daar echt nachtmerries over

Ik kan Spaans/Portugees ook redelijk verstaan maar daar houdt het bij op. Portugees wat beter. Duits kan ik goed lezen al zeg ik het zelf. Maar zodra ik het hoor en zelf iets moet zeggen komt er niks zinnigs uit. Nouja gewoon stilte.

1 like

Begin sterk te twijfelen of ik eens een andere naam zal nemen hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

Hahaha fantastisch. Hoe reageerden ze erop?

Ik kan nooit het woord zee egel lezen zonder te denken aan zeeëeeëeeëegel van kabouter wesley. Zo kut.

Edit: ik was vergeten dat dit zo moorddadig was :frowning:

18 likes

Jaren geleden was ik in Kroatië samen met een vriendin en haar zus. Wij zaten altijd te zeiken over ongeveer alle andere kampeerders en wij waren de enige Nederlanders op dat stuk. Er zaten mensen uit Slovenië (dacht ik, iig zoiets) tegenover ons en wij vonden ze maar aso. Hele dag bier zuipen etc. Na zo’n anderhalve week kwam een meisje rond onze leeftijd naar ons toe of we haar wilden helpen met haar Nederlands. WTF. Zij studeerde Nederlands?! Hoe groot is die kans. Toen kwam ze aan met allemaal papieren en of we haar konden helpen en checken of alles goed was. Wij vonden het helemaal leuk om haar te helpen maar van binnen schaamden we ons natuurlijk helemaal kapot. Omdat we dagelijks haar familie zaten af te zeiken. Ik hoop ook nog steeds dat ze ons geklaag niet heeft verstaan. Wij wisten echt niet wat ons overkwam. Hoe groot is die kans.

7 likes

Wij deden dit ook!!! Ook al dacht ik dat de vriendin in kwestie dit zelf bedacht had. Gebruik het nog steeds met vriendinnen van vroeger maar dan van epew kijpijk diepie gapast daapaar

1 like

Ohh toevallig! Heb je op een kleine school in een klein dorpje in Brabant gezeten?

Ik heb heb net even gegoogled op ‘iilewik bellewen’ en zie dat er toch nog minstens een iemand die niet op “mijn” school zat het ook sprak. Zullen toch wel meerdere kinderen dezelfde taal hebben “verzonnen”:crazy_face:

1 like

Nee, dat is niet alleen in je hoofd!

9 likes

Ik vind schurftmijt een fantastisch scheldwoord

9 likes

Oh ja, thanks, moet nog even mijn dagelijkse les doen.

(Wil er wel even op wijzen dat ik Spaans dus niet heb meegerekend hahaha)

1 like

Oh daarom sprak ik afgelopen zaterdag ineens “”””Spaans/Papiaments””” tegen onze taxi chauffeur. Toen we uitstapte heb ik ook ik 4 talen bedankt gezegd :dancer:t3::+1:t3:

Mede mogelijk gemaakt door alcohol en duo-Lingo

16 likes

Middelgrote school in een middelgrote plaats in Brabant haha… met de naam van een bekende onderwijzer uit de 19e eeuw :grin:

Tom ok hob jo mos.

Oké, weet jij wat hier staat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Aaahh jeugdsentiment!!

12 likes

Haha ik doe precies dezelfde combi op Duolingo. Ik heb al meermaals mensen wijs kunnen maken ik vloeiend Italiaans/Zweeds spreek dus ik kan goed faken. Ik spreek ook vloeiend Treble-taal, maar die stond helaas niet bij de opties.

1 like

Van de film het zakmes toch? Dat is echt zo’n leuke film!!

4 likes

Ik ben Vlaming en ik vind Brabants het leukst! Echt I :heart: dat accent!

2 likes

Ja een beetje schaapachtig van “uhh zo bedoelden we het niet, is juist heel mooi, zijn gewoon jaloers hihihi” incl rode kop haha

1 like